Gå til innhold

Kjøpe ny leilighet i Lørenskog ( Skårer ) med leie til eie, er det dum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi klarer ikke å spare så mye  for å kjøpe i Oslo, så vi kjøpe i Lørenskog en helt nytt  leilighet, med en leie til eie ordning, fastpris under 4M for 55m2, og har muligheten til å kjøpe leiligheten i de neste 5 år uten økning i prisen.

Er dette dumt ?

Anonymkode: e060e...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri i verden om jeg ville kjøpt der. Mye kriminalitet og da ikke bare småkrimme folk som bor der. Grøss.

Anonymkode: ae274...fab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt i Lillestrøm av samme grunn at vi ikke hadde råd til Oslo. Riktignok bare vanlig leilighet da. Er veldig fornøyd :) 

Anonymkode: c83ac...7db

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Lørenskog. Vi har nylig flyttet til en annen kommune, Lørenskog har blitt et høl... For mye folk på for liten plass. Lørenskog er en liten kommune i areal, men det løser de enkelt ved å stable folk i høyden.. 

-"Kanskje vi må gjøre noe med veinettet".

-"nei, det har vi ikke plass til, vi bygger en ny blokk istedenfor". 

Kø, rundkjøring, kø, rundkjøring, kø, rundkjøring..... 

Anonymkode: 0daed...21f

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er født og oppvokst i Lørenskog. Vi har nylig flyttet til en annen kommune, Lørenskog har blitt et høl... For mye folk på for liten plass. Lørenskog er en liten kommune i areal, men det løser de enkelt ved å stable folk i høyden.. 

-"Kanskje vi må gjøre noe med veinettet".

-"nei, det har vi ikke plass til, vi bygger en ny blokk istedenfor". 

Kø, rundkjøring, kø, rundkjøring, kø, rundkjøring..... 

Anonymkode: 0daed...21f

Så enig. Nå er det ti år siden jeg flyttet derifra, men jeg var nylig innom og det har jo blitt rene ghettoen.

Anonymkode: c2617...48b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har blitt veldig mye utbygging i Lørenskog, ja. Men de litt eldre boligstrøkene er fortsatt ganske greie, og ikke noe ghetto, men de er også veldig dyre. Kunne gjerne tenkt meg å bo på Fjellhamar egentlig. Men er spent på etter åpning av ny skole der. Er en del problemer på diverse ungdomsskoler i nabokommunen Lillestrøm med mye barn fra innvandrerfamilier, dessverre. Det er veldig mange kulturer som må lære seg å leve sammen. 

Men om du er barnløs, og gjerne drar inn til Oslo for ute- og kulturliv, så er det ikke noe problem å bo på Skårer. Det er også kort vei til Østmarka om du liker natur.

Men jeg er mer skeptisk til konseptet leie-til-eie. Jeg tror ikke det er noe særlig mer lønnsomt enn å leie. Noen steder i Oslo med ekstrem prisøkning er det kanskje lønnsomt. Om dere har råd til en leilighet uten dette konseptet i Lørenskog, så ville jeg heller gått for det. 

Anonymkode: 6616b...38e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Aldri i verden om jeg ville kjøpt der. Mye kriminalitet og da ikke bare småkrimme folk som bor der. Grøss.

Mye?? Link til statistikken, please 

Anonymkode: 6dff1...df9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på de som skriver så negativt om Lørenskog, det stemmer rett og slett ikke. Lørenskog er som alle andre kommuner, det finnes gode og dårlige områder innad i kommunen. 

Nybygg er heller ikke en dårlig ide. Ja, de ser ikke like bra som Frogner-leiligheter, men på innsiden så er de 1000 ganger bedre og det er det som teller. F.eks. så har ofte Frogner-leiligheter ikke heis, tåler ikke en potensiell jordskjelv, er farlig hvis det først begynner å brenne («brannfeller»), lytt (kan høre naboer), dårlig på å holde varme. Det gjelder selvfølgelig ikke alle Frogner-leiligheter, men mange av de gamle. I tillegg er det underkommunisert at nye bygg, selv de som er høye, har bedre solforhold enn gamle bygg. Årsaken er at når man bygde i gamle dager så tenkte man ikke på det, men nå hensyntas det av utbyggere.

Hvis jeg var deg ville jeg undersøkt om skolene i der dere ønsker å kjøpe er gode, hvor lang tid dere kommer til å bruke på å pendle til jobb i rushtiden. I tillegg så er det viktig at dere har tenkt å bo der i minst 5 år.

Se også etter en lavblokk, f.eks. blokk som er 5 etasjer høy eller lavere. Det er generelt en fordel å kunne forholde seg til færre naboer.

Anonymkode: a5c9f...0a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt dette her stemmer: " Men om du er barnløs, og gjerne drar inn til Oslo for ute- og kulturliv, så er det ikke noe problem å bo på Skårer. Det er også kort vei til Østmarka om du liker natur." 

Vi har undersøkt hvor mye tid vi bruker til jobben, og til nå er det eneste ulempen vi ser, siden vi nå leier  i oslo sentrum. 

Men nå mange snakker om ghetho, vi har aldri sett noen, og kan egentlig ikke tenk at det kan være gheto i disse nye finne områder de bygger nå. Triaden også bygges på nytt, og en nye sentrum med masse restauranter. 

Man må også tjene ikke så dårlig for å kjøpe der, så jeg tenker at naboene mine vil være mennesker som jobber, kanskje mange under 30s/40s, fra forskjellige land, det stemmer, men ikke ghethoer... Vi er to, og sammen tjener 1,1M, og tenker at mange vil være som oss, med gjennosmnitt inntekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har kjøpt i Lørenskog. Har aldri følt meg utrygg her, og aldri opplevd kriminalitet. Det er sånt sett tryggere å bo her, enn det er i Oslo (avisoppslagene det siste året kan bekrefte det) :)

Jeg kjøpte en splitter ny leilighet i 2019 til 3 mill,- og den er nok verdt ca. 3.6,mill. om jeg hadde funnet på å selge i år. Jobber i Oslo, og bruker 25 min fra busstopp og inn til kontoret - samme reisetid hadde jeg brukt om jeg hadde brukt på Frogner i Oslo og inn til kontoret ved Nationaltheatheret.

Har alt jeg trenger rett i nærheten, og råd til å leve et liv utenom å betale alt for mye i huslån :) 

Anonymkode: 0e95a...89d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor også i Lørenskog. Det er for det meste sitte og rolig. Lørenskog har en forholdsmessig høy andel innvandrere, men en høy andel av de er godt integrert og i jobb. Så har du imot arbeidsfolk er det ikke kommunen for deg. Ellers bor det mye leger og sykepleiere i kommunen pga A-hus. Noe grums er det jo. Karolifamilen ved Benterud, guttene som dytta et barn på toglinja og er par skytinger på Egon ved Triaden. 

Anonymkode: 5921d...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårer har vært litt belastet men det satses stort der. Kommer til å bli kjempefint ☺️

Anonymkode: c5d8b...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bor også i Lørenskog. Det er for det meste sitte og rolig. Lørenskog har en forholdsmessig høy andel innvandrere, men en høy andel av de er godt integrert og i jobb. Så har du imot arbeidsfolk er det ikke kommunen for deg. Ellers bor det mye leger og sykepleiere i kommunen pga A-hus. Noe grums er det jo. Karolifamilen ved Benterud, guttene som dytta et barn på toglinja og er par skytinger på Egon ved Triaden. 

Sett karolifamilien på Metro og Triaden og lurt på hvor de bor. Er det kommunale boliger på Benterud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sett karolifamilien på Metro og Triaden og lurt på hvor de bor. Er det kommunale boliger på Benterud?

Det tror jeg ikke. De har kjøpt seg inn, så vidt jeg vet.
De har visst «beriket» skolemiljøet med macheter oppe på Løkenåsen. Som jeg skrev over er det mange gode folk fra mange land  i Lørenskog. Det er veldig bra, unggutter som ypper til bråk med macheter har vi ikke bruk for. 

Jeg oppfordrer alle som ser noe til å melde fra til barnevernet, politiet og skole. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det tror jeg ikke. De har kjøpt seg inn, så vidt jeg vet.
De har visst «beriket» skolemiljøet med macheter oppe på Løkenåsen. Som jeg skrev over er det mange gode folk fra mange land  i Lørenskog. Det er veldig bra, unggutter som ypper til bråk med macheter har vi ikke bruk for. 

Jeg oppfordrer alle som ser noe til å melde fra til barnevernet, politiet og skole. 

Takk for svar!

Ja det slags skal ikke godtas !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 11.49):

Jeg har kjøpt i Lørenskog. Har aldri følt meg utrygg her, og aldri opplevd kriminalitet. Det er sånt sett tryggere å bo her, enn det er i Oslo (avisoppslagene det siste året kan bekrefte det) :)

Jeg kjøpte en splitter ny leilighet i 2019 til 3 mill,- og den er nok verdt ca. 3.6,mill. om jeg hadde funnet på å selge i år. Jobber i Oslo, og bruker 25 min fra busstopp og inn til kontoret - samme reisetid hadde jeg brukt om jeg hadde brukt på Frogner i Oslo og inn til kontoret ved Nationaltheatheret.

Har alt jeg trenger rett i nærheten, og råd til å leve et liv utenom å betale alt for mye i huslån :)

Hvor stor er din leilighet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 15.39):

Hvor stor er din leilighet ?

Hvorfor lurer du på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor lurer du på det?

Bare for å samenligne prisen... min vil koste 3,850.000 med 51m2. Og  prisen vil ikke endre seg uansett om jeg kjøper den nå eller om 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha jeg husker når skårer og omegn var en spøkelsesby på 80 og 90 tallet. Du hadde brusshop, Ra-Gla og Rema1000 samt en frisør og bank tror jeg. Senere kom det pizza sjappe også. 

Anonymkode: c8983...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...