Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på en date for en stund siden. Jeg bor ikke så langt unna Oslo sentrum, Løkka området. Så sa han sånn: åjaa du bor i gryta der ja? Så sa jeg: haha gryta, så det er det du kaller det? Altså han kaller Løkka, gryta. Jeg syns dette var veldig morsomt.men i ettertid har jeg tenkt, gjorde han narr av stedet jeg  bor i? 

Anonymkode: c9f6d...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe humor å kalle Oslo sentrum for gryta. Har du aldri hørt begrepet oslogryta før? Det betyr bare midt i sentrum der all eksosen og bråket og myldrende gateliv er. Nei det er ikke å gjøre narr av stedet, det er et normalt begrep som skiller midten av sentrum fra Oslo øvrig

Anonymkode: e848d...cf2

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Det finnes absolutt ingenting morsomt med Oslo på noen som helst måte. Kun død og fordervelse fra ende til annen. Usj

Anonymkode: 88f2c...c50

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen "bor" Løkka. Man sameksisterer i urban symfoni med byens sjel og dogmer gjennom veganaistisk, resirkulativ og oppfremmende lokalisme.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke noe humor å kalle Oslo sentrum for gryta. Har du aldri hørt begrepet oslogryta før? Det betyr bare midt i sentrum der all eksosen og bråket og myldrende gateliv er. Nei det er ikke å gjøre narr av stedet, det er et normalt begrep som skiller midten av sentrum fra Oslo øvrig

Anonymkode: e848d...cf2

"Oslogryta" er et gammelt og innarbeidet geologisk uttrykk som omfavner stort sett det meste av Oslo innenfor Ring 3. Ser du på kartet så er Oslo en "gryte" omkranset av åser og høyland som bla. er Nordmarkaområdene, Østmarkaområdetne  mm. Groruddalen er en del av Oslo men ikke Oslogryta feks. Områdene sør/øst fo Ekeberg er heller ikke gryta. 

Det er ikke å gjøre narr. Det er et helt vanlig uttrykk for Oslo sentrum. 

Anonymkode: c6e87...a06

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, A-hunter said:

Ingen "bor" Løkka. Man sameksisterer i urban symfoni med byens sjel og dogmer gjennom veganaistisk, resirkulativ og oppfremmende lokalisme.

Skodda lå lavt over Løkka i dag, eller?? 🤪

Skrevet
A-hunter skrev (22 minutter siden):

Ja, spåt ån.

Anonymkode: 52e8d...70a

Skrevet
A-hunter skrev (10 timer siden):

Et gentrifisert helvete

Anonymkode: a060a...62d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Et gentrifisert helvete

Anonymkode: a060a...62d

Eller et biodynamisk himmelrike, ispedd doser av selektiv kollektivisme, human venturekapitalitet og positiv negasjonsteori?

Løkka er ikke akkurat et sted man bare bor.

Løkka er et sted som utvikler kollektive individer basert på geoteknologisk antikonformitet.

Skrevet
A-hunter skrev (4 minutter siden):

Eller et biodynamisk himmelrike, ispedd doser av selektiv kollektivisme, human venturekapitalitet og positiv negasjonsteori?

Løkka er ikke akkurat et sted man bare bor.

Løkka er et sted som utvikler kollektive individer basert på geoteknologisk antikonformitet.

Hilsen mann som var på løkka noen timer en lørdag for fem år siden.

Anonymkode: d3900...957

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg var på en date for en stund siden. Jeg bor ikke så langt unna Oslo sentrum, Løkka området. Så sa han sånn: åjaa du bor i gryta der ja? Så sa jeg: haha gryta, så det er det du kaller det? Altså han kaller Løkka, gryta. Jeg syns dette var veldig morsomt.men i ettertid har jeg tenkt, gjorde han narr av stedet jeg  bor i? 

Anonymkode: c9f6d...ca1

Du gjorde rett i å bare le av det.

han mente nok slett ikke å gjøre narr av det. Tenk og tro det beste

• Liker 1
Skrevet

Det er et helt vanlig uttrykk. Oslogryta. 

Anonymkode: 4793f...49b

• Liker 5
Skrevet

Som de andre sier, et helt vanlig uttrykk for Oslo sentrum. Jeg tipper at daten din enten bor utenfor sentrum, og er glad for det. Alternativt bodde han ikke i Oslo i det hele tatt. Han kan jo ha ment at Oslogryta ikke er så fristende for han å bo i, men å ta det som en fornærmelse er jo litt hårsårt kanskje. Hver sin smak, sier jeg. Selv bor jeg sentralt med barn i Oslo og elsker det, andre jeg kjenner forstår ikke det og flytter til Rælingen og Lillestrøm og Enebakk. Hver sin smak, blir ikke fornærmet av at ikke alle gjør som meg.

Anonymkode: 9f642...84c

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

"Oslogryta" er et gammelt og innarbeidet geologisk uttrykk som omfavner stort sett det meste av Oslo innenfor Ring 3. Ser du på kartet så er Oslo en "gryte" omkranset av åser og høyland som bla. er Nordmarkaområdene, Østmarkaområdetne  mm. Groruddalen er en del av Oslo men ikke Oslogryta feks. Områdene sør/øst fo Ekeberg er heller ikke gryta. 

Det er ikke å gjøre narr. Det er et helt vanlig uttrykk for Oslo sentrum. 

Mvh

Oslolosen. 

Anonymkode: 3a71c...e5e

Skrevet

Oslogryta er et helt vanlig begrep jeg har hørt tusen ganger og bruker selv. Det er ikke et kallenavn på løkka spesifikt, det er generelt å bo sentralt i Oslo, i "sentrum/byen" på en måte, innenfor Ring 2.

Jeg bodde nær Storgata lenge og sa ofte at jeg bodde midt i gryta, og da jeg flyttet sa jeg at det var for å komme meg litt ut av gryta. 

Anonymkode: 99d58...98a

• Liker 2
Skrevet

Oslogryta er ett helt vanlig begrep om midten av Oslo.

"Bo midt i gryta" Rart du ikke har hørt det.

Anonymkode: 89557...ad5

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er et helt vanlig uttrykk. Oslogryta. 

Anonymkode: 4793f...49b

2 hours ago, AnonymBruker said:

Oslogryta er et helt vanlig begrep jeg har hørt tusen ganger og bruker selv. Det er ikke et kallenavn på løkka spesifikt, det er generelt å bo sentralt i Oslo, i "sentrum/byen" på en måte, innenfor Ring 2.

Jeg bodde nær Storgata lenge og sa ofte at jeg bodde midt i gryta, og da jeg flyttet sa jeg at det var for å komme meg litt ut av gryta. 

Anonymkode: 99d58...98a

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Oslogryta er ett helt vanlig begrep om midten av Oslo.

"Bo midt i gryta" Rart du ikke har hørt det.

Anonymkode: 89557...ad5

Goddag mann økseskaft.

Anonymkode: 27747...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...