AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Del Skrevet 25. februar 2023 Hei! Er en jente på 15, som sliter med poser under øynene. Det er delvis genetisk, men har perioder da de er tydeligere enn andre. Under det ene øyet er det en slags bue (ikke helt en rynke, isåfall veldig svak). Under det andre er det en lik strek som går fra øyekanten ved nesen, og nedover som en diagonal til omtrent midten av øyet. Så stopper den. Er ikke særlig lilla eller grå der, (litt er jo normalt), og ingenting når jeg bruker concealer. Men blir jo en slags skygge når lyset kommer ovenifra, som concealer ikke skjuler. Jeg har veldig lys hud, så får meg fort til å se sliten eller litt "død" ut! Er ikke så insecure, men kunne ønske det ble sånn som de bedre periodene hele tida. Ofte er det bra i lenger tid, men så er de tydelige i noen dager. Har muligens noe med søvn å gjøre, men sover ofte mellom 7-8 timer. Bruker moisturizing krem på kvelden, bør jeg unngå sonen under øyene , eller kan det hjelpe? Og er det noe som funker, krem osv, eller dette med å ha aniktet i iskaldt vann i noen minutter på kvelden? Har noen noen tips for å ikke ha så synlige eyebags? Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 3783a...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Del Skrevet 25. februar 2023 Forresten forsvinner de litt når jeg smiler litt, men når ansiktet mitt er avslappet får det ansiktet mitt til å "henge" litt. Anonymkode: 3783a...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Del Skrevet 27. februar 2023 Pass på å få tilstrekkelig med søvn De fleste har litt poser under øynene, det er ikke noe å bry seg om. Vet at noen for eksempel bruker produkter fra Estee Lauder (fås bl.a. hos Kicks), men aner ikke om de virkelig har noen virkning. De jeg kjenner som bruker det er kvinner som har passert 40, du som er 15 år trenger nok ikke å bekymre deg. Hvis du spør hos parfymeriene vil de gjerne være interessert i å selge deg dyre produkter. Hør heller med fastlegen din neste gang du skal til en sjekk, men jeg vil først og fremst bare råde deg til å være fornøyd med den du er. Alle har en eller annen ting de ikke er fornøyd med, men hva gjør vel det? Anonymkode: 07a3f...04d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 27. februar 2023 #4 Del Skrevet 27. februar 2023 Drikk mer vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. februar 2023 #5 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 22.15): Hei! Er en jente på 15, som sliter med poser under øynene. Det er delvis genetisk, men har perioder da de er tydeligere enn andre. Under det ene øyet er det en slags bue (ikke helt en rynke, isåfall veldig svak). Under det andre er det en lik strek som går fra øyekanten ved nesen, og nedover som en diagonal til omtrent midten av øyet. Så stopper den. Er ikke særlig lilla eller grå der, (litt er jo normalt), og ingenting når jeg bruker concealer. Men blir jo en slags skygge når lyset kommer ovenifra, som concealer ikke skjuler. Jeg har veldig lys hud, så får meg fort til å se sliten eller litt "død" ut! Er ikke så insecure, men kunne ønske det ble sånn som de bedre periodene hele tida. Ofte er det bra i lenger tid, men så er de tydelige i noen dager. Har muligens noe med søvn å gjøre, men sover ofte mellom 7-8 timer. Bruker moisturizing krem på kvelden, bør jeg unngå sonen under øyene , eller kan det hjelpe? Og er det noe som funker, krem osv, eller dette med å ha aniktet i iskaldt vann i noen minutter på kvelden? Har noen noen tips for å ikke ha så synlige eyebags? Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 3783a...909 Mange fuktighetskremer kan være for "tunge" for den tynne huden rundt øynene, så det kan være greit å ikke bruke den vanlige kremen din på disse partiene. Nok søvn, tilstrekkelig vann (som @kaledoniapåpeker) og unngå koffeinholdige drikker (dersom du f.eks. drikker energidrikker). Et sunt og variert kosthold er også viktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Del Skrevet 27. februar 2023 Hvos du ønsker å kamuflere dem kan bruke en krem fra Peter Lee roth som heter Firm X. Den fikser ikke problemet men trekker inn posene midlertidig. Bruker den selv til "festlige "anledninger. Anonymkode: d5061...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Del Skrevet 27. februar 2023 Mye vann og begrens salt inntak Anonymkode: 18ceb...725 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #8 Del Skrevet 28. februar 2023 Roci skrev (På 27.2.2023 den 12.43): Mange fuktighetskremer kan være for "tunge" for den tynne huden rundt øynene, så det kan være greit å ikke bruke den vanlige kremen din på disse partiene. Nok søvn, tilstrekkelig vann (som @kaledoniapåpeker) og unngå koffeinholdige drikker (dersom du f.eks. drikker energidrikker). Et sunt og variert kosthold er også viktig. Tusen takk for råd alle sammen! Setter virkelig pris på det! Drikker aldri energidrikker, men kaffe iblant merker jo at det blir mye bedre når jeg sover mer, men sliter med søvn... Noe jeg jobber med! Drikker heller ikke nok, men prøver å fokusere på det Ts Anonymkode: 3783a...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #9 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for råd alle sammen! Setter virkelig pris på det! Drikker aldri energidrikker, men kaffe iblant merker jo at det blir mye bedre når jeg sover mer, men sliter med søvn... Noe jeg jobber med! Drikker heller ikke nok, men prøver å fokusere på det Ts Anonymkode: 3783a...909 Får sikkert jævlig tyn nå, men det får være. Selv slet jeg med store poser både over og under øynene, ser på bilder fra jeg var liten og jeg hadde store poser allerede som da. Etter de fikk laser som alternativ til operasjon, tok jeg rett og slett en laseroperasjon under og fjernet litt over. Synet mitt ble betraktelig bedre og jeg følte meg som et nytt menneske. Var slutt på daglige kommentarer om at jeg så så sliten ut, trøtt, mange spurte om jeg hadde grått osv... Nå har det gått 10 år siden operasjon og jeg er så fornøyd!!! Hos meg var det også genetisk, både mor og mormor hadde store øyelokk og poser. Så er du skikkelig plaget som jeg var, ta kontakt med noen som kan dette når du har fylt 20 år. Vent minst til da før du gjør noe, da er du gammel nok til å ta sånne avgjørelser og det er trygt å vite at noe kan gjøres. Men da skal du være ganske plaget, som jeg var. Anonymkode: 9fd5b...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #10 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Får sikkert jævlig tyn nå, men det får være. Selv slet jeg med store poser både over og under øynene, ser på bilder fra jeg var liten og jeg hadde store poser allerede som da. Etter de fikk laser som alternativ til operasjon, tok jeg rett og slett en laseroperasjon under og fjernet litt over. Synet mitt ble betraktelig bedre og jeg følte meg som et nytt menneske. Var slutt på daglige kommentarer om at jeg så så sliten ut, trøtt, mange spurte om jeg hadde grått osv... Nå har det gått 10 år siden operasjon og jeg er så fornøyd!!! Hos meg var det også genetisk, både mor og mormor hadde store øyelokk og poser. Så er du skikkelig plaget som jeg var, ta kontakt med noen som kan dette når du har fylt 20 år. Vent minst til da før du gjør noe, da er du gammel nok til å ta sånne avgjørelser og det er trygt å vite at noe kan gjøres. Men da skal du være ganske plaget, som jeg var. Anonymkode: 9fd5b...d49 Takk for at du forteller om din opplevelse! Jeg tror jeg delvis har arvet det, fordi familiemedlemmer har det, men kommer også mye av for lite søvn. Har aldri fått kommentarer om det, jeg overtenker mye. Feks i dag var det knapt synlig, sov 1 time mer enn i går, når de var ganske synlige. Har ikke spesielt store øyelokk. Men takk for svar, setter pris på det! Fint at du fant nor som hjalp deg! Ts Anonymkode: 3783a...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå