AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Jeg leser så mye tråder her om vanskeligheter med å slutte å nattamme, men kan det gå av seg selv også? Har en gutt på 6 mnd som i løpet av de siste par ukene har begynt å spise en god porsjon grøt før natta. Som følge av det ser han ut til å amme mindre om natten. Han har tidligere ønsket å amme hver 1-2 time, men nå holder det med 1 gang i løpet av natten. Vi vurderer å legge han på eget rom da pappaen ønsker å komme tilbake til sengen sin (han snuser så jeg ønsker ikke at han skal sove med barnet). Jeg er bare usikker på om jeg «tør» det enda? Kan det være at baby plutselig snur og vil amme oftere igjen på natten? Kjenner at jeg ikke orker gå inn på rommet hans hundre ganger i løpet av en natt for å amme. Håpet er jo at kanskje han tilogmed sover gjennom natten dersom han er på eget rom? Anonymkode: 3fba6...03a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Det anbefales å ha barnet på samme rom frem til 12 mnd. Det reduserer risikoen for krybbedød. Få babyer slutter å nattamme så tidlig, ville ikke orket å springe inn på et annet rom for å amme. Samsover dere? Det for barnet masse nærhet og det er ingenting som er mer naturlig enn at baby og mor sover sammen, Jeg ville aldri prioritert mann foran baby. Ville heller vurdert eget rom når babyen er litt større og ikke ammer lengre. Anonymkode: e7386...562
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Min baby gikk ned til en nattamming da hun var rundt 5,5 mnd og sluttet helt rundt 3-4 uker senere. Vi la henne over på eget rom da hun var sju måneder gammel, og da hadde hun sluttet med nattamming av seg selv. Det skjedde selvfølgelig at jeg måtte inn til henne og amme innimellom, men det var unntaket (ved sykdom f.eks). Så hvis babyen din er i ferd med å venne seg av nattamming, kan det være varig, ja. Anonymkode: 0ae53...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå