Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår barneforsikring fra fremtind har vi full pakke inkl. ufør forsikring til barna. Jeg leser at ved fylte 26 år går forsikringen over i ulykkesforsikring. 
Jeg synes det er viktig med ufør forsikring. Er det da slik at de må søke om å få uføreforsikring på nytt når de fyller 26 år? Eller blir den videreført automatisk ved at de selv overtar sin egen forsikring? 
hvis de selv skal overta den som forsikringstaker må de jo vurderes på nytt? 
Begge våre barn har fått adhd diagnose, vil det da bli slik at de kan få en ufør forsikring men begrensinger på adhd? 
pr nå har de ufør forsikring uten begrensing da avtalen ble tegnet før diagnosen. 

Helt hypotetisk så kan det i praksis bety at om de blir ufør grunnet adhd før fylte 26 år så får de ufør forsikring, og etter 26 så får de ikke hvis det er grunnet adhd? 

Anonymkode: c9afd...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymkode: c9afd...f31

Skrevet

Du må lese vilkårene hos Fremtind. Jeg tror at barnet kan overføre til ordinær uføreforsikring i eget navn uten ny søknad om det ikke er en oppholdsperiode. 

Anonymkode: abaa7...048

Skrevet

Det er jo det å få overføre uføreforsikring uten ny evaluering som kan føre til avkortning som er den viktigste årsaken til at vi som foreldre betaler for denne forsikringen helt fra babystadiet, så håper virkelig ikke forsikringsselskap har klart å dra inn en slik endring. 

Ville lest grundig over alle vilkår, muligens også med hjelp fra advokat eller andre som kan bistå. Så får vi håpe det fortsatt er slik at ungdommen kan overta forsikringen i sitt navn ved fylte 18-20år uten ny evaluering. 

Skrevet

Neida, den overføres ikke til ulykkesforsikring men konverteres til tilsvarende voksenforsikring uten nye helseskjema. 

Anonymkode: 58bd3...149

Skrevet

Jeg mener den overføres uten ny informasjon. Vi har ett barn med adhd og holder hard i forsikringen hans. Nettopp fordi den ble tegnet før adhd diagnosen. Det de får etterpå er svært redusert og i praksis tenker jeg de kan skylde det meste på adhd så sannsynligheten for utbetaling om noe skjer er lav.

Anonymkode: b980b...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...