Gå til innhold

Norsk barnevernssak blir Bollywood-film

Wednesday Addams

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Vixella said:

Link: https://www.vg.no/rampelys/film/i/LlkPeP/norsk-barnevernssak-blir-bollywood-film-katastrofale-konsekvenser

Dette kan jo bli riktig så interessant. Hvordan barnevernet holder på er snart det vi er mest kjent for i verden.

Nei, det er det ikke. 

Anonymkode: 901fc...dcb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei, det er det ikke. 

Anonymkode: 901fc...dcb

Det kommer an på hvor bra den filmen her gjør det eller ei, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er verdenskjente for sitt barnevern. Dersom noen hevder noe annet har de virkelig ikke fulgt med.  De har hatt utallige saker oppe i Den europeiske menneskerettsdomstolen i Strasbourg (EMD).

At de lages en film om det norske barnevernet kunne man nesten forvente, slik som de herjer med og terroriserer familier.

Anonymkode: 07df0...147

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/rampelys/film/i/LlkPeP/norsk-barnevernssak-blir-bollywood-film-katastrofale-konsekvenser

Traileren, wow! Sterkt! 👆 Det er tydeligvis lagt mye penger i denne filmen. Den kommer til å bli bli populær. 

Anonymkode: 07df0...147

Det tror jeg også at den kommer til å bli.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke første gang Norge blir kritisert for barnevernet sitt.

Dette ble fortalt av litauisk TV i Litauen om norsk barnevern:

"Det blir sagt at det finnes norsk tradisjoner for innavl og at det er høy forekomst av Downs syndrom blant norske barn. De hevder derfor at det er viktig for norske myndigheter å skaffe friske, utenlandske barn, for eksempel litauiske, for å styrke genmaterialet"

Her har litauere oppdiktet falske provoserende påstander. Klart de blir fratatt barnet om de har dårlig omsorgsevne.

Endret av Johan1986
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Johan1986 said:

Det er ikke første gang Norge blir kritisert for barnevernet sitt og det sies ting som ikke stemmer.

Dette ble fortalt av litauisk TV i Litauen om norsk barnevern:

"Det blir sagt at det finnes norsk tradisjoner for innavl og at det er høy forekomst av Downs syndrom blant norske barn. De hevder derfor at det er viktig for norske myndigheter å skaffe friske, utenlandske barn, for eksempel litauiske, for å styrke genmaterialet"

Takk for link. Jeg har fått med meg at norsk barnevern har vært kritisert i utlandet tidligere, men at det lages en spillefilm er jo ganske "stort" sånn sett. Spesielt med tanke på at det er en såpass kjent skuespiller, og at traileren har fått mange visninger allerede.

En real ripe i lakken der, altså.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (2 minutter siden):

Takk for link. Jeg har fått med meg at norsk barnevern har vært kritisert i utlandet tidligere, men at det lages en spillefilm er jo ganske "stort" sånn sett. Spesielt med tanke på at det er en såpass kjent skuespiller, og at traileren har fått mange visninger allerede.

En real ripe i lakken der, altså.

Om du leser saken der, så sier sier den litauiske dama at hun har ingen beviser. Alt var oppdiktet. Hun hadde bare et hat mot nordmenn og norske myndigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan1986 skrev (1 minutt siden):

Om du leser saken der, så sier sier den litauiske dama at hun har ingen beviser. Alt var oppdiktet. Hun hadde bare et hat mot nordmenn og norske myndigheter.

Hvorfor hever du fram denne? Prøver du å framstille det som om alle saker mot barnevernet er slik? Det er seriøst svært mange andre saker å ta av.  Svært mange.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Johan1986 said:

Det blir avsporing, eller? Det er Bollywood-filmen som diskuteres i tråden her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at de ble fratatt barna pga de ble matet med hender så fortjener de den dårlige omtalen… 

Men hvem vet, kanskje det var mer grunnlag enn det som kom frem i filmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Curlyme said:

Hvorfor ble de fratatt barna?

I følge artikkelen jeg leste så var det en bekymringsmelding fra barnehagen. Foreldrene hevdet det dreide seg om kulturelle forskjeller, noe Stavanger kommune benektet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (13 minutter siden):

I følge artikkelen jeg leste så var det en bekymringsmelding fra barnehagen. Foreldrene hevdet det dreide seg om kulturelle forskjeller, noe Stavanger kommune benektet.

Leste litt om det og tviler selv at det kun var det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...