Gå til innhold

Mamma flytter på tingene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så irriterende. Når mamma er hos meg så flytter hun hele tiden på ting der hun mener de skal stå. Jeg sier at jeg vil det skal stå der det sto, da svarer hun at hun syns det er finere sånn hun setter det, og at hun er moren min så hun må få bestemme litt, det får hun ikke, men hun tror hun kan bestemme over meg som er voksen. Hun ser også over skap og skuffer så vanskelig å gjemme ting. Hun finner det uansett. Prøvde det samme hjemme hos henne, og pappa,men da fikk jeg høre det at sånn gjør man ikke. Så hun tok ikke hintet akkurat. Føler det blir feil å nekte henne å komme hit også siden hun er moren min. Men er så lei dette. Noen tips? Er dette vanlig at mødre gjør? Er det flere her som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 92f04...091

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du bør sette ned foten, selv om jeg skjønner at det er vanskelig også. Greit at hun er moren din, men det er ditt hjem og da bestemmer du hvordan du vil ha det. I og med at hun ikke tok hintet, så kanskje det kan være bedre å ta det med henne på en litt mer direkte måte? 

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som hun ikke respekterer hvordan du har det der og at hun tror hun vet best.

Anonymkode: 92f04...091

Skrevet

Sett ned foten og si klart i fra!

Skrevet

Flytte mer på ting hos henne og si at du bare gjør som hun gjør hos deg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Si til henne at det er ditt hjem og din mening om hvordan det skal se ut der trumfer hennes mening. Ditt hjem, din mening

Anonymkode: a88ce...59f

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror jeg at dere må ha "The talk"..... Du kan ikke fortsette å irritere deg over dette, for det kommer til å påvirke deres relasjon fremover. Det skal være hyggelig å få besøk av sine foreldre, men dette høres ut som besøk du gruer deg til 😞 

• Liker 2
Skrevet

Sett hengelås på skap og skuffer. Og lim fast ting med superlim 😅

Anonymkode: a819c...127

• Liker 1
Skrevet

Dropp å ha henne på besøk til hun respekterer deg.

Anonymkode: db9a0...831

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv å si fra enda tydeligere neste gang, om hun ikke hører etter så flytter du på ting hjemme med henne neste gang du er på besøk og tar opp lydopptak som du kan spille av til henne igjen neste gang hun kommer til deg og flytter på ting.

Så får dere ta dere en skikkelig prat der du sier at du må få prøve å finne ut av ting i ditt eget hus selv, at du kan skjønne at hun har andre meninger men at du også har dine egne. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som ikke tør å si ordentlig ifra til foreldrene sine. Jeg har alltid vært veldig tydelig med mine. Min mor prøvde seg også på slike ting den første tiden etter jeg flyttet hjemmefra, men da sa jeg ifra på en bestemt, og etterhvert små-hissig måte, samtidig som jeg tok tingen og satte den tilbake på plass.

Det er nok mange mødre som tar seg litt til rette og tror de vet best, men de aller, aller fleste gir seg dersom man sier ifra så tydelig som jeg gjorde. De mødrene som velger å flytte gjenstanden tilbake enda en gang etter å ha fått så tydelig beskjed, vil jeg påstå har/skulle hatt en diagnose. 

Anonymkode: 02e51...ab6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...