Gå til innhold

Erfaringer med akne plaster?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en fæl rød underjordisk kvise mellom øyenbrynene. Har kjøpt meg plaster fra Cosrx i håp om at den forsvinner raskere. Skal på et event om 11 dager å må bli kvitt grusomheten😩

Anonymkode: 29478...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også brukt plastrene fra COSRX. Min erfaring er at de virker; kutter ned tiden det tar før kvisen er borte. Fungerer best om du stikker et lite hull på kvisa og bruke Pyrisept som du lar tørke helt før du tar på plasteret.  - men ikke skvis, da kan du jo gjøre alt verre.

Men. Og dette er et STOR "men":

Pass på å ikke la plasteret være på i mange timer av gangen. Jeg har ennå et ovalt merke i huden etter at jeg brukte et COSRX-plaster over natta, og det er flere måneder siden jeg brukte det. Det synes kanskje ikke slik at andre nødvendigvis legger merke til det uten å "nistirre" på meg, men jeg ser de godt selv; ovalt, litt "hovent", litt rødere enn huden rundt.

Anonymkode: 7adeb...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har også brukt plastrene fra COSRX. Min erfaring er at de virker; kutter ned tiden det tar før kvisen er borte. Fungerer best om du stikker et lite hull på kvisa og bruke Pyrisept som du lar tørke helt før du tar på plasteret.  - men ikke skvis, da kan du jo gjøre alt verre.

Men. Og dette er et STOR "men":

Pass på å ikke la plasteret være på i mange timer av gangen. Jeg har ennå et ovalt merke i huden etter at jeg brukte et COSRX-plaster over natta, og det er flere måneder siden jeg brukte det. Det synes kanskje ikke slik at andre nødvendigvis legger merke til det uten å "nistirre" på meg, men jeg ser de godt selv; ovalt, litt "hovent", litt rødere enn huden rundt.

Min erfaring er at plasteret må sitte på til det faller av, av seg selv. Mine pleier å sitte i ca to døgn, også med dusjing. Får ingen merker på huden.

Er også enig i at plastrene hjelper kvisene (også underjordiske) til å forsvinne mye raskere. Anbefales på det varmeste!

Anonymkode: 043f3...25f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fungerer de, men underjordiske kviser kan være vanskelig. Sånne plastere er forresten laget av akkurat det samme som Gnagsårplaster, går å klippe de opp i biter også. Ser jo verre ut da, så brukes bare på natta. 

Anonymkode: 54fd3...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De fungerer de, men underjordiske kviser kan være vanskelig. Sånne plastere er forresten laget av akkurat det samme som Gnagsårplaster, går å klippe de opp i biter også. Ser jo verre ut da, så brukes bare på natta. 

Anonymkode: 54fd3...3ed

Støtter denne, jeg synes gnagesårplaster fungerer bedre siden de er tykkere. 

Men man ser jo helt sprø ut. 

Anonymkode: 9efd7...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at plasteret må sitte på til det faller av, av seg selv. Mine pleier å sitte i ca to døgn, også med dusjing. Får ingen merker på huden.

Er også enig i at plastrene hjelper kvisene (også underjordiske) til å forsvinne mye raskere. Anbefales på det varmeste!

Anonymkode: 043f3...25f

Ulike hudtyper reagerer nok forskjellig. Bra at du slipper merker som varer i månedsvis! Absolutt enig i at de virker, og jeg vil også anbefale dem, siden jeg har godt effekt av dem - men jeg bruker dem nå kun i sånn cirka 6 timer av gangen, for å slippe merkene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en fæl rød underjordisk kvise mellom øyenbrynene. Har kjøpt meg plaster fra Cosrx i håp om at den forsvinner raskere. Skal på et event om 11 dager å må bli kvitt grusomheten😩

Anonymkode: 29478...306

Påfør sinksalve. Fungerte utmerket hos meg, da hadde jeg masse kviser som ungdom ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...