AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Er i full jobb, og har 4 barn. Vært skilt i et par år. Begynte i ny jobb etter nyttår. Er nå uplanlagt gravid. Vært litt i sjokk og mistet litt handlekraft over hva jeg skal gjøre med situasjonen. Har vært elendig i formen. Hver eneste dag er en kamp. Men har rett og slett ikke turt å gjøre noe ifht jobb og sykemeld. Er helt utmattet, og spyr i mellom arbeidsoppgavene. Flater ut på gulvet i det jeg kommer hjem. Trodde så jeg mistet pga sterk blødning. Fikk beskjed om å bare avente å se. Formen ble enda dårligere: hodeverk ect. Fikk derfor en sykemelding. På 6 dager. På ny sjekk på fredag var alt i skjønneste orden, og jeg har ikke mistet likevel. Fikk se spiren på UL, og vet nå at det blir uaktuelt å ta abort. Men er rådvill ifht hva jeg skal gjøre ifht at jeg skal tilvake på jobb på mandag. Vet rett og slett ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen. Min kjære tar seg så og si av alt hjemme. Bare det å gå på butikken eller ta ut av oppcaskmaskinen kan gjøre at jeg holder på å nesten fysisk falle sammen. Det skal sies at jeg nok allerede var litt nedkjørt og sliten før graviditeten oppstod. Og har bare tatt på skylappene og presset meg så lenge den har vart. Nå kjenner jeg at jeg må ha en sykemelding. Men vet ike hvordan jeg skal gå fram tfht den nye arbeidsplassen. Trenger gode råd og støtte.... Anonymkode: 4c084...06b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Den nye arbeidsplassen vet at kvibner kan bli gravide og at dette kan medføre plager i så stor grad at de må sykemeldes. Du og din helse er viktigst her, så ta imot sykemelding og plei deg selv. Med 4 barn oppå det hele så er det ikke tvil om hva som er viktigst. Anonymkode: 20fb4...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Huff, du må ikke presse deg noe mer nå! ❤️ Hvorfor er du redd for å ta sykmelding? Det er jo ingen tvil om at du trenger det. Dessuten er jo sannsynligheten stor for at de symptomene du har nå forsvinner om noen uker, så det er jo ikke snakk om en langtidssykmelding, akkurat 😊 Husk at den viktigste jobben din akkurat nå er å bære frem barnet ditt. Jobb kommer i andre rekke, og sånn må det være. Anonymkode: 62c95...168 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 Ts. Fordi jeg er ny i jobben. Og leder antagelig ikke så for seg å måtte finne vikar etter 1,5mnd..og selv om jeg kommer tilbae i jobb raskt, betyr det jo at jeg blir ute lenge på sikt.. Lurer også på hvordan jeg skal gjøre det. Skal jeg dra på jobb mandag og prøve å komme igjennom det.. Har fri og legetime på tirsdag.. Eller skal jeg legge mdg syk mandag og, og ta det på tlf til arb giver? Aner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dagen... Anonymkode: 4c084...06b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Skjønner, det er forståelig nok en vanskelig situasjon. Du er jo helt sikkert klar over det, men om det hjelper med en påminnelse, så kan jo ikke arbeidsgiver si noe på det. Og det kan heller ikke få konsekvenser for deg på arbeidsplassen at du er gravid. Selvsagt gnager det på samvittigheten overfor arbeidsgiver at du må kaste inn håndkleet for en periode nå, men hva med samvittigheten overfor deg selv og ditt ufødte barn? Dere er mye viktigere, og arbeidsgiver klarer seg fint. Og de kommer IKKE til å stå der med gaver, blomster og ros den dagen du går på en smell og faktisk må langtidssykmeldes fordi du ikke lyttet til kroppen mens leken fortsatt var god. Ta ansvar for helsa di og den lille i magen, det går så bra🥰 Anonymkode: 62c95...168
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 Ts. Jeg er (dessverre) nok litt for "snill pike". Og klaree ikke la andres meninger prelle av meg. Kun kjæreste som vet om det hittil... Redd hvordan reaksjonene blir med nr fem liksom... Pga vanskelig x har vi "under-rapportert" forholdet... Vi er egebtlig samboere uten at noen egebtlig vet det.. Da han har egen leilighet, som han ikke har satt sine ben i siden i sommer omtrent... Men i bobla vår, i hjemmet, er vi helt fantastisk lykkelige, det gjelder også barna. Som selv har vørt med å styrt hans tilstedeværelse, men så har de ønsket han her nesten enda mer enn meg. Av denne grunnen er jeg litt redd for at det fremstår som om jeg bare får første ig beste mann til å smelle meg på tjukka igjen liksom... Puh.. Gravidhormoner lager vertfall ikke mindre tankekjør Anonymkode: 4c084...06b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #7 Skrevet 25. februar 2023 Men du trenger vel ikke å fortelle at du er gravid sånn med en gang uansett? Jeg løy i hvert fall i starten og sa jeg var sykmeldt pga. ryggproblemer. Lurt å ta en ting om gangen, viktigst av alt er at du skaffer deg en sykmelding nå. Anonymkode: 62c95...168
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #8 Skrevet 25. februar 2023 Ts. Er i uke 10 nå. Tenker at jeg like godt kan legge korta på bordet først som sist.. Anonymkode: 4c084...06b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #9 Skrevet 25. februar 2023 Hva tenker du er alternativet til å si fra? Miste barnet? Du får en sykemelding og sier fra til jobben. Sånt skjer oftere enn du tror. Anonymkode: a86b7...e2b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts. Er i uke 10 nå. Tenker at jeg like godt kan legge korta på bordet først som sist.. Anonymkode: 4c084...06b Ok, men uansett må du ringe legekontoret på mandag og få deg en sykmelding. Anonymkode: 62c95...168
smurfebuss Skrevet 25. februar 2023 #11 Skrevet 25. februar 2023 Ring legekontoret på mandag. Hvis du har hatt sykmelding denne uka, så kan du ikke bruke egenmelding i morgen. Damer får barn. Også som nyansatt. Dette tåler sjefen din, og dennes jobb er å finne en erstatter for deg i tida du blir borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå