Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har fått henvisning til tidlig ultralyd (typ uke 8-9) av legen deres? Jeg har hatt en tidligere spontanabort i uke 11, og kjenner meg veldig redd for å miste igjen. Lurer på om noen av dere har fått UL for å se at alt går bra såpass tidlig, eller om man må vente til uke 12 før man får det offentlig.

Anonymkode: 751d8...f8a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en ekstra tidlig ultralyd i uke 10 grunnet tidligere missed abortions. 

Anonymkode: c1034...7e1

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har fått i uke 7 i begge mine svangerskap pga et svangerskap utenfor livmoren før det.

Det er jo for å oppdage det før det gjør noen skade, men jeg ble jo fortalt at sjansene for at det skulle skjedd igjen er så små, så det er like mye for å betrygge den gravide.

Ville forhørt meg med legen.

Anonymkode: 14d94...b69

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk tidlig ultralyd i de 2 neste svangerskapene etter å ha mistet i uke 11 første gangen som viste seg å ha sluttet å utvikle seg i uke 4-5.

Anonymkode: 2245d...fbd

• Hjerte 1
Skrevet

Legen min har ultralydapparat på kontoret sitt, så vi sjekker hver gang.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde missed abortion og har fått offebtlig ultraly i uke 7 og 9, for å sjekke om det er velstand.

Anonymkode: b453e...71d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde fire spontanaborter, men siden jeg fødte et levendefødt barn mellom abort 2 og 3 så mente legen at jeg ikke fylte kravene til habituell abort (som er tre på rad) og at jeg derfor måtte vente til uke 12.

I alle mine svangerskap, også de som har endt i abort har jeg slitt med ekstrem kvalme og gått ned mange kilo, samt stort væsketap, så for oss var det ikke aktuelt å vente flere måneder, vi gikk privat i mellomtiden.

Anonymkode: e3dea...305

• Hjerte 2
Skrevet

Be om en henvisning fra legen din.

Anonymkode: b453e...71d

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk henvisning til TUL fordi jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei pga veldig uregelmessig syklus. 

Anonymkode: 71859...422

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det noen av dere som har fått henvisning til tidlig ultralyd (typ uke 8-9) av legen deres? Jeg har hatt en tidligere spontanabort i uke 11, og kjenner meg veldig redd for å miste igjen. Lurer på om noen av dere har fått UL for å se at alt går bra såpass tidlig, eller om man må vente til uke 12 før man får det offentlig.

Ved vår klinikk blir du avvist.  Vi har ikke kapasitet. 
Det er dessverre ganske vanlig å gjennomgå en spontanabort så skulle alle fått ultralyd tidlig tidlig hadde det gått utover ressursene i stor grad.  Nå snakker jeg om 1 spontanabort.

sykehusene blir kjørt hardt for tiden økonomisk. 

Du kan selv bestille time hos privat gynekolog, eller be fastlege henvise deg til gynekolog som har refusjonsavtale.

Anonymkode: da7ea...d23

• Liker 2
Skrevet

Tusen hjertelig takk for alle som tok dere tid til å svare ❤️ Da hører jeg med legen min, men er innstilt på et avslag. Visste ikke om at man kunne be om henvisning til gyn med refusjonsavtale - det var lurt. Og skulle ikke det gå heller, går vi privat ja ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet

Fikk som flere andre her henvisning til TUL fra fastlege i uke 7 pga en tidligere missed abortion.

Anonymkode: c9b44...b59

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...