Gå til innhold

Føler meg ikke tilstedet/ør

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de 3 siste ukene så føler jeg meg ikke tilstedet/ør. Føler jeg ikke er meg selv. Vanskelig å forklare det, men føler at jeg ikke er her i øyeblikkene. Har vært svimmel også i de 3 siste ukene… 

Noen som har vært borte i slikt? Skremmende..

Anonymkode: c1123...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En blodprøve kan gi deg et lite pekepinn på hva som er galt

Skrevet

Ganske vanlig angstsymptom. Samme med svimmelhet. Kan det stemme?

Anonymkode: 11329...6b1

Skrevet

Som nevnt over. Få tatt deg en tur til legen. 

Særlig om du spiser og drikker godt. 

Anonymkode: 35bb2...5b8

Skrevet

Er på plass med en legetime, få sjekket verdier og eventuelt en MR, spørs på svimmelheten og eventuell hodepine/kvalme/synsforstyrrelser.

Anonymkode: 02794...11b

Skrevet

Dette høres ut som stress! Uvirkelighetsfølelse og svimmelhet er helt typiske angst- og stressymptom.

Jobber du mye for tiden?

Anonymkode: d3d78...318

Skrevet

Skal på MR til uka. Ikke spiser jeg eller drikker nok. Strever med matlyst om dagen. Er konstants trøtt og sliten. Tatt blodprøver hos legen, så får nok svar i morra 

ts. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skal på MR til uka. Ikke spiser jeg eller drikker nok. Strever med matlyst om dagen. Er konstants trøtt og sliten. Tatt blodprøver hos legen, så får nok svar i morra 

ts. 

Så bra du blir tatt på alvor, har du noe kvalme og eller er det noe annet som gjør at du ikke får ned mat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra du blir tatt på alvor, har du noe kvalme og eller er det noe annet som gjør at du ikke får ned mat.

Ingen kvalme. Har ingen matlyst om dagene.. spiser noe, men ikke nok. Er full av angst/stress om dagen som kanskje er noe av grunnen

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen kvalme. Har ingen matlyst om dagene.. spiser noe, men ikke nok. Er full av angst/stress om dagen som kanskje er noe av grunnen

Da har du kanskje svaret der.

Anonymkode: 34a28...42d

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

I de 3 siste ukene så føler jeg meg ikke tilstedet/ør. Føler jeg ikke er meg selv. Vanskelig å forklare det, men føler at jeg ikke er her i øyeblikkene. Har vært svimmel også i de 3 siste ukene… 

Epilepsi? Jeg var veldig svimmel før jeg starter med å få anfall

Anonymkode: f4e5c...744

Skrevet

Samme her.. Hva skal du ta MR av? Virker som de vil ta alt annet enn MR/CT her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Epilepsi? Jeg var veldig svimmel før jeg starter med å få anfall

Anonymkode: f4e5c...744

Hva slags type anfall får du? 

Skrevet
caroliine skrev (25 minutter siden):

Samme her.. Hva skal du ta MR av? Virker som de vil ta alt annet enn MR/CT her. 

Det tok litt tid før de valgte å henvise meg til MR. Tok alt av prøver føre. BT, puls, O2 og blodprosent var fine. Legen mente det var en stress nakke som førte til at jeg var så svimmel, men siden ikke svimmelheten har blitt borte etter hjelp fra fysio, så ble jeg henvist til MR. 
Kjenner et slags «trykk» i hodet som er ubehagelig og blir nummen i halve ansiktet. De mener at det kanskje kan være migrene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg blir sånn før migreneanfall

Anonymkode: f7937...48a

Skrevet

Som en i overkant bekymret person har jeg hatt flere perioder med høyt stressnivå og påfølgende utmattelse. I periodene med utmattelse kan alle mulig rare symptomer dukke opp. Ett av disse er en slags dissosiasjon som du forklarer. Jeg har tolket det som at kroppen prøver å gi beskjed om at man faktisk burde koble av og ikke være "tilstede" en periode. Tenker tålmodighet er det neste steget etter det. Det har ofte tatt alt fra 3 - 12 måneder å komme ut av dette for min del. 

Hvile eller aktiv hvile (f.eks. meditasjon, massasje eller rolige gåturer) er det eneste som har fungert skikkelig for meg. Jeg har prøvd nesten alt, gitt at jeg var ganske desperat på et tidspunkt. Én annen ting som fungerte litt, og som kostet meg lite energi å prøve ut, var kosttilskudd. Noen funka, men de fleste funka ikke. Kan være verdt et forsøk. De som fungerte for meg var Ashwagandha, Pasjonsblomst og Rosenrot. Jeg liker denne siden https://www.kamastress.no/ fordi de faktisk dokumenterer all forskningen som ligger bak kosttilskuddene de selger. 

Kan jo hende du har en forbigående greie bare, men tenkte jeg skulle gi mitt litt mer alvorlige eksempel. Hvis du har gått på en smell kan det noen ganger være vanskelig å godta at man må roe ned i flere måneder. Igjen, ikke sikkert det gjelder deg. Håper ikke det! 

Anonymkode: 029d7...84d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...