Gå til innhold

Kjæresten må henge opp klær på en spesifikk måte, er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer, og han lurer. Alt skal være perfekt og helt på Hannes måte, han blir frustrert/irritert om det ikke er riktig gjort. Jeg kan ikke hjelpe å henge opp for da blir det feil i systemet. En gang hjalp hans mor å henge opp klær, og han sa i telefonen da at det måttes henges opp sånn og sånn. Noe som ikke ble gjort, og han ble ganske irritert pga det ikke var gjort på rett måte.

andre som har det sånn?😂

Anonymkode: 848d5...2a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt i overkant ut ja. Jeg har enkelte plagg jeg gjerne skal henges på en spesiell måte(hengert over snor f.eks.), men da har det å gjøre med at de blir skrukkete, får merker etter snora og denslags, særlig jobbklær/penklær. Noe står det på de skal tørkes flatt etc. Ellers er det ikke så nøye.

Anonymkode: 7c8dc...c0f

• Liker 1
Skrevet

La han henge opp, så kan du gjøre noe annet. 

Anonymkode: 56570...0ed

• Liker 5
Skrevet

Jeg henger som regel opp klærne på nytt etter at mannen min har gjort det, for han har ikke gjort det på "riktig" måte. Men du skriver jo ikke noe om hvordan dette systemet hans er, så det er helt umulig å svare på om han overdriver eller ikke.

• Liker 4
Skrevet

Høres tvangspreget ut. Hva er han redd skal skje hvis de ikke henges opp på hans måte?

Anonymkode: a725d...37d

• Liker 4
Skrevet
Mezzosoprena skrev (4 minutter siden):

Jeg henger som regel opp klærne på nytt etter at mannen min har gjort det, for han har ikke gjort det på "riktig" måte. Men du skriver jo ikke noe om hvordan dette systemet hans er, så det er helt umulig å svare på om han overdriver eller ikke.

Alt må henges opp etter linjene, og fullt på den linjene, kan ikke være noe ledig plass. Sokker må henges i riktig rekkefølge, samme med sengetøy som MÅ ligge over hele stativet

Skrevet

Jeg er slik, jeg er også rigid på hvordan klærne skal brettes og legges i skapet. 

I tillegg så rydder jeg opp etter meg fortløpende når jeg lager mat, henger opp ytterklærne etter bruk, setter uteskoene på plass etter bruk, legger skitne klær i skittentøydunken så snart de er av osv osv.. 

Samboer er den rake motsetning, når jeg ser henne lage mat må jeg gå ut av kjøkkenet for det er kjeler, panner, bestikk, kjøkkenredskap og mat over alt.

Vi har gjort avtale om at hun ikke skal røre klesvask, tørketrommel, henge opp klær, brette klær og legge klær inn i skapet. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres tvangspreget ut. Hva er han redd skal skje hvis de ikke henges opp på hans måte?

Anonymkode: a725d...37d

Det kan du si. Mener det samme selv da det gjelder flere ting. Er telefonen på lading så kan han ikke ta ut laderen, må han på butikken så kan han ikke ta med telefonen pga den lader, han kan ikke gå ut før den er 100%, og han kan ikke ta ut laderen for å snakke i tlf. Gjelder flere ting så jeg selv tror det er tvang 😅

Skrevet

Jeg må også henge opp på spesielle måter, men mest fordi jeg skal slippe å stryke klærne etterpå.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg lurer, og han lurer. Alt skal være perfekt og helt på Hannes måte, han blir frustrert/irritert om det ikke er riktig gjort. Jeg kan ikke hjelpe å henge opp for da blir det feil i systemet. En gang hjalp hans mor å henge opp klær, og han sa i telefonen da at det måttes henges opp sånn og sånn. Noe som ikke ble gjort, og han ble ganske irritert pga det ikke var gjort på rett måte.

andre som har det sånn?😂

Akkurat som  kona mi. Fordelen er at jeg da slipper å henge opp

Anonymkode: 27373...0c9

Skrevet

Jeg har ingen spesiell måte vil jeg si, men sørger for det en normal person ville gjort. Altså at klær ikke overlapper, henger tett og med litt avstand. 

Samboer derimot bare slenger alt oppå, er ikke så nøye om det henger litt brettet. Tar lengre tid før det tørker og i verstefall får sur lukt.

Nå har vi trommel, så han tromler sine klær og jeg henger opp mine klær. Så det ble løsningen her. Eventuelt så bare retter jeg på noe av det han har hengt opp, jeg sier ikke noe på det for her i huset er jeg glad for hver minste lille ting han gidder å gjøre. Rette på klær skjer med andre ord sjeldent.

Anonymkode: 1d860...5e1

Skrevet

Jeg klarer ikke å se på at mannen henger opp klesvask. Han gjør det på en måte som blir helt feil i mitt hode. Joda, det blir tørt når det henger på hans måte også, men han gjør det så tungvint og utnytter ikke plassen på tørkestativet.

Anonymkode: fe595...ef4

Skrevet
Rotehodet skrev (8 minutter siden):

Jeg er slik, jeg er også rigid på hvordan klærne skal brettes og legges i skapet. 

I tillegg så rydder jeg opp etter meg fortløpende når jeg lager mat, henger opp ytterklærne etter bruk, setter uteskoene på plass etter bruk, legger skitne klær i skittentøydunken så snart de er av osv osv.. 

Samboer er den rake motsetning, når jeg ser henne lage mat må jeg gå ut av kjøkkenet for det er kjeler, panner, bestikk, kjøkkenredskap og mat over alt.

Vi har gjort avtale om at hun ikke skal røre klesvask, tørketrommel, henge opp klær, brette klær og legge klær inn i skapet. 

Såsant du ikke valgte et brukernavn som minnet deg om din kjære samboer, så lurer jeg på om du kanskje har valgt feil brukernavn på deg selv 😅

Anonymkode: 5c52a...d79

• Liker 4
Skrevet

Jeg flytter alltid om oppvaskmaskinen etter andre har satt inn, så skjønner mannen din som blir irritert på klesvasken😂

Anonymkode: 7a01d...620

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såsant du ikke valgte et brukernavn som minnet deg om din kjære samboer, så lurer jeg på om du kanskje har valgt feil brukernavn på deg selv 😅

Brukernavnet forteller hvor distre jeg er. Kan fint glemme mobilen i lomma på flyet så jeg må tilbake for  å hente de, eller legge brillene i kjøleskapet! når jeg legger inn matvarer for deretter å bruke en hel kveld på å finne de. 

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som om det er en del tvangstanker hos din samboer, ts.

Selv har jeg en del slike ting som jeg foretrekker å gjøre på en viss måte. Men det er ikke tvangstanker, det bunner egentlig i latskap.

Det gir mindre arbeid i ettertid om klær har hengt til tørk uten at de får unødvendige bretter (som så må strykes), eller om de blir sure fordi de tørker for tregt. Jeg har som regel mer tid når jeg henger opp klær, derfor liker jeg å i hvert fall grovsortere sokker slik at make henger noenlunde sammen - da går det så mye raskere å legge sammen. Jeg liker at ting settes på samme plass i skap og at skap er oversiktlige, men igjen, det bunner i latskap, fordi jeg bruker mindre tid på å legge ting på plass når jeg vet akkurat hvor de skal, og jeg bruker mye mindre tid på å finne ting når jeg vet hvor de er.

Så hos meg er det latskap (eller, det er så mange morsommere ting å bruke tiden sin på) som gjør at jeg liker å ha enkelte system. Et par ekser innrømmet etterhvert at de hadde snudd helt om etter å ha sett hvor mye mindre tid jeg brukte på ting enn det de selv hadde gjort. Men jeg hadde aldri bedt dem om å gjøre ting annerledes, bare fortalt hvorfor jeg synes det er fordeler med måten jeg gjorde ting på (f.eks. sparer penger på å fylle oppvaskmaskinen helt, og da må den stables godt, slipper å lete etter hvor noe er når det har sin faste plass).

Men hos din samboer, ts, så virker det absolutt tvangspreget.

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

andre som har det sånn?😂

Han er nok litt petimeter, jeg er litt sånn selv på mine ting og ekskona var sånn på sine ting. Tror man bare må godta det og bare gjøre det selv. 🙈

Skrevet
Rotehodet skrev (3 minutter siden):

Brukernavnet forteller hvor distre jeg er. Kan fint glemme mobilen i lomma på flyet så jeg må tilbake for  å hente de, eller legge brillene i kjøleskapet! når jeg legger inn matvarer for deretter å bruke en hel kveld på å finne de. 

Ha-ha, ja, da blir det litt mer forståelig. første innlegget ditt ga inntrykk av å være en som var svært så organisert i hodet ;)

Men det er sikkert veldig bra at du har begge sidene, så blir det mer likevekt mellom deg og samboer ;)

Skrevet

Man får sine vaner og sine måter å gjøre det på, og da føles at annet feil. Jeg klødde i fingrene da søsteren min hadde tatt oppvasken hos meg og stablet tingene på en annen måte på tørkestativet, og det krevde litt anstrengelse å ikke si noe da en venninne skulle lage  kakao hos meg og fant fram en annen kjele enn den som i hodet mitt var kakaokjelen. Det er ikke tvangstanker, bare vaner og særheter.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Min samboer er også sånn når det skal henges opp klær, og på en del andre ting. Vi har blitt enige om at det bare er han som gjør de tingene, så gjør jeg andre ting 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...