AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Noen som vet om det finnes noe tilbud om dette i fylket? Jeg vurderer å kjøpe en leilighet og leie den ut i perioder, siden jeg reiser mye. Men finner ikke noe informasjon om dette på nettet. Sendte en epost til Utleiemegleren.no, men har ikke fått noe svar fra dem. Er dette et tilbud som bare finnes i de største byene i landet? Anonymkode: 3dec8...21d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Kanskje du skal lese gjennom dette først, før du bruker utleiemegleren: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/leiligheten-til-eremias-35-ble-totalramponert-av-leieboeren/11693466/ Anonymkode: 67136...daa
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Vel, jeg kan nok ikke bruke Utleiemegleren uansett, for det virker ikke som de driver i mitt område. Det var derfor jeg lurte på om det finnes andre utleiemeglere. Anonymkode: 3dec8...21d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Er det kortidsleie eller langtidsleie du ser for deg? Anonymkode: 44e46...f5d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Tja, jeg ser vel for meg å leie ut fra et halvt år (hvis mulig) til opptil 3 år. Kommer an på, for jeg har også tenkt å bo der selv, men ser ikke for meg å bare leie ut noen uker/måneder om gangen. Det er vel kanskje enklere å få leid ut hvis det er for minst ett år om gangen. Anonymkode: 3dec8...21d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 Men hva skal du med megler? Ta en titt på https://www.husleie.no Evt. bruk AirBnB om du ønsker å bo der selv i perioder. Anonymkode: 9f88b...75f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Hva mener du med å bo der selv også? At du vil ha en leieboer der, på vilkår om at du bor der samtidig når du trenger det? Jeg har sett lignende annonse på finn, men hvor de kanskje bor litt mer fulltid. Er ofte folk som reiser og jobber mye som synes det er greit å dele leiligheten, da de stort sett ikke bruker det så mye. Men man må da nesten ta rabattert pris. Skal du få "full" pris, så må du nesten leie ut bare de periodene du ikke trenger det. Da er det kjekt med airbnb. Men du må sjekke deg opp på litt skatt, for det er regler for hvor mye man kan tjene skattefritt år du leier ut for korttid, eller ikke bor i boligen selv. Hva som faktisk er lønnsomt for deg avhenger veldig av beliggenhet. Møre og Romsdal er ikke der de fleste ferierer hele året. Vi har f.eks. sett på airbnb på sommeren da vi skulle i bryllup i Ålesund. Men jeg vil tro markedet er veldig lite resten av året. Likevel så kan det være mulig å tjene nesten like mye på korttidsutleie i sommermånedene som det er å leie ut "billig" hele året, om man har en attraktiv leilighet på et sted med mye turisme. Anonymkode: 4187a...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå