Gå til innhold

Katt henter inn levende mus og slipper de løs hjelpppp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det nesten panikk her. Katta tok inn en sprell levende mus nettop, og slapp den løs. Jeg løp for å hente en boks å fange den i, og nå finner jeg den ikke igjen. Ikke katta heller. Fy f!!!... Hva skal jeg gjøre? 

Jeg fant en musefelle jeg har, elektronisk type, den pleier å funke som smør. Men jeg kan jo ikke ha museinvasjon fordi den dustekatta skal jakte. ååååå 😱

Fant en død mus under bordet for noen dager siden, så det er ikke første gang. Men har aldri sett muselort og sånt inne, så.. 😱

Anonymkode: 2b722...52b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livet med katt❤️ det der har skjedd her også. Levende er spesielt morsomt ( :murvegg: ) 

Noen ganger må man bare vente på at de tørr å stikke frem snuta. De stikker som  regel inn igjen dit de kom fra om de merker at de er oppdaget, men da får man satt en felle i nærheten, bare pass på så pus ikke får tak i fella. Vi har tatt flere på den måten. Om sommeren pleier vi å la verandadøra stå oppe, å da har det hendt seg at musa har klart å komme seg ut der. Døde mus bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: ddf59...e7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Livet med katt❤️ det der har skjedd her også. Levende er spesielt morsomt ( :murvegg: ) 

Noen ganger må man bare vente på at de tørr å stikke frem snuta. De stikker som  regel inn igjen dit de kom fra om de merker at de er oppdaget, men da får man satt en felle i nærheten, bare pass på så pus ikke får tak i fella. Vi har tatt flere på den måten. Om sommeren pleier vi å la verandadøra stå oppe, å da har det hendt seg at musa har klart å komme seg ut der. Døde mus bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: ddf59...e7c

Har roa meg litt nå.. grøss og gru for en dustekatt. Alltid skal han ha med fangsten inn!

Musa pilte under sofaen, så jeg vet i det minste HVOR den er. Katta ligger fornøyd å sover på ryggen så lang som han er, oppå sofaen, og vet godt at musa er under... 🤨 

Jeg har en felle ja, en typ elektronisk. Pus kommer nok ikke til da det er strøm inni.  Det er typ victor elektronisk felle der musa må gå helt inni den og så før den støt, men skal prøve å sikre den slik at pus ikke stikker labben inni. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Døde mus bryr jeg meg ikke om.

Lå en død en under bordet denne uka, så det er nok ikke første fangsten katta har dratt inn uten at jeg har merket det. plukka opp musen og ut kravlet det små dyr fra kadaveret.. lite koselig gitt. 🤢 

Skrevet

Og så jeg som trodde at man hadde katt for å bli kvitt mus! 😂😂

Anonymkode: ca9d3...062

• Nyttig 3
Skrevet

Død mus har en helt spesiell råtten lukt. Jeg kjente plutselig den lukta på soverommet mitt en gang, og lette igjennom hele rommet. Innerst i hjørnet, inni skyvedørsgarderoben, under en trådkurv, der lå en bitteliten død spissmus. Fytti som det stinket, og den musa var bare et par cm lang altså. 🤢

Jeg hadde jagd ut katta igjen om jeg var deg, og funnet frem noe å fange musa i. 

Anonymkode: 60231...823

Skrevet

Vær glad det er en mus katta tok med inn. Nabokatta vår brukte å ta med levende hoggorm inn, TRE ganger kom katta inn med en levende orm. 

Du får nok fanga musa siden du har musefelle, men skjønner det er utrivelig!

Anonymkode: b89f7...41d

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke den som skal jakte, den tok med musa for å lære deg å jakte, så på en måte ta det som et komplement, katten har morsfølelse for deg hæhæ 

Anonymkode: 80861...901

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke den som skal jakte, den tok med musa for å lære deg å jakte, så på en måte ta det som et komplement, katten har morsfølelse for deg hæhæ 

Jaada han ser på meg med kjærlighet i øya og var sikkert stolt når jeg løp rundt her. Han har det godt og er feit også, så forstår ikke hvorfor han tror vi trenger å spise mus. Men han vil vel bidra da. 

Er glad det ikke er hoggorm ja. Det hadde vært ille. Men mus er så ekkelt. 🤢

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og så jeg som trodde at man hadde katt for å bli kvitt mus! 😂😂

Anonymkode: ca9d3...062

Nei det er katta mi som lager museinvasjon her 😰

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jaada han ser på meg med kjærlighet i øya og var sikkert stolt når jeg løp rundt her. Han har det godt og er feit også, så forstår ikke hvorfor han tror vi trenger å spise mus. Men han vil vel bidra da. 

Er glad det ikke er hoggorm ja. Det hadde vært ille. Men mus er så ekkelt. 🤢

Hahahaha gjett om han  var stolt, nå er han forhåpentligvis fornøyd når han ser at du reagerer riktig. Beklager at jeg ler, savner å ha katt når jeg ser sånt 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger ut et rør til dem, et sånt papprør som takpapprullene kommer på, og så går de inn der og vil ikke gå ut igjen, så jeg tar ut hele røret og heller dem ut. Dette var tilfeldig at jeg fant på, da jeg forsøkte å lage en "sti" for musa fra under skapet der den var, og ut i frihet, med det røret og med tegneblokker og plater som jeg stilte opp langs veggen for å lage en "tunnel" ut. Men den ble altså værende i røret, så jeg begynte å bare legge røret inntil der de var, og da blir de inni der. Jeg legger inn mat også så de ikke dør om jeg ikke får dem ut med en gang.
Jeg er glad i mus ser du :) 

Anonymkode: 19e4d...5c9

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan også få tak i dem med stekehanske, så de ikke biter gjennom. Eller legge et håndkle over dem og tulle dem inn i det.

Skrevet

Vår ene gjør også det :( Men jeg er aldri i tvil om at den musa ikke blir drept innen rimelig kort tid. Den er som regel ikke helt pigg når den blir dratt inn heller. Ikke noe stolt over katten når den gjør sånn, men sånn er dyreriket. Er glad kattene våre ikke tar så mye småfugl, noen tar de såklart, men det hadde vært et større gnagerproblem i nabolaget om ikke kattene hadde tatt dem. Fuglemating som de eldre driver med her tiltrekker vanvittig mye gnagere også pga det som blir liggende på bakken, og vi har jordrotter. Bor rett ved stor skog.

Ja, kattene drar inn noen jordrotter også, men heldigvis døde 😬

Døde gnagere lukter helt grusomt. Heldigvis bare funnet en gjemt bort på de 5 årene vi har hatt katt. Kattene er glad i vise de frem, eller spise de opp. 

Anonymkode: 8cff9...7de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har roa meg litt nå.. grøss og gru for en dustekatt. Alltid skal han ha med fangsten inn!

Musa pilte under sofaen, så jeg vet i det minste HVOR den er. Katta ligger fornøyd å sover på ryggen så lang som han er, oppå sofaen, og vet godt at musa er under... 🤨 

Jeg har en felle ja, en typ elektronisk. Pus kommer nok ikke til da det er strøm inni.  Det er typ victor elektronisk felle der musa må gå helt inni den og så før den støt, men skal prøve å sikre den slik at pus ikke stikker labben inni. 

Katten syns nok du oppfører deg som en dust. He he.

Slapp av, musa er død i morgen. Da kan du hive den ut. Pus leker med den senere. Stolt som faen. 

Anonymkode: 5070b...d7f

Skrevet

Det et sikkert en spissmus.

Anonymkode: 5070b...d7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg legger ut et rør til dem, et sånt papprør som takpapprullene kommer på, og så går de inn der og vil ikke gå ut igjen, så jeg tar ut hele røret og heller dem ut. Dette var tilfeldig at jeg fant på, da jeg forsøkte å lage en "sti" for musa fra under skapet der den var, og ut i frihet, med det røret og med tegneblokker og plater som jeg stilte opp langs veggen for å lage en "tunnel" ut. Men den ble altså værende i røret, så jeg begynte å bare legge røret inntil der de var, og da blir de inni der. Jeg legger inn mat også så de ikke dør om jeg ikke får dem ut med en gang.
Jeg er glad i mus ser du :) 

Lurt! Jeg har sånne trooor jeg. Typ rør som jeg har kjøpt plakater i.. Det skal jeg teste. 

Musa er søkk borte nå da.. Katta har prøvd å fange den i natt 😮💨

Skrevet

Pus bryr seg ikke om mus 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 23.33):

Vær glad det er en mus katta tok med inn. Nabokatta vår brukte å ta med levende hoggorm inn, TRE ganger kom katta inn med en levende orm. 

Du får nok fanga musa siden du har musefelle, men skjønner det er utrivelig!

Anonymkode: b89f7...41d

Å fy faen altså, det var min største skrekk at katten skulle komme med slanger 😳

• Hjerte 1
Skrevet

Katten til faren min kom inn med en levende røyskatt en gang. Og en annen gang en hel fisk!

Men sånn er det å ha en liten jeger i hus. Bare husk å gi ormekur. Jeg husker en gang jeg var barn, og så det krøp hvite små mark ut av rumpa til tantes katt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...