AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 For 1.5 år siden valgte jeg å gå fra han jeg har et barn sammen med. Frem til nå har vi delt bolig. Han flytter ut av huset og jeg inn de periodene vi skal ha sønnen på 6 år. For en tid tilbake (over 6 mnd siden) fikk jeg ny kjæreste, jeg har ikke sagt noe til barnefar om dette da jeg ikke vet hvordan jeg skal si det. Sønnen vår har hilst på han noen ganger og de har god kjemi. huset vårt ligger nå ute for salg- og prosessen med å finne ny bolig er i gang. Trenger råd til hvordan fortelle barnefar om ny kjæreste. Og når kan man flytte sammen med ny kjæreste? Anonymkode: eedeb...934
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Har kun ett råd til deg; brems alt. Du kan være sikker på at barnet allerede har fortalt pappa. Ellers; du har hav av tid til nye flinger, men brems ned vær så snill. Sørg i allefall for at du har et stabilt hjem før du drar inn noe nytt. Anonymkode: c7ff2...379 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Hvorfor må du flytte sammen med en du har kjent så kort tid? Hva er det som haster? Hverdagsslitasjen kommer fort nok. Snakk litt med eksen din om han har fått seg kjæreste/truffet noen- kanskje han da spør om du har det. Temaet er da på bane. Tror ikke det blir godt mottatt om det er barnet som forteller om den "nye vennen til mamma" Anonymkode: 06480...9d8 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 Du kan flytte med ny når barnet er klar. La barnet gradvis omgås mer. Å fortelle eks om ny kjæreste bør være uproblematisk. "Du bare så du vet det, jeg har kjæreste som heter Einar og barnet vårt har møtt han da forholdet har vart en stund, så da vet du det hvis navnet skulle komme opp:)" Ikke gjør det til noe større greie enn det er og ikke presenter det som om du har gjort noe galt eller burde ta hensyn til din eks. Bare snakk om det som en helt vanlig hverdagsting Anonymkode: 6defe...cf4 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har kun ett råd til deg; brems alt. Du kan være sikker på at barnet allerede har fortalt pappa. Ellers; du har hav av tid til nye flinger, men brems ned vær så snill. Sørg i allefall for at du har et stabilt hjem før du drar inn noe nytt. Anonymkode: c7ff2...379 Dette er en jeg har kjent lenge, over 10 år så er kanskje derfor det ikke kjennes ut som hast for meg? Jeg vet ikke Anonymkode: eedeb...934
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 Hva er poenget med å skyndte deg inn i et nytt forhold? Anonymkode: b5e05...f33 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #7 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er en jeg har kjent lenge, over 10 år så er kanskje derfor det ikke kjennes ut som hast for meg? Jeg vet ikke Anonymkode: eedeb...934 Bare husk at selv om du har kjent ham i 10 år, så har ikke ditt barn det Anonymkode: c7ff2...379 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 Synes det er ganske dårlige greier at man introduserer en ny kjæreste for barnet uten å informere eksen om det på forhånd. Og ja- brems kraftig ned, la sønnen din forstå og venne seg til at mamma og pappa bor forskjellige steder før en ny flytter inn. Er du veldig ung? Anonymkode: c518d...815 7
Fremmed fugl Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 En eks er en eks. Også hvis man har felles barn, med delt omsorg. Eksen din skal passe på at barnet har det godt når barnet er hos han, du skal passe på at det har det godt når det er hos deg. Gratulerer med ny kjæreste. Hvordan fortelle din eks, det må du vite best. Melding, ansikt til ansikt, bare ta med deg kjæresten å la dem hilse på hverandre. Eller la han oppdage det naturlig. I utgangspunkt har en som sagt ikke noe med hvilke venner du har, eller kjærlighetslivet ditt. 1
Hjelpsom Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Ellers; du har hav av tid til nye flinger, men brems ned vær så snill. Sørg i allefall for at du har et stabilt hjem før du drar inn noe nytt. Støtter denne. Gi sønnen din god til til å finne seg til rette før du bringer inn en ny og vær i allefall sikker på at det er noe som kommer til å holde. Normen er vel å vente minst 1 år før man starter å introdusere barna for ny partner, da har barna landet etter bruddet og man er mer sikker på at ny kjæreste er av en mer varig karakter.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 Dette er jo skikkelig dårlig gjort av deg. Måten du gjør ting på er oppskriften på dårlig samarbeid med barnefar i fremtiden, og det ødelegger jo for barnet ditt. Ikke ha så hastverk, du trenger ikke flytte rett inn med en ny mann. Anonymkode: ebf29...154
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #12 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er jo skikkelig dårlig gjort av deg. Måten du gjør ting på er oppskriften på dårlig samarbeid med barnefar i fremtiden, og det ødelegger jo for barnet ditt. Ikke ha så hastverk, du trenger ikke flytte rett inn med en ny mann. Anonymkode: ebf29...154 Forstår du ikke at hun er så forelsket, redd for å miste den nye kjæresten og sist men ikke minst redd for å være alene med oppdragelsen og økonomien med barnet? Anonymkode: 42f78...1c7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forstår du ikke at hun er så forelsket, redd for å miste den nye kjæresten og sist men ikke minst redd for å være alene med oppdragelsen og økonomien med barnet? Anonymkode: 42f78...1c7 De har kjent hverandre i 10 år men hun er så usikker på ham at de må flytte sammen med én gang? Anonymkode: 00eb2...b44
Hjelpsom Skrevet 26. februar 2023 #14 Skrevet 26. februar 2023 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er jo skikkelig dårlig gjort av deg. Måten du gjør ting på er oppskriften på dårlig samarbeid med barnefar i fremtiden, og det ødelegger jo for barnet ditt. Ikke ha så hastverk, du trenger ikke flytte rett inn med en ny mann. Anonymkode: ebf29...154 Er enig og ødelegge for samarbeider mellom foreldrene vil jo bare gå ut over barnet. 9 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår du ikke at hun er så forelsket, redd for å miste den nye kjæresten og sist men ikke minst redd for å være alene med oppdragelsen og økonomien med barnet? Tror du missforsto. Det er føringene for videre samarbeid med barnefar og innvirkningen på barnet som blir kritisert. Blir det anstrengt mellom foreldrene vil det smitte over på barnet etterhvert. Det er en grunn til at det er anbefalt å vente lenge og gradvis presentere ny partner for barn. Endret 26. februar 2023 av Useless
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har kjent hverandre i 10 år men hun er så usikker på ham at de må flytte sammen med én gang? Anonymkode: 00eb2...b44 Å ha kjent hverandre i ti år er vel ikke det samme som å bli kjærester? Ganske forskjellig dynamikk spør du meg. Enkelt å være en venn som uforbeholdent alltid kan støtte fordi man selv ikke er oppi det. Som kjæreste dereimot så har man egne behov, egne ønsker osv.. Og det er vel gjerne da man erfarer at det var mye enklere å være venn og gi denne uforbeholdne støtten. Men den største motivasjonen for de fleste aleneforeldre som ønsker å fremskynde felles bosted med den nye kjæresten er nok det å ikke ønske å bo for seg selv, være to om økonomien, to om barnet osv. Anonymkode: 42f78...1c7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 Tror du ikke barnefar vet det allerede, da? Sønnen din har jo garantert sagt at han har møtt mammas nye venn. Anonymkode: 344be...9c2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 Prøv å hold barnet ditt vekke fra den nye kjæresten din. Det har mer enn nok å forholde seg til at dere skal flytte fra hverandre. Det en stor sorg for barna og de trengee tid å venne seg til den nye livssituasjonen. Ellers hadde jeg ikke tenkt tanken på å flytte sammen med en ny mann på lenge!. Ellers er min erfaring å ha en god dialog rundt barnet, ikke fortelle om ny kjæreste. Hold litt avstand og aldri legg deg opp i hva barnefar velger å gjøre. Anonymkode: edac8...b47 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #18 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Å ha kjent hverandre i ti år er vel ikke det samme som å bli kjærester? Ganske forskjellig dynamikk spør du meg. Anonymkode: 42f78...1c7 Det er ikke det samme. Men man mister hodet om man hopper sammen og skal bli samboer på flekken. Anonymkode: 00eb2...b44
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 IKKE FLYTT SAMMEN MED DIN NYE KJÆRESTE!!!! Bo alene minst to år. Helt vanlig at et forhold ryker etter to knappe år. Da blir det flytting igjen. La barnet ha et stabilt hjem. Anonymkode: fab2b...026 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #20 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): IKKE FLYTT SAMMEN MED DIN NYE KJÆRESTE!!!! Bo alene minst to år. Helt vanlig at et forhold ryker etter to knappe år. Da blir det flytting igjen. La barnet ha et stabilt hjem. Anonymkode: fab2b...026 Hva om hun ønsker et kjærlighetsbarn med den nye? Løper biologiske klokken fra henne hvis de må vente to år? Anonymkode: 42f78...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå