Gå til innhold

Dere damer med små barn, hvordan er forholdet til egen mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde ett sterkt/normalt bånd til min egen mamma. Hadde kanskje en følelse/håp om at det skulle bli enda sterkere da jeg fikk barn og hun ble mormor. Isteden ble det slik at vi har mindre kontakt etter jeg fikk barn. Hun hadde gledet seg til å bli mormor. Barna er 3 og 6 år nå, så dette er altså noe jeg har kjent på i flere år.

Hun bryr seg ikke om hverken meg eller barna. Spør ikke hvordan det går, kommer ikke på besøk, ringer ikke. Jeg tok alt initiativ til kontakt en stund, men har sluttet med det nå. Vi ser hverandre kun i selskaper, høytider etc. Skal sies at jeg alltid spør hvordan det går og lytter interessert når hun forteller om sitt liv. Før jeg fikk barn var hun vertfall litt mer opptatt av meg, hvordan det gikk på jobb/studie osv.

Er dette vanlig? Hvordan er det hos dere andre? Og endret noe seg etter du fikk barn?

Anonymkode: 80959...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare blitt nærmere. Hun kommer på besøk flere ganger i uka, har barna på overnatting så ofte hun kan, lever og ånder for barnebarna sine. Faren min derimot, en skikkerlig ræva besteforelder. Jeg tror det der går på personlighet og ikke så mye annet egentlig.

Skrevet

Bor på andre siden av landet. Har ikke følt forholdet vårt er blitt noe bedre etter jeg fikk barn. Hun prøver å besøke oftere da, men er da ikke så opptatt av å se meg, hehe.

Anonymkode: 04a12...a2e

Skrevet

Hun prøvde å ta over livet mitt etter at vi fikk barn. Vi måtte sette strenge grenser. Å oppdra en umoden mor når man er sliten av små barn er en veldig uheldig kombinasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg trodde jeg hadde ett sterkt/normalt bånd til min egen mamma. Hadde kanskje en følelse/håp om at det skulle bli enda sterkere da jeg fikk barn og hun ble mormor. Isteden ble det slik at vi har mindre kontakt etter jeg fikk barn. Hun hadde gledet seg til å bli mormor. Barna er 3 og 6 år nå, så dette er altså noe jeg har kjent på i flere år.

Hun bryr seg ikke om hverken meg eller barna. Spør ikke hvordan det går, kommer ikke på besøk, ringer ikke. Jeg tok alt initiativ til kontakt en stund, men har sluttet med det nå. Vi ser hverandre kun i selskaper, høytider etc. Skal sies at jeg alltid spør hvordan det går og lytter interessert når hun forteller om sitt liv. Før jeg fikk barn var hun vertfall litt mer opptatt av meg, hvordan det gikk på jobb/studie osv.

Er dette vanlig? Hvordan er det hos dere andre? Og endret noe seg etter du fikk barn?

Anonymkode: 80959...8c4

Bodde langt unna når hun levde, men hun var glad for å få besøk. Hun hadde ikke særlig overskudd til å gjøre noe annet enn å sitte å se på iPaden med barnet når vi var på besøk. Nå er hun død. Min far har heller ikke overskudd til noe pass, bor også langt unna. Jeg hadde EN venninnekveld en gang ( ser venninnene mine en gang per 3-4 år, og pappa skulle passe barnet, og da måtte jeg komme hjem fordi han greide ikke legge barnet.  

Mine eks svigers gjør det klart at jeg er nå alene, jeg. får ikke hjelp av dem. sånn er det nå, greier meg sjøl og er helt alene. 

Anonymkode: 5316c...bae

• Hjerte 1
Skrevet

Dårligere

Min mor bryr seg ikke om verken meg eller barna.

Anonymkode: 772ce...e8c

Skrevet

Mamma elsket jentene, og de henne, mamma var en veldig stille og forsiktig dame hun hadde opplevd både fysisk vold og psykisk vold noe som preget henne og dagene hennes, men med barnebarna smilte hun,

mamma døde når min eldste var 8år, fem måneder etter mistet de sin farmor, så savnet etter egen bestemor er stort.

barnas farmor var en kjempe ressurs hun vasket og ordne, passet babyen slik at jeg fikk sove etter en lang natt med mye våke.

jeg var glad i de begge to ❤️ skulle ønske barna dikk ha de i mange år men slik ble det ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dårligere

Min mor bryr seg ikke om verken meg eller barna.

Anonymkode: 772ce...e8c

Samme her 

Skrevet

Like bra eller bedre :) henter eldste fast 1 gang i uken og har vært på besøk her minst 1 gang i uken siden eldste ble født! Inviterer til overnatting og aktiviteter med barna :)

Anonymkode: 6d6c0...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...