Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en tiktok video hvor noen sa at man ikke kan gå med g-streng når man er gravid - hva er det dummeste «rådet» noen har sagt til deg, eventuelt som du har lest et sted, at man ikke kan gjøre/spise osv som gravid? 

Anonymkode: 6083c...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tømme kattedoen..

Anonymkode: 665e6...365

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tømme kattedoen..

Man skal i hvert fall være forsiktig når man tømmer kattedoen, og i møte med katt generelt som gravid.

Anonymkode: f146a...9b9

• Liker 11
Skrevet

Nå må du spise for to! (Var 8 uker på vei, tviler på frøet var så storspist) 😆

Anonymkode: a66c5...84d

• Liker 4
Skrevet

"Sopp er farlig for baby i magen". Eh hæ? Sopp plukket i radioaktivt nedfallsområde kanskje, men jeg kan nok fremdeles spise soppstuing og stekt Sopp 🤤 

Anonymkode: 921cc...c87

• Liker 3
Skrevet

Noen mente jeg ikke kunne bade/svømme, fordi babyen kunne jo drukne 🤣

Anonymkode: 71e7d...04a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen mente jeg ikke kunne bade/svømme, fordi babyen kunne jo drukne 🤣

🤣🤣 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tømme kattedoen..

Det er jo pga faren for toksoplasmose så det er ikke tull, men såklart de fleste følger jo gode nok hygiene retningslinjer til å unngå smitte.

Veldig kjent problem med sauehold at de kan kaste (føde fortidlig) eller føde døde lam etter smitte av toksoplasmose.

• Liker 2
Skrevet

...unngå å bli belasta med andres skrekkhistorier og hysteri.

Anonymkode: 0f96b...27c

• Liker 1
Skrevet

Husker mye kommentarer (fra foreldre og fra mannen mest) om at jeg ikke kunne løfte. Når jeg var kjempetidlig i svangerskapet og det var snakk om å løfte/bære helt vanlige lette ting som å flytte en stol eller en handlepose... 

Anonymkode: 240ba...1c9

• Liker 4
Skrevet

Svigers var veldig opptatte av at jeg ikke skulle gjøre noe fysisk anstrengende 😅 så hvis jeg sto å måkte tung snø av bilen så kom svigerfar med en gang om han så det 😂 å han bar inn ved for meg samtidig, for den var jo tung. 
det var ingenting som tilsa at jeg ikke skulle kunne anstrenge meg, de er bare overbeskyttende 🙈❤️

Anonymkode: 6e855...221

• Hjerte 2
Skrevet

Kom på en til; at jeg ikke kunne se skrekkfilm, for det kunne skremme/stresse barnet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kom på en til; at jeg ikke kunne se skrekkfilm, for det kunne skremme/stresse barnet. 

😂

Anonymkode: 6e855...221

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så en komifilm en gang, var en.mann som ikke ville ha sex, var redd for å skade hodet på ungen med støt fra penis

Skrevet

Jobbe fullt helt til permisjon. Tydeligvis veldig vanlig blant mine venninner og nær og fjern omkrets å ikke jobbe fulltid helt til man skal permisjon, og fikk stadig spørsmål om jeg var sykemeldt. Noen ganger også «Hæ? Jobber du fullt!». Syns ikke det var så særlig spesielt. 

Anonymkode: 07f24...a95

• Nyttig 1
Skrevet

Planlegge permisjonen. For det kan man bare gjøre når man får barnet. «Bare vent å se». «Du kommer til å ombestemme deg». 

Anonymkode: 07f24...a95

• Liker 2
Skrevet

Spise chili....

....krype under pulten på jobb for å koble til mobilladeren min (var høygravid, men det var absolutt ikke farlig  for meg 😅)

Anonymkode: 77f1c...7da

Skrevet
16 hours ago, Topsi said:

Så en komifilm en gang, var en.mann som ikke ville ha sex, var redd for å skade hodet på ungen med støt fra penis

Det kjenner jeg faktisk flere menn som er redd for. De fleste vet det er tullete, men likevel noe de tenker på. 

Skrevet
Rosa Sitron skrev (32 minutter siden):

Det kjenner jeg faktisk flere menn som er redd for. De fleste vet det er tullete, men likevel noe de tenker på. 

Det er jo ikke så veldig merkelig om det føles som om en tredjepart er til stede under akten, man har jo sikkert kjent bevegelse i magen og det føles bare rart at babyen er rett der i nærheten. Hvis det nærmer seg termin så blir man kanskje bekymret for at det skal settes i gang noe😅

Anonymkode: ceba1...183

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke så veldig merkelig om det føles som om en tredjepart er til stede under akten, man har jo sikkert kjent bevegelse i magen og det føles bare rart at babyen er rett der i nærheten. Hvis det nærmer seg termin så blir man kanskje bekymret for at det skal settes i gang noe😅

Anonymkode: ceba1...183

At det er ubehagelig skjønner jeg, men det at penis skal skade baby er litt "tullete" om du skjønner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...