Gå til innhold

Å ta med CBD uten THC inn i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og ser på Toll på TV2. De sier at det er ulovlig å ta med stoffer som inneholder THC, som jo er logisk. Men en del CBD-produkter er renset for THC. jeg har skjønt at det ikke er tillatt å ta med inn i Norge, men er det straffbart, dvs politianmeldelse og fpr det på politiattest? Eller tar de det bare og evt gir en bot?

Mod kan slette om ikke i tråd med retningslinjene

Anonymkode: 2f205...610

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et reseptpliktig produkt, uavhengig om det er thc i eller ikke. 

Anonymkode: 9b1ac...8ed

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er et reseptpliktig produkt, uavhengig om det er thc i eller ikke. 

Joda, men mange steder selges det reseptfritt. Og en har lov å ta med reseptpliktige preparater til norge til eget forbruk inntil 3mnd tror jeg det er, Jeg lurer bare på om jeg kan få problemer av en annen art enn om jeg tok med med insulin?

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Joda, men mange steder selges det reseptfritt. Og en har lov å ta med reseptpliktige preparater til norge til eget forbruk inntil 3mnd tror jeg det er, Jeg lurer bare på om jeg kan få problemer av en annen art enn om jeg tok med med insulin?

Uansett må du ha resept for å få det til norge.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Cannabis er reseptfritt i andre land, enkelte steder er heroin avkriminalisert, og man kan kjøpe mye våpen i andre land også uten lisens.

I Norge kan du kjøpe abortpiller, du risikerer likefullt straffet om du har dette med deg til land med abortforbud... "Jammen det er lov med abort i Norge" er ikke noe som holder rettslig.

i Norge må du forholde deg til norske regler. Du har lov til å ha med deg inn de legemidlene du har resept på, andre legemidler som er regulert av norsk lov er ulovlig. 

Anonymkode: f85b9...c3b

• Nyttig 2
Skrevet

Cannabis skulle vært legalisert for lengst, med eller uten THC - helt uavhenging om det er for medisinsk eller rekreasjonelt bruk. Det er en jævla plante som vokser i naturen. Fleinsopp er et annet eksempel på idiotisk norsk politikk, som ikke har forandret seg siden 60-tallet. Gud forby at noen skulle velge mindre risikable rusmidler enn statsdopet Kong Alkohol - som til og med er mer skadelig for både individ og samfunn enn Heroin ifølge i nyere forskning og statistikk. 

Anonymkode: 8c76a...5a3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Moren min kjøpte på helsekosten i Sverige, hun visste ikke hva det var før jeg gjorde henne oppmerksom på det. Selv har jeg tatt med melatonin som jeg kjøpte på matbutikken i usa da det fortsatt var reseptbelagt i Norge, før jeg visste at det var reseptbelagt i Norge. Jeg skjønner at man er forpliktet til og forsikre seg om at det man har med seg er lovlig altså.. men hva hadde skjedd om man blir stoppet med en boks helsekost fra Sverige? Spurte en toller jeg kjenner , og fikk til svar « du kan jo møte på en grinete toller med en dårlig dag på jobb. « 

jeg tviler sterkt på politianmeldelse , men du vil neppe få et klart svar som « kjør på, vi bryr oss ikke», så en må vel vurdere risikoen selv om det er viktig. 
tipper vi snart kan kjøpe det i Norge uansett. 

Anonymkode: a4750...c58

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Cannabis er reseptfritt i andre land, enkelte steder er heroin avkriminalisert, og man kan kjøpe mye våpen i andre land også uten lisens.

I Norge kan du kjøpe abortpiller, du risikerer likefullt straffet om du har dette med deg til land med abortforbud... "Jammen det er lov med abort i Norge" er ikke noe som holder rettslig.

i Norge må du forholde deg til norske regler. Du har lov til å ha med deg inn de legemidlene du har resept på, andre legemidler som er regulert av norsk lov er ulovlig. 

Anonymkode: f85b9...c3b

Faktisk er abortpiller i Norge kun tillatt utlevert til sykehus,  for at det ikke skal kunne misbrukes eller brukes når det er farlig.  Men jeg ser poenget ditt.

Men altså, kan jeg i verste fall få det på politiattesten min? Nå tok jeg det med da jeg var på.ferie. gjør nok ikke det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...