AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Jeg tok stivkrampesprøyte på legevakta for 3 dager siden og jeg har så ufattelig (!!) vondt i armen. Har aldri opplevd lignende etter vaksine før. Det var kjempevondt når den ble satt, så mistenker hun traff feil, den er liksom ikke på overarmen, nesten helt under armen. Aldri sett lignende plassering på en vaksine før. Hele armen verker, hele veien ned til fingertuppene. Må ta smertestillende. Der stikket er satt er alt hardt og huden rød, har så sinnsykt vondt!! Verker konstant. Har jo hatt vondt i arm etter vaksiner før, men ALDRI noe som dette. Noen som har opplevd lignende? Hvor lang tid kan det ta før det går over? Eller burde jeg ringe legevakta å forhøre meg? Anonymkode: 42a92...98f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Står på fhi.no at smerter og rødhet i armen kan vare i flere dager. Personlig ville jeg ikke sjekket det opp noe mer før det enda har gått noen dager, men der er vi jo forskjellig. Skader jo aldri å ta en telefon til legevakten uansett. De ber deg ikke komme om dette er vanlig. Anonymkode: 8a679...9a2
MyMichelle Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Jeg har ikke opplevd mer enn vanlig vondt i armen etter vaksine. Så hadde jeg vært i en situasjon som deg ville jeg for sikkerhets skyld ringt legevakten. Du vet jo hvor du vanligvis får vaksine og hvordan du reagerer på den. Det kan du fortelle legevakten.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 Kan ha truffet en nerve, men skal sies at jeg hadde så vondt i armen etter to av HPV-vaksinedosene at jeg ikke greide å bruke den på jobb. Anonymkode: f0f16...4ce 1
Honey Dew Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Det er helt normalt å ha smerter i armen etter en vaksine. Jeg får det hver gang jeg har vaksinert meg.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 Ja, det er normalt å ha smerter i armen, men slik som TS beskriver har jeg aldri opplevd eller hørt om... Hvis det var meg ville jeg nok ringt fastlegen i morgen tidlig. Pass på at du beskriver smerten godt, at det verker helt ned i fingrene, at det er konstant og såpass smertefullt at du må ta smertestillende. Er du bekymret ringer du bare legevakten i kveld, det skader jo ikke. Anonymkode: 39922...fb8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #7 Skrevet 25. februar 2023 En kollega fikk frozen shoulder etter vaksine. (Covid) det tok 6-7 måneder før det ble bedre. Anonymkode: 214de...853
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #8 Skrevet 25. februar 2023 Nå skal ikke jeg si noe om hva som er normalt eller ikke. Men jeg opplevde etter stivkrampesprøyte i 6 klasse, at hele armen ble stiv. Akkurat som om jeg hadde hatt den mest intense treningsøkten mer armen. Hele armen verket, var vond og stiv. Husker jeg holdt den godt inntil kroppen, i ro for det meste. Helt ærlig ga det mening for meg at en sprøyte kalt «stivkrampe» skulle føre til en stiv arm 😅 Men gjerne ta kontakt med lege/legevakt, for det er mulig at sprøyta har blitt satt feil. Anonymkode: 75e9f...281
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #9 Skrevet 25. februar 2023 Høres ut som den er satt feil. Skal settes i deltamuskelen. Går i en trekant fra skulder. Det lengste den kan settes ned er ca midt mellom skulder og albue. Rung legevakt og forhør deg du. Greit å få det dokumentert Anonymkode: 7ea9c...9f1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tok stivkrampesprøyte på legevakta for 3 dager siden og jeg har så ufattelig (!!) vondt i armen. Har aldri opplevd lignende etter vaksine før. Det var kjempevondt når den ble satt, så mistenker hun traff feil, den er liksom ikke på overarmen, nesten helt under armen. Aldri sett lignende plassering på en vaksine før. Hele armen verker, hele veien ned til fingertuppene. Må ta smertestillende. Der stikket er satt er alt hardt og huden rød, har så sinnsykt vondt!! Verker konstant. Har jo hatt vondt i arm etter vaksiner før, men ALDRI noe som dette. Noen som har opplevd lignende? Hvor lang tid kan det ta før det går over? Eller burde jeg ringe legevakta å forhøre meg? Anonymkode: 42a92...98f Jeg fikk det samme, er det sånn at det er vondere å løfte armen over hodet eller at du må ligge med den rett ut om natten? Det kalles ofte for SIRVA - shoulder injury related to vaccine administration Hos meg ble jeg bedre etter ca 2-3 uker, smerten var helt ekstrem og legevakt mistentke at de hadde punktert bursa/slimposebetennelse Les om Bursitt skulder, kan også være en type senebetennelse. Få i deg Ibux og evt be om voltaren fra lege, det hjalp for meg. Anonymkode: 297fb...a46
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #11 Skrevet 25. februar 2023 Jeg holdt på å besvime av stivkrampe sprøyten. Har aldri vært redd for vaksine, da jeg var liten. Men rett etter da jeg tok den gikk alt rundt og jeg måtte legge meg ned på benken hos helsesøster. Etter det fikk jeg masse allergier jeg ikke hadde hatt før. Anonymkode: 21d35...47d 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #12 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres ut som den er satt feil. Skal settes i deltamuskelen. Går i en trekant fra skulder. Det lengste den kan settes ned er ca midt mellom skulder og albue. Rung legevakt og forhør deg du. Greit å få det dokumentert Anonymkode: 7ea9c...9f1 Enig, ts bør kontakte legevakten, også for å få det dokumentert. Sist jeg fikk stivkrampesprøyte forklarte hun som satte den at hvis den som stikker stikker rett og bruker tid på å injisere væsken, så blir det nesten aldri reaksjoner. Sprøyten du fikk, ts, høres ut til å ha blitt satt både feil sted og feil dybde. Siden smertenivået ditt er så høyt og du er så rød, kontakt legevakten! Anonymkode: c22c3...006
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 Den skal ikke settes nederst på armen,men i deltamuskel 90 graders vinkel. Aspireres og settes forsiktig inn. Man kan få smerter i arm og bli litt øm der man får den,men nå vet jeg ikke hvor ille du er. Anonymkode: 9ec57...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå