Gå til innhold

Hvilken samværsfordeling har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn og har gått fra hverandre; hvilken samværsfordeling har dere? Hva tenker man generelt er best for et barn på rundt 5 år?

Anonymkode: 03596...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren til mine barn har annen hver helg, halve sommerferien, annen hver jul og nyttår.  Vi har hatt denne samværsordningen fra de var  1 og 4 år.  

I dag har jeg inntrykk av at 50/50 er det vanlige.  

Anonymkode: e06cf...7de

Skrevet

Vi har 60-40. Eldste på 8 år et par dager lenger hos far enn yngste på 4 år. 

Anonymkode: 467f0...288

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Moren til mine barn har annen hver helg, halve sommerferien, annen hver jul og nyttår.  Vi har hatt denne samværsordningen fra de var  1 og 4 år.  

I dag har jeg inntrykk av at 50/50 er det vanlige.  

Anonymkode: e06cf...7de

Hvor mange prosent er annenhver helg? Stemmer det at det blir 14% samvær?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har 60-40. Eldste på 8 år et par dager lenger hos far enn yngste på 4 år. 

Har det med alder å gjøre? Er for eksempel en 50/50 fordeling ugunstig for et såpass lite barn?

Har ingen erfaring med dette, og er derfor veldig nysgjerrig, da det kan bli aktuelt med delt samvær i min situasjon. 

Skrevet

Vi hadde 50 / 50 da vi bodde fra hverandre.

Anonymkode: 72449...afc

• Liker 1
Skrevet

Vi startet med 60/40 når barna var 2 og 5. yngste var ekstremt knyttet til eldste så det gikk fint. Barna trivdes godt med den fordelingen. Nå har far de 15%. Det syns jeg er veldig trist, det blir litt for lite samvær med far

Anonymkode: c24d0...b70

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har det med alder å gjøre? Er for eksempel en 50/50 fordeling ugunstig for et såpass lite barn?

Har ingen erfaring med dette, og er derfor veldig nysgjerrig, da det kan bli aktuelt med delt samvær i min situasjon. 

Litt med alder ja for yngste del, og eldste ønsker litt alenetid med far. Vi ble skilt da yngste bare var 2. Men her må dere bare vurdere ut fra eget barn. Mange som øker opp mot 50-50 gradvis f.eks. Man kan prøve seg litt frem. Yngste var mest knyttet til meg i starten, hun var bare 2. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mange prosent er annenhver helg? Stemmer det at det blir 14% samvær?

Annenhver helg utgjør vel 20%.

Anonymkode: b253c...d2f

Skrevet

Her har far langhelg (3 netter) annenhver uke pluss en ettermiddag med hvert barn påfølgende uke. Barna er 5 og 10 år og veldig fornøyde med ordningen. Far kan/vil ikke ha mer samvær pga jobb, og jeg ser at det gjør barna veldig godt å ha ett fast hjem. 

Anonymkode: fc237...cb2

Skrevet

Vi gikk fra hverandre da yngstemann var 5 år.

Barna skal ha samvær med far én natt i ukedagene, én helg i måneden (fredag til mandag) samt fjorten dager om sommeren. 

Det tilsvarer ca. 26 %. 

Anonymkode: 81f9b...6c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi startet med 60/40 når barna var 2 og 5. yngste var ekstremt knyttet til eldste så det gikk fint. Barna trivdes godt med den fordelingen. Nå har far de 15%. Det syns jeg er veldig trist, det blir litt for lite samvær med far

Anonymkode: c24d0...b70

Kan jeg spørre hvorfor det ble mindre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...