Gå til innhold

Når synes dere man begynner å bli gammel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo eldre jeg blir, jo høyere opp justerer jeg alderen for når jeg synes man er gammel.

Inni meg er jeg forøvrig ikke en dag eldre enn 20, noe jeg har vært i nærmere 20 år nå. Når jeg ser meg i speilet, innser jeg at det begynner å bli lenge siden jeg var 20.

Andre som føler slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I teorien defineres stort sett eldre som mennesker over 65 år, det er "aldersgrensen" for geriatriske pasienter. 

Men skrøpelighet er ulik for hvert menneske, og det er hvor skrøpelig du er i forhold til dine jevnaldrende som avgjør din biologiske/fysiologiske alder. 

Gammel 80+.

Anonymkode: dc0b7...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 20.35):

Skjønner at dette er svært individuelt, men jeg er nysgjerrig... Jeg er 30 år og stundet, føler meg kjempe gammel, og nesten klar for grava. Jeg er eldst i klassen, så kan være det som er avgjørende... Hva tenker ander?

Anonymkode: 3504e...7b7

Jeg ser på damer helt opp i rundt 65 år som potensielle one night stands.....så over 65 er gammelt for min del.

Anonymkode: f4892...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger jo av person

det finnes jo 90 åringer som er superspreke, med god helse og som har tatt godt vare på sin kropp, uten mange alderdomsplager

men ex min pappa på 68, med elendig helse, er tydelig gammel

så noen er gamle ved passert 65 andre når de er 85

Endret av Januar2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg fylte 26 og måtte begynne med botox…

Anonymkode: 743e1...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Handler mye om helse tror jeg. Min svigermor fikk hjerneslag før 45. Nå er hun noe over 60 og er gammel både i følge seg selv, sønnen og legen hennes. 

Min oldemor derimot ble ikke gammel før hun ble syk i en alder av 88. Hun løp trapper, danset, gikk turer i skog og mark, laget hinderløyper, var på på ferier og da bena ble litt svakere så skulle ikke hun ha rullator nei. For rullator det var bare for gammelt folk!!

Jeg er 33 nå, ser huden miste elastisitet, oppdager grå hår og har en liten krise. Men gammel er jeg ikke, bare gamlere enn jeg har vært før:)

Anonymkode: e3e0f...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...