AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Jeg har er nært familiemedlem som er på grensen til manisk. Hun er ikke helt manisk, men mer adhd preget og frenetisk. Det er så mye hele tiden, og hun klarer ikke sitte i ro eller føre en samtale nesten. Det var ikke så ille før og det skjedde etter vedkommende mistet et nært familiemedlem. Saken er, at hun maser om å reise på ferie sammen, men jeg takler det ikke. Hun sitter ikke i ro, hun rydder ikke (tvert i mot, hun roter ekstremt), hun lager ikke mat. Om hun skal rydde av etter maten er det sånn halvveis, så stikker hun på tur med hunden i en time så vi resten må rydde. Setter vi oss for å snakke vi voksne, så er hun med en gang på med spørsmål til barna (som sitter i ro og ikke maser) «skal vi spille noe», «skal vi leke noe?». Hvordan kan jeg si at hun trenger hjelp? Eller at jeg ikke orker feriere med henne når hun er så urolig? Hun har ikke vært slik før… Hun blir veldig fort sint om man sier noe, så føler man går rundt på nåler rundt henne. Anonymkode: fe6c7...37e
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Det enkle er ofte det beste. Si du er bekymret fordi hun aldri kan sitte stille, at det ble mye verre etter at person døde, at det virker for deg som at hun er syk. At du glad i henne og håper hun kan bestille en legetime. Ja, kanskje hun blir sint, men det går vel over. Det er ikke verdens undergang om noen blir litt sint. Anonymkode: 15995...db1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det enkle er ofte det beste. Si du er bekymret fordi hun aldri kan sitte stille, at det ble mye verre etter at person døde, at det virker for deg som at hun er syk. At du glad i henne og håper hun kan bestille en legetime. Ja, kanskje hun blir sint, men det går vel over. Det er ikke verdens undergang om noen blir litt sint. Anonymkode: 15995...db1 Takk for svar ❤️ Ja, det enkle er sikkert det beste ja. Men vet at tidligere når noen har prøvd å si noe har hun eksplodert, en gang pakket hun sakene og reiste i sinne når vi var på ferie. Hun snakket ikke med meg på en mnd etterpå, og da og hadde hun null anger. Da var konflikten rettet mot henne, og hun eksploderte av ingenting. så føler ar for å ikke miste kontakt igjen må jeg trå varsomt. Men samtidig- jeg orker jo ikke reise bort med henne mer. Hva kan man få for type behandling? Anonymkode: fe6c7...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå