Gå til innhold

Når barnefar viser lite interesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Da jeg ble gravid ønsker barnefar at jeg skulle ta abort, men jeg ønsket meg barn og vi hadde et bra forhold og hadde vært samboere i 2 år. Men da jeg ble gravid forandret han seg helt, begynte å kalle meg stygge ting og var skikkelig frekk. 

når jeg fikk barnet var han veldig fraværende, var ute på fest nesten hver helg, kjørte bil etter han hadde drukket,  sov lenge hver helg og var på reise jobb i ukene så han var nesten ikke til stede for meg eller barnet. 
Da han hadde pappa perm jobbet jeg bare 3 dager i uken siden han ikke var så intressert i barnet. Han ble veldig deprimert av å ha pappa perm , og han var det i mange måneder etter på. 
Vi har vært på familens hus flere ganger for å prøve å løser problemet men jeg kommer ikke over at han ønsket abort, han også til meg at når barnet var født at han ikke ønsker barn. Men nå nekter han for å ha sagt alt sammen. Han drakk alkohol veldig mye når vi var sammen . 
så når barnet var 1 år valgte jeg å flytte hjem, et stykke unna. Da jeg følte meg veldig alene. 
Han har ikke barnet alene enda da avstanden er 3 timer, og han ikke viser noe særlig interesse. 

de helgene vi er sammen sover han ofte når de leker, han kommer sent på fredagen og reiser tidlig søndag,(noen ganger kommer han på lørdags ettermiddag)  så syns det er så rart når han har så lite tid sammen med barnet at han ikke vil utnytte tiden. I dag gikk barnefar å la seg 2 timer midt på dagen. 
han har også fått seg ny dame , så nå ønsker han å ha barnet alene. 
Det knytter seg i magen av å skulle sende et barn avsted så lenge han viser så lite interesse.. 

Syns barnet fortjener en far som bryr seg, og ikke en far som bare er der når det passer han. 

noen som har hatt det sånn? Og vil dele erfaringer og råd? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sa jo at han ikke ville ha barnet. Noe han viser nå også. 

Så her går du fra mannen før du overfører psykiske problemer til barnet ditt.

Anonymkode: ef22c...195

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Du tok et valg om å være alene med omsorgen for barnet da du valgte å fullføre svangerskapet. Han sa fra.
Nå er du ferdig med ham. Ikke press ham. Hans adferd er ikke ditt ansvar, og han ter seg som du burde forvente. Det er ingenting å være skuffa over at en umoden mann ter seg egosentrisk. Gå videre. Skaff et liv for deg og ungen din. Han er ute. Respekter det, og ikke gå rundt og vær skuffa. Du er ikke sjefen hans, og han er ikke en å regne med. Han kommer ikke til å endre seg.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke send ungen til han. Han er ett fryktelig menneske. 

Anonymkode: 4a086...cdd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sa jo at han ikke ville ha barnet. Noe han viser nå også. 

Så her går du fra mannen før du overfører psykiske problemer til barnet ditt.

Anonymkode: ef22c...195

Hva med å lese hele innlegget?

Anonymkode: bab4d...f52

• Liker 2
Skrevet

Du er jo bra dum i hodet når du presser på og får barn med en som ikke ønsker det. Stakkars stakkars barnet ditt som må leve og vokse opp som uønsket av sin egen far… for et traume du som mor har påført barnet ditt. 

Anonymkode: e3671...7aa

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Han  sa jo at han ikke ville ha barn?

Du valgte da å få barn alene.

Hadde ikke sendt ungen min til han. Bare sagt han kan komme på besøk iblant.

Eneste grunn til at han vil ha ungen alene nå, er fordi den nye kjæresten ikke vil han skal sove over hos deg.

Anonymkode: aa9b0...d93

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er jo bra dum i hodet når du presser på og får barn med en som ikke ønsker det. Stakkars stakkars barnet ditt som må leve og vokse opp som uønsket av sin egen far… for et traume du som mor har påført barnet ditt. 

Bedre å være død mener du?

Anonymkode: 1101b...426

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bedre å være død mener du?

Anonymkode: 1101b...426

Absolutt bedre å aldri bli født enn å fødes inn i et slikt kaos ja

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Unødvendig kommentar!

Anonymkode: a9a72...e6a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Unødvendig kommentar!

Anonymkode: a9a72...e6a

Unødvendig å påpeke noe så idiotisk som å tvinge et BARN på et menneske som ikke ønsker det? Jeg synes det er mye mer unødvendig å bringe et barn inn i verden med dette utgangspunktet, faktisk jævla egoistisk 

• Nyttig 3
Skrevet

Tråden er full av personsjikane. Rapportert.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Håper du ikke har barn som må lære av deg hvordan man skal lære å oppføre seg, for det kan tydeligvis ikke du! 
Har du ikke noe litt mer hyggelig å komme med så la vær. 

Anonymkode: 6a488...d04

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Mange teite kommentarer her ja. Du burde ikke presse barnefar til å ha kontakt med barnet, det du burde gjort fra start var å bare la han være i fred. Hvis han nå snakker om at han vil ha samvær fordi han har fått ny dame bør du prøve å få fullt samvær gjennom retten. 

Anonymkode: 79860...419

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange teite kommentarer her ja. Du burde ikke presse barnefar til å ha kontakt med barnet, det du burde gjort fra start var å bare la han være i fred. Hvis han nå snakker om at han vil ha samvær fordi han har fått ny dame bør du prøve å få fullt samvær gjennom retten. 

Anonymkode: 79860...419

Takk for svar. 
jeg har aldri presset han til å ha kontakt med barnet. Han sier han ønsker å være med barnet men når han er med barnet viser han lite interesse for det, leker en stund med barnet så går han å gjør andre ting. I går gikk han å la seg 2 timer midt på dagen. For eksempel. 

Skrevet

Hvor gamle er dere og hvor er dere i livet? 

Anonymkode: 38747...05e

Skrevet

Hvor gammelt er barnet nå?

Du kan jo ikke kjøre barnet 3 timer avgårde for å være med en far som ikke bryr seg og en fremmed dame, da må det være mye bedre om de kommer til dere og tar med barnet ut på tur, aktivitet.. også kommer og leverer barnet og kjører hjem igjen. Eller om du har venner der han bor så kan du besøke de noen timer mens far har samvær. 

Hvorfor vil han ha samvær når han egentlig ikke ville ha barnet og ikke viser interesse? Er det for å slippe bidrag?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gamle er dere og hvor er dere i livet? 

Vi begge er 29. 

jeg har det veldig bra i livet med barnet. Han lever livet, fester og skal ha tid til sine hobbyer. 

• Liker 1
Skrevet
Antæ skrev (2 minutter siden):

Vi begge er 29. 

jeg har det veldig bra i livet med barnet. Han lever livet, fester og skal ha tid til sine hobbyer. 

Hvorfor var det så viktig for deg å få barnet i visshet om at far ikke ønsket barn? 

Det er slikt jeg ikke forstår, i visshet om at vi faktisk lever i 2023 og i de siste ti årene så er det så mye dokumentasjon på at det beste for barnet er å ha to stabile foreldre som sammen drar lasset om oppdragelse og oppfølging. 

Er du i arbeid, ferdig utdannet? 

• Liker 2
Skrevet
Mt3 skrev (2 minutter siden):

Hvor gammelt er barnet nå?

Du kan jo ikke kjøre barnet 3 timer avgårde for å være med en far som ikke bryr seg og en fremmed dame, da må det være mye bedre om de kommer til dere og tar med barnet ut på tur, aktivitet.. også kommer og leverer barnet og kjører hjem igjen. Eller om du har venner der han bor så kan du besøke de noen timer mens far har samvær. 

Hvorfor vil han ha samvær når han egentlig ikke ville ha barnet og ikke viser interesse? Er det for å slippe bidrag?

Barnet er 2 år. Barnet har ikke truffet den nye kjæresten hans enda, heller ikke har jeg. 

nei det skjønner ikke jeg heller. 
så ønsker å høre om andre så har vært i samme situasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...