AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Lite spørsmål vedrørende ferietid med storfamilien. Voksen onkel velger å dele seng med niese på 9 år på familiebesøk. Noen tanker om det? Jeg er ikke vant til å dele seng med andres barn selv om det er i familie så lurer på hva som er «normalt». Anonymkode: 77fa8...4f3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Andre voksne deler ikke seng med våre barn. Vi selv, kan gjøre det om det er nødvendig. Anonymkode: c2bcd...255 5
Kittykat Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Det virker litt rart, for meg iallefall, om andre voksne skal dele seng med andres barn. Det er mer naturlig at foreldrene til barna deler seng med de. 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 Jeg hadde ikke vært komfortabel med å la ungene sove i seng med andre voksne nei. De er under skolealder og sover med besteforeldre, men der går grensa også. Anonymkode: 44a11...df5 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Frem til vi var 11 så sov vi med bestefar om vi var på overnatting hos bestemor og bestefar. Var vi flere barnebarn på besøk så sov den andre på gjesterommet med bestemor. Bestefar var mykere og varmere å sove sammen med😅 I min familie har vi sovet der det har vært sengeplasser ledig Anonymkode: 9fa33...9f5
NiceOrNothing Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Lite spørsmål vedrørende ferietid med storfamilien. Voksen onkel velger å dele seng med niese på 9 år på familiebesøk. Noen tanker om det? Jeg er ikke vant til å dele seng med andres barn selv om det er i familie så lurer på hva som er «normalt». Anonymkode: 77fa8...4f3 Er han pappa til denne jenta eller onkel ? Hadde ikke syns dette hadde vært greit . Overhode ikke greit . Må da vel gå an å kjøpe inn ett liggeunderlag ? Hva sier jenta selv ?? 2
Wednesday Addams Skrevet 25. februar 2023 #7 Skrevet 25. februar 2023 46 minutter siden, AnonymBruker said: Lite spørsmål vedrørende ferietid med storfamilien. Voksen onkel velger å dele seng med niese på 9 år på familiebesøk. Noen tanker om det? Jeg er ikke vant til å dele seng med andres barn selv om det er i familie så lurer på hva som er «normalt». Anonymkode: 77fa8...4f3 Jeg hadde ikke synes det var greit, og jeg anser det ikke som normalt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 Nå er nieser litt yngre. Men når vi passer er det for oss helt likt om det er jeg eller mannen som for eksempel legger oss og leser med dem (og innimellom dupper av). Og det hender de kommer inn til oss i løpet av natta, og blir liggende selv om jeg står opp først. Er det to personer, utover egen mann, jeg stoler 100% på så er det min bror som jeg har vokst opp med, og min svoger. Så eneste problemet jeg ser her er at jenta begynner å bli så gammel at det kanskje er ubehagelig å dele seng med andre på den måten. Anonymkode: 45b72...edd 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 Jeg er vokst opp med storfamilien og på tur / i ferier som sover vi der det er plass. Jeg har sovet med både tanter, onkler, besteforeldre, kusiner, fettere osv. Har man en oppegående familie som består av normalt adekvate mennesker er det helt ukomplisert. Mine barn kunne fint sovet med sin onkel eller med en av mine onkler. Anonymkode: 305df...b25 4
Sofakona Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 Hvorfor sover hun ikke med mor eller far? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 I vår familie har vi sovet der det er plass, og som regel er det barna som velger hvem de ønsker å sove med hvis noen må dele seng. Jeg har delt seng med nieser, nevøer, mamma, pappa, onkler og tanter både som voksen og barn. Hvis barna har valgt å sove med feks mamma så må pappa sove med feks onkel. Opplever at alle familiemedlemmer blir valgt omtrent like mye (kanskje ikke min mor fordi hun snorker helt sinnsykt, haha). Anonymkode: 62300...477 2
Aristoteles Skrevet 26. februar 2023 #12 Skrevet 26. februar 2023 Jeg har delt seng med min nevø mange ganger når vi har vært på tur, fordi han vil det selv. Han liker å ligge og skravle. Nå er han såpass stor, tenåring, så antar at han ikke vil det lenger neste gang. Ser ingenting unormalt i det.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 Du må forklare mer rundt dette .. kommer de på besøk til dere ? Anonymkode: 05e79...b0c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #14 Skrevet 26. februar 2023 Hva mener du med at en voksen onkel velger å dele seng med niese på 9 år? Er det sånn at det er mange senger ledig, men så ønsker onkelen heller å sove sammen med 9åringen, uten at barnet selv har ønsket det? I så fall er det spesielt. Anonymkode: cad73...87a 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 Ikke om det finnes andre senger for onkel å sove i nei. Det høres bare ikke bra ut. Om hytta er helt full av folk, så hender det seg at det soves litt hulter i bulter, sånn i et knipetak. Men voksne som har tilbud om egen seng bør virkelig ikke ‘velge’ å sove med prepubertale jentebarn. Hardt nei. Anonymkode: a3c85...525 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå