Gå til innhold

Jeg er forelsket i en 14 år yngre asylsøker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 33 år gammel og jobber med flyktninger i regi av en kristen organisasjon. Har fått følelser for en 19 år gammel mann som mest sannsynlig blir sendt ut av landet og han ønsker gifte seg. Vi ønsker barn sammen og jeg har allerede en sønn på 11 år. Omgivelser gjør narr av oss og jeg har blitt kalt pedo. Har kjent han i to år og jeg ble forelsket da han var allerede 17 år. Vi skiller jo 14 år, men jeg tror han elsker meg. Foreldrene hans er allerede sendt tilbake og moren trygler om at vi må gifte oss så ikke alt var forgjeves. Er det sosialt selvmord å gifte seg med han. Er blitt kalt pedo og mange spør hvordan jeg ser for meg at en 19 år gammel mann skal bli stefar for en 8 år yngre gutt. Blir dette for sært? Han er så voksen og moden og vil bare starte familie med meg 

Anonymkode: b40e3...b6e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper dette er trolling.

Anonymkode: e0800...d6d

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper dette er trolling.

Nei jeg er bare forelsket. Og er usikker på om det har fjernet all min fornuft eller at dette faktisk er ekte kjærlighet. Folk er veldig delt. Noen støtter meg og andre sier det er helt ko ko. Vil ha fremmede folk sin mening som sier helt ærlig hva de mener. Flertallet må vinne. Er dette sært eller ikke? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei jeg er bare forelsket. Og er usikker på om det har fjernet all min fornuft eller at dette faktisk er ekte kjærlighet. Folk er veldig delt. Noen støtter meg og andre sier det er helt ko ko. Vil ha fremmede folk sin mening som sier helt ærlig hva de mener. Flertallet må vinne. Er dette sært eller ikke? 

Du trenger ikke være usikker på det, er jo helt på bærtur

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (3 minutter siden):

Du trenger ikke være usikker på det, er jo helt på bærtur

Hvorfor? 

Skrevet

Ikke gift deg før at han skal få opphold.Han er nok desperat,siden slekta hans presser på å.

Anonymkode: ced1a...a8b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? 

Nei si det..

Innvollvere seg med et barn i en sårbar situasjon er kanskje hverdags for enkelte, herregud

• Liker 14
  • Nyttig 9
Skrevet

Tar jeg feil, eller kan foreldrene hans komme tilbake på familiegjenforening om TS gifter seg med sønnen?

Uansett skal selvsagt ikke en kvinne på 33 (en mor!) gifte seg med en tenåring. Det er absurd, TS. Greit at du har dårlig selvtillit men dette går ikke.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Stakkars ung man 😔

Anonymkode: 01bf9...9c4

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er en stor sannsynlighet for at denne personen ikke vil gifte seg av de samme årsakene du vil. Å gifte seg med noen som har så sterke insentiver utover evt. kjærlighet (tilgang til sex(?), opphold til hele storfamilien og finansiering til nevnte over tid) har stor sannsynlighet for mye drama og brudd i etterkant.

Du har et barn å ta hensyn til. Vær kritisk og fornuftig.

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Det er 100% no go. Du utnytter en maktposisjon på det groveste selv om det er fivillig fra hans side.

Dette kan sammenlignes med forhold mellom  lege og pasient, bare mye verre. 

Endret av Isambard
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Dette nå være troll. Mer enn nok av etniske nordmenn som har feministiske verdier så hvorfor gå for en annen? Maktforholdet er skjevt som følge av alder og stilling

Anonymkode: de83a...dde

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er 33 år gammel og jobber med flyktninger i regi av en kristen organisasjon. Har fått følelser for en 19 år gammel mann som mest sannsynlig blir sendt ut av landet og han ønsker gifte seg. Vi ønsker barn sammen og jeg har allerede en sønn på 11 år. Omgivelser gjør narr av oss og jeg har blitt kalt pedo. Har kjent han i to år og jeg ble forelsket da han var allerede 17 år. Vi skiller jo 14 år, men jeg tror han elsker meg. Foreldrene hans er allerede sendt tilbake og moren trygler om at vi må gifte oss så ikke alt var forgjeves. Er det sosialt selvmord å gifte seg med han. Er blitt kalt pedo og mange spør hvordan jeg ser for meg at en 19 år gammel mann skal bli stefar for en 8 år yngre gutt. Blir dette for sært? Han er så voksen og moden og vil bare starte familie med meg 

I tilfelle dette ikke er trolling...

Du er ikke pedo hvis han er 19.

Men du er uproffesjonell å innlede forhold med en mye yngre mann som er i en sårbar situasjon.

Spesielt hvis du sikrer ham opphold gjennom ekteskap. Det lukter proforma langt på vei. Du kan i verste fall miste jobben.

Endret av Drizzt
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du bør dessuten vurdere om du er egnet til å ha denne jobben. Du har åpenbart store problemer med å skille jobb og ditt private følelsesliv.

Hva skal du gjøre neste gang du forelsker deg i en asylant med falsk grunnlag? 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Lese helsepersonelloven. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Han elsker ikke deg, han elsker muligheten til å få bli i Norge.

Han elsker muligheten til å kunne søke familiegjenforening og han elsker hvor lett det er å få statsborgerskap og kunne skille seg når han har bodd lenge nok.

Let i go.

Anonymkode: dd2bd...a5b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Isambard skrev (9 minutter siden):

Det er 100% no go. Du utnytter en maktposisjon på det groveste selv om det er fivillig fra hans side.

Dette kan sammenlignes med forhold mellom  lege og pasient, bare mye verre. 

Ja og nei. I dette tilfellet er TS både overgriper og offer, i det at det å gifte seg innebærer en stor fordel for 19-åringen og hans familie. Tilsvarende ser man ikke at familien til en pasient heier på at legen skal forgripe seg. TS blir rundlurt, men har selvfølgelig et selvstendig ansvar for å ikke forgripe seg på ungdommer hun jobber for.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han elsker ikke deg, han elsker muligheten til å få bli i Norge.

Han elsker muligheten til å kunne søke familiegjenforening og han elsker hvor lett det er å få statsborgerskap og kunne skille seg når han har bodd lenge nok.

Let i go.

Anonymkode: dd2bd...a5b

Han vil jo ha barn med meg. Det hadde han ikke trengt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja og nei. I dette tilfellet er TS både overgriper og offer, i det at det å gifte seg innebærer en stor fordel for 19-åringen og hans familie. Tilsvarende ser man ikke at familien til en pasient heier på at legen skal forgripe seg. TS blir rundlurt, men har selvfølgelig et selvstendig ansvar for å ikke forgripe seg på ungdommer hun jobber for.

Nei, det er ikke sånn det fungerer. Hun er eldst. Hun er profesjonell. Hun må si nei.

Det at han og familien hans tjener på det er selve grunnen til at det er så feil. Det er det som gjør maktforholdet skjevt. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Isambard skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke sånn det fungerer. Hun er eldst. Hun er profesjonell. Hun må si nei.

Det at han og familien hans tjener på det er selve grunnen til at det er så feil. Det er det som gjør maktforholdet skjevt. 

Det er jo frivillig arbeid og kan bare slutte der 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...