AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Så er tiden kommet for å velge skole, men usikker på hvilken. Vurderer St. Olav, Kongsgård, Hetland og Vågen. Er det noen som har inside information eller anbefalinger? 😃 Anonymkode: 2cc46...a28
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Jeg gikk på st olav en gang i tiden, god skole (høyt snitt for å komme inn), litt sossete. Kongsgård (også god skole med høyt snitt) var plassen for politisk aktive, helst godt inn på rød side, og folk med palestinaskjerf. Hetland var litt sånn intetsigende, typisk backup hvis man ikke kom inn der man helst ville (lavere inntakskrav). Vågen kjenner jeg ikke til. men! Dette var snart 20 år siden, og må tas med en klype salt. Bor ikke i stavanger lenger, og mye kan ha forandret seg. Anonymkode: 5adcf...ad3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Så er tiden kommet for å velge skole, men usikker på hvilken. Vurderer St. Olav, Kongsgård, Hetland og Vågen. Er det noen som har inside information eller anbefalinger? 😃 Anonymkode: 2cc46...a28 Dra på åpen dag hos de ulike skolene, om du ikke allerede har gjort det? Anonymkode: 0d993...985
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så er tiden kommet for å velge skole, men usikker på hvilken. Vurderer St. Olav, Kongsgård, Hetland og Vågen. Er det noen som har inside information eller anbefalinger? 😃 Anonymkode: 2cc46...a28 Jeg gikk på Kongsgård. Legger ikke skjul på at jeg valgte den skolen fordi det var litt prestisje. Måtte ha gode karakterer for å komme inn og det visste alle. Følte også jeg passet inn der fordi jeg var politisk engasjert og elsket å eksperimentere med klær, særlig vintage. Da jeg begynte var det likevel ikke som jeg hadde sett for meg. Nivået var skyhøyt samtidig som lærerne ikke var særlig dyktige. De hadde for høye forventninger av elevene og tok forgitt at vi skulle ta alt på strak arm etter kort gjennomgang. Selv om jeg var flink, ramlet jeg litt av pga presset. Trivdes bedre op alt Olav, men der følte jeg meg mer utenfor i miljøet. Alle jeg kjenner som har gått på Hetland ser ut til å har stortrivdes. Vågen vet jeg ingenting om. Jeg gikk ut i 2002, og da hadde ikke Vågen blitt bygget enda. Anonymkode: 1333a...929
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Det spørs litt på linje og fag tenker jeg. Er det allmenn du tenker og har kommer fra et hjem med over gjennomsnittet god økonomi så ville jeg gått for Kongsgård eller St. Olav. Hvis ikke så ville jeg unngått de to skolene. Ellers så har de fleste skolene et godt rykte idag vet Randaberg og Gand sliter med visse ting men det spørs jo og litt på hvem du henger med. Hetland har jeg bare hørt god ting om de siste årene, samme med Jåttå. Anonymkode: adcd2...35c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gikk på Kongsgård. Legger ikke skjul på at jeg valgte den skolen fordi det var litt prestisje. Måtte ha gode karakterer for å komme inn og det visste alle. Følte også jeg passet inn der fordi jeg var politisk engasjert og elsket å eksperimentere med klær, særlig vintage. Da jeg begynte var det likevel ikke som jeg hadde sett for meg. Nivået var skyhøyt samtidig som lærerne ikke var særlig dyktige. De hadde for høye forventninger av elevene og tok forgitt at vi skulle ta alt på strak arm etter kort gjennomgang. Selv om jeg var flink, ramlet jeg litt av pga presset. Trivdes bedre op alt Olav, men der følte jeg meg mer utenfor i miljøet. Alle jeg kjenner som har gått på Hetland ser ut til å har stortrivdes. Vågen vet jeg ingenting om. Jeg gikk ut i 2002, og da hadde ikke Vågen blitt bygget enda. Anonymkode: 1333a...929 En ting til om Kongsgård. Smak og behag, men bygget er som om som man får undervisning i et museum. Tregulvene knirker og bøyer seg, malingen flakker av. Taket på undervisningsloftet er så lavt at man må bøye hodet mange plasser. Litt småfuglene lukt mange steder og ikke minst nokså kaldt i mange av klasserommene. Men er jo sjarmerende da. Alt etter hvordan man ser på det😅 Anonymkode: 1333a...929
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Av de du nevner har Kongsgård lavest og St.Olav høyest snitt på sist inntatte elev i fjor: https://www.rogfk.no/vare-tjenester/skole-og-utdanning/aktuelt-skole-og-utdanning/hoyere-karaktersnitt-pa-studieforberedende-program.124346.aspx Jeg anbefaler alltid åpen dag på de aktuelle skolene slik at man får et inntrykk over hvor man vil. Tenker du realfag eller språk/samfunn/økonomi sol fordypning? Skolene har gjerne forskjellige ting de er gode på, eller ulike fagkombinasjoner som tilbys. Anonymkode: 705f1...64b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 Takk for svarene her, det var nyttig, denne her listen har jeg ikke har funnet selv. Har snitt på 4.2, og ligger an til litt høyere til sommeren, så ligger i grenseland. Kanskje 4.4 Det er realfag. Viktigst med godt miljø og å bli fulgt opp. Er helt alene. Anonymkode: 2cc46...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå