Gå til innhold

Stadig mer åpenlyst dopbruk. Hva kan vi sivile gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snakket med dørvakter og politi uten at noe skjer. Selv om jeg er sivil kan jeg ikke bare stå å se på at folk bryter loven. Kan jeg ta tak i folk og dra de ut fra utesteder, ta dopet de har i hånda eller må jeg kun konfrontere verbalt? 

Anonymkode: 3d95a...4ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager..?

Anonymkode: 23492...a25

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Selv om jeg er sivil kan jeg ikke bare stå å se på at folk bryter loven.

Da foreslår jeg at du skaffer deg jobb som politi. 

• Nyttig 1
Skrevet

Me lyt velja vekk dopet og dopinga som einskildsmenneske.

Anonymkode: 7156b...db8

Skrevet (endret)

Av alle lovbrudd så er dette du vil til livs ved å ta loven i egne hender..? Ja ja, lykke til da!

Endret av Jdz
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har snakket med dørvakter og politi uten at noe skjer. Selv om jeg er sivil kan jeg ikke bare stå å se på at folk bryter loven. Kan jeg ta tak i folk og dra de ut fra utesteder, ta dopet de har i hånda eller må jeg kun konfrontere verbalt? 

Du høres ikke frisk ut. Kanskje du kan bli besøksvenn eller jobbe frivillig for en god sak i nabolaget ditt og ellers passe dine egne saker. 

Anonymkode: 8eb9b...c87

• Liker 4
Skrevet

Her selges det dop i storskala sånn rundt 200m fra purkestasjonen. 

Anonymkode: 89a58...e58

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva får deg til å tro at det vil hjelpe på noen som helst måte? 

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel, men du kommer til å få en del problemer

Skrevet

Du kan ikke gjøre noen av delene. Du kan såklart rope "taper" eller "slutt med det der a" eller "gå et annet sted" men det er ikke som at det hjelper for noe.

La folk ødelegge livet sitt om det er det de vil, men setter de seg ved siden av deg kan du jo legge hånda på skulderen og si "du, jeg så det der du gjorde i stad. Det er faktisk skikkelig kjipt og jeg håper du tenker deg om bedre neste gang. Kompisen min døde av det der og ble helt fucka i huet så ta vare på deg selv og ikke gjør det bare for å være kul for du ødelegger livet ditt. peace and love."

Anonymkode: 3e44c...35a

Skrevet

Jeg vedder en hundrings på at dette er en trolletråd, men jeg svarer litt seriøst uansett: Dersom du ser noen bruke rusmidler, så snur du elegant hodet vekk og lar det være. Folk som er ruset reagerer ikke som "normale folk", og hvis du legger deg borti hva feil person gjør, så kan du lett få deg en på tygga. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis dørvakten ikke gjør noe så kan du alltids legge igjen et review på facebook siden til utestedet om at dopet flyter og de ansatte ikke bryr seg. Da kan du vedde på at sjefen gir nye instrukser og at de setter inn ekstra vakter for å overvåke folk inne for å ta de som ruser seg

• Liker 2
Skrevet

Det er liten vits å snakke til mennesker uten empati da de uansett aldri vil forstå noe særlig, så det er nok best å oppholde seg andre steder enn der narkomane vanker.

Anonymkode: 7fda6...c4f

Skrevet

Kokain har dessverre blitt normalen i mange skolemiljøer. Jeg kjenner selv til en mindre by her på Østlandet hvor dette har blitt et stort problem, det har til og med blitt skrevet i VG i tillegg til lokalavis.

Norge er på vei til å bli et KNARKER-land.

Anonymkode: 175f3...f18

Skrevet

Du kan skrive et debattinnlegg og sende til avisene. Tenker det er stor sjanse for å bli publisert nå som kokain påvirkningen til Sofie Elise har vært mye i media siste uken

Noe må skje, problemet må tas tak i

Skrevet

Det er ikke akkurat en nødrettsituasjon du beskriver her. Er du glad i voldsbruk?

Anonymkode: fe731...e70

• Liker 1
Skrevet

Kokain har dessverre blitt normalen i mange skolemiljøer. Jeg kjenner selv til en mindre by her på Østlandet hvor dette har blitt et stort problem, det har til og med blitt skrevet i VG i tillegg til lokalavis.

Norge er på vei til å bli et KNARKER-land.

Anonymkode: 175f3...f18

NNPF-propaganda. Våkn opp

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis dørvakten ikke gjør noe så kan du alltids legge igjen et review på facebook siden til utestedet om at dopet flyter og de ansatte ikke bryr seg. Da kan du vedde på at sjefen gir nye instrukser og at de setter inn ekstra vakter for å overvåke folk inne for å ta de som ruser seg

Hva med alle de som ruser seg på alkohol? 

• Liker 3
Skrevet

Ruseffekten og bivirkningene kokain og diverse partydop gir er en ting, men jeg synes det er mer trist med alle konsekvensene det er fra produksjonen og innførselen av disse. Har alle glemt Escobar osv fra 80-90-tallet? Gjengkriminaliteten i mellom-amerika er vel ikke akkurat borte?

En annen ting er prisen på disse drugsa, hvor får alle disse pengene fra? Det er en grunn til at dopbruk fører til gjeld til veldig feil folk, og det går nedover. 

Anonymkode: 5394d...45f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...