AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Del Skrevet 26. februar 2023 Sett at dette nevnes i enkelte tråder her inne, og andre plasser på sosiale medier. Jeg tenker ikke på norske gate, altså gata vi bor i. Heller ikke engelsk gate på flyplassen 😂 F eks var dette nevnt i en tråd om en influencer som slapp noen kjoler for litt siden: "kjolegate". En annet eksempel er en annen influencer som gav ut boller som tydeligvis var veldig usunne, da ble det nevnt "bollegate". hva i all verden betyr gate i disse sammenhengene? Er jeg virkelig helt fjern som ikke vet dette? Anonymkode: b44f7...a99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Del Skrevet 26. februar 2023 Kan det ha noe med Watergateskandalen å gjøre? https://en.wikipedia.org/wiki/Watergate_scandal Anonymkode: 39e25...fd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Del Skrevet 26. februar 2023 Altså at det er en skandale? Anonymkode: 39e25...fd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 26. februar 2023 #4 Del Skrevet 26. februar 2023 Mulig det stammer fra Watergate - ordet brukes som det norske "skandale" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Del Skrevet 26. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Kan det ha noe med Watergateskandalen å gjøre? https://en.wikipedia.org/wiki/Watergate_scandal Anonymkode: 39e25...fd4 Jepp. Anonymkode: ec787...705 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Del Skrevet 26. februar 2023 Det har med Watergate å gjøre. Anonymkode: ecda9...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Del Skrevet 26. februar 2023 Skriver seg fra Watergate-skandalen. Google it. Laget filmer om emnet. Anonymkode: be355...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 26. februar 2023 #8 Del Skrevet 26. februar 2023 (endret) The suffix -gate derives from the Watergate scandal of the United States in the early 1970s, which resulted in the resignation of US President Richard Nixon. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_-gate_scandals_and_controversies Godt spørsmål, da lærte jeg noe nytt Endret 26. februar 2023 av Centella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #9 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp. Anonymkode: ec787...705 Jaggu. Jeg hadde rett, gitt. Jeg følger absolutt ingen influensere og ser bare navnene på noen av dem på "nye innlegg" her på KG, men denne tok jeg gitt. *stolt* Anonymkode: 39e25...fd4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #10 Del Skrevet 26. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jaggu. Jeg hadde rett, gitt. Jeg følger absolutt ingen influensere og ser bare navnene på noen av dem på "nye innlegg" her på KG, men denne tok jeg gitt. *stolt* Anonymkode: 39e25...fd4 Jeg gjetter at et stort antall av "influencerne" ikke selv forstår hvor gate-begrepet kommer fra. Flesteparten av dem vet nok ikke hvem Nixon var. Anonymkode: ec787...705 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #11 Del Skrevet 26. februar 2023 Takk for kjappe svar! Sak oppklart 🤓 Anonymkode: b44f7...a99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #12 Del Skrevet 26. februar 2023 Fra Wikipedia om Watergate: "The use of the suffix -gate after an identifying term has since become synonymous with public scandal, especially political scandal." Anonymkode: 7b639...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #13 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjetter at et stort antall av "influencerne" ikke selv forstår hvor gate-begrepet kommer fra. Flesteparten av dem vet nok ikke hvem Nixon var. Anonymkode: ec787...705 hahaha de har snappet det opp fra en eller annen og tenkt at "ja, det der hørtes kult ut, det bruker jeg også" ? Nei, jeg vet ikke. Som sagt, jeg følger ikke med, så kan jo hende at noen av disse influenserne kanskje har noen tanker bak fasaden sin også? Anonymkode: 39e25...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 26. februar 2023 #14 Del Skrevet 26. februar 2023 Pizzagate i nyere tid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Del Skrevet 26. februar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: hahaha de har snappet det opp fra en eller annen og tenkt at "ja, det der hørtes kult ut, det bruker jeg også" ? Nei, jeg vet ikke. Som sagt, jeg følger ikke med, så kan jo hende at noen av disse influenserne kanskje har noen tanker bak fasaden sin også? Anonymkode: 39e25...fd4 Ja, noen har nok det. Skal holde meg for god til å nevne navn på noen av de jeg tror ikke har det Anonymkode: ec787...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #16 Del Skrevet 28. februar 2023 Det gir jo ingen mening på norsk? Anonymkode: 543db...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå