Gå til innhold

Går han ikke fordi han har det for godt kanskje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker, rydder, handler, lager mat, planlegger, organiserer. Jeg er daglig leder i as familien. Forholdet oss imellom er kjedelig, vi snakker knapt sammen, ingen kos, nærhet, nada sex. 
Men hvorfor går han ikke? Er det så viktig å opprettholde en fasade? Aldri i verden om jeg tror han tenker det. Er det viktig å være en korrekt familie? Tvilsomt.

Så hvorfor går han ikke? Er det for komfortabelt? 

Anonymkode: d46aa...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går ikke du?

Anonymkode: 61cea...6a1

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vasker, rydder, handler, lager mat, planlegger, organiserer. Jeg er daglig leder i as familien. Forholdet oss imellom er kjedelig, vi snakker knapt sammen, ingen kos, nærhet, nada sex. 
Men hvorfor går han ikke? Er det så viktig å opprettholde en fasade? Aldri i verden om jeg tror han tenker det. Er det viktig å være en korrekt familie? Tvilsomt.

Så hvorfor går han ikke? Er det for komfortabelt? 

Har det ganske likt her, bortsett fra at han vil ha sex ofte. Noe som er vanskelig for meg å få lyst på, når andre ting er som de er. Han blir også tydelig furten når jeg ikke vil. 

Tenker også at han ikke kan være happy med meg. Men han har fått en yngre, pen og sykt sexy (hans ord) dame, og det er kanskje status for han (vi bor på et mindre sted, han er ansett i samfunnet). 

Jeg gjør sykt mye i huset og klart det er komfortabelt for han. 

Jeg er ulykkelig og sa det til han i går. Han mener jeg må sykmelde meg fra jobb. Men det er jo ikke problemet. 

Har lurt på hva som skal til for at han går.. Han gjorde det aldri slutt med eksen sin, selv om han ikke var lykkelig med henne, og har klaget på henne som partner - til meg. 

Anonymkode: 03649...cfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har det ganske likt her, bortsett fra at han vil ha sex ofte. Noe som er vanskelig for meg å få lyst på, når andre ting er som de er. Han blir også tydelig furten når jeg ikke vil. 

Tenker også at han ikke kan være happy med meg. Men han har fått en yngre, pen og sykt sexy (hans ord) dame, og det er kanskje status for han (vi bor på et mindre sted, han er ansett i samfunnet). 

Jeg gjør sykt mye i huset og klart det er komfortabelt for han. 

Jeg er ulykkelig og sa det til han i går. Han mener jeg må sykmelde meg fra jobb. Men det er jo ikke problemet. 

Har lurt på hva som skal til for at han går.. Han gjorde det aldri slutt med eksen sin, selv om han ikke var lykkelig med henne, og har klaget på henne som partner - til meg. 

Anonymkode: 03649...cfa

Han kommer aldri til å gå, enkelte mennesker er sånn, de går ikke samme fanken. Det betyr ikke at de elsker eller er glade i deg, eller noe, det kan bety så mye rart. De liker å klage og sutre, men gjør aldri noe selv for en endring 

Vil du ha en slutt så går du 

Anonymkode: abf51...678

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han kommer aldri til å gå, enkelte mennesker er sånn, de går ikke samme fanken. Det betyr ikke at de elsker eller er glade i deg, eller noe, det kan bety så mye rart. De liker å klage og sutre, men gjør aldri noe selv for en endring 

Vil du ha en slutt så går du 

Ts her. Jeg mistenker min er lik. Han kommer aldri til å gå.
Jeg har begynt å nekte å ligge med han. Hvorfor skal jeg ligge med han? Jeg vil bare sove. Jeg har ikke lyst når han bare sitter i stolen sin, får mat og klær, og surfer etter ny bil på Finn.no 24/7. 

Jeg sa til han at jeg ikke var lykkelig lenger i fjor høst. Vi gikk noen timer i terapi, han gråt et par krokodilletårer og sa han elsket meg.

Jeg tror sannheten var at han var redd jeg skulle stikke. Det har ikke blitt noen forandringer, alt er tilbake til sånn det var. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor går ikke du?

Jeg vurderer det hver eneste dag. Men da vil det være jeg som får skylden for å løse opp en fin familie. 😐

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vurderer det hver eneste dag. Men da vil det være jeg som får skylden for å løse opp en fin familie. 😐

Ts

Men det er jo ikke noen fin familie da tydeligvis. Og hvorfor skal han gjøre det, han har det jo mye bedre enn deg. Selv om forholdet er kjedelig så får han alt servert på et fat. Du har det kjedelig OG må gjøre alt ifølge deg selv. Ergo har du langt større grunn til å gå enn det han har. 

Patetisk å sutre når du selv er enda verre enn det han er. Hvis du ikke vil mer så går du. Ha litt selvrespekt a jente. 

Anonymkode: 31d58...580

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Du får skylden - av hvem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts

Men dere er jo helt like da 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ts

Han har vel samme dumme grunn, han. 

Og han har jo i tillegg en hushjelp, og mye mindre grunn til å gå.

Du svarer jo på ditt eget spørsmål, og det store spørsmålet er uansett hvorfor DU ikke går.

Fordi du er redd for at han og din kommende eks-svigermor vil skylde på deg for bruddet? Altså, du skiller deg vel ikke for å gjøre han glad.

Anonymkode: 43b7d...d77

• Liker 6
Skrevet

Jeg har det på samme måte, jeg har bestemt for å gå. Her er det jeg som ordner alt, kjører og henter, handler og lager middag, vasker klær, gjør også alt av utvendig vedlikehold. Her jobber han også offshore så har 3/3 rotasjon, har mye fri men hjelper ikke til med en finger når han er hjemme. Her tror jeg nok at han har det for komfortabelt. Samboeren min syns vi har det bra, men vi snakker knapt sammen. 

Anonymkode: 31ebd...32c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Si om stillinga som daglig leder. Lag revolusjon i forholdet. 

Anonymkode: a7f84...72f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har det på samme måte, jeg har bestemt for å gå. Her er det jeg som ordner alt, kjører og henter, handler og lager middag, vasker klær, gjør også alt av utvendig vedlikehold. Her jobber han også offshore så har 3/3 rotasjon, har mye fri men hjelper ikke til med en finger når han er hjemme. Her tror jeg nok at han har det for komfortabelt. Samboeren min syns vi har det bra, men vi snakker knapt sammen. 

Anonymkode: 31ebd...32c

Ja, samme her. Jeg fyller olje på bilen, rydder i julepynt, bestiller ferier, refinansierer lån, you name it. 
Ts

Skrevet

Han er vel godt vant til at du fikser alt. Men hvis dere har gått i terapi uten at det har blitt bedre. Hvorfor ikke bare gå? Bryte seg selv og sin verdighet ned pga late udugelige mannfolk? Nei vettu hva.. 

Anonymkode: c86bd...776

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, samme her. Jeg fyller olje på bilen, rydder i julepynt, bestiller ferier, refinansierer lån, you name it. 
Ts

Jeg kan fortelle deg hvorfor han ikke går, han har i praksis flyttet hjem til a mor, pluss at han får sex inn imellom, i allefall til nå, og slipper å gjøre noe innsats for det. 

Lurer du virkelig på hvorfor han blir når du leser dine egne innlegg? Du gjør ALT, mens han bor der som en tenåringsgutt

• Liker 7
Skrevet

Kommunikasjon er en fin ting. Virker som at dere begge er dårlig på dette. Det er fascinerende med forhold der man ikke aner hva den andre tenker om forholdet. Istedenfor antar man hva den andre tenker, disse antagelsene er ofte bygget på hva man selv tenker. Det er i kommunikasjon sammen med ham du finner ut hvorfor han blir i forholdet. Kan det være han faktisk får alt han trenger i dette forholdet og er fornøyd? 

Kan det være du selv som bli i forholdet pga fasade og tanken på å være en korrekt familie? Siden du er redd for hva andre vil mene om at du ødelegger en fin familie. Eller er det du selv som synes det et komfortabelt og er redd for hvordan det nye livet vil bli alene? 

Hvis du ikke trener på å være sårbar, ha grenser, samarbeide, være ærlig sammen med denne mannen, blir det ikke noe enklere med neste mann du finner. 

• Liker 2
Skrevet

Viss du vil bli kvitt mannen din, må du selv gå ut av forholdet. En mann går aldri. Med 0 ansvar i hjemmet har han det fint. Om han har en elskerinne på si, har han det maksimalt behagelig. 

Anonymkode: 3dff9...17f

• Liker 4
Skrevet

Trist å høre hva du må gjennom. 

Kunne jeg spørre hva d falt for ham i starten av? Har denne mannen du falt for forsvunnet fullstendig? 

Skrevet
Btw skrev (29 minutter siden):

Trist å høre hva du må gjennom. 

Kunne jeg spørre hva d falt for ham i starten av? Har denne mannen du falt for forsvunnet fullstendig? 

Han var kjekk, pen. Mørke øyne og mørkt hår. Snill. Jeg ble overrasket over at en så flott mann var interessert i meg. Jeg var 28 år og klar for å slå meg til ro med unger og hus. Og det ble det jammen meg fort og. Vips kom nr 2 og 3 på rappen. 

Ja, han er borte nå. 

Ts

Skrevet

Vil du gå, så er det din jobb å gå. Om andre gir deg skylden for å bryte opp en familie, så får du ihvertfall ta din del av skylden. Du kan ikke tvinge han til å godta sin del av skylden, eller at andre skal se at dere er to om det. Han kommer ikke til å forlate deg, ser det ut som. Så hvis du ikke vil være med han livet ut, så er det du som må bryte. Det kan til og med at han faktisk elsker deg selv om han ikke viser det

Anonymkode: 65239...b37

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...