Gå til innhold

Dårlig selvtillit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig dårlig selvtillit. Føler meg så ekkel at jeg synes synd på folk jeg møter som treffer meg , de som prater med meg eller jeg gjør det får de synes synd på meg. Samme når folk vill finne på noe føler jeg det er sånn at de bare tar meg med får de synes synd på meg. Har slitt med det alltid men ikke vært noe stort hinder før de siste årene. Prøver å finne på ting får å få mestringsfølelse men det klarer jeg ikke føle på. Tror ikke jeg noen gang har følt meg god på noe. Sier ofte til venner at jeg er glad i dem får å se om de er glad i meg men selv om de sier det så føles det som de sier det bare får at de ikke tørr å si noe annet. Hva kan jeg gjøre? Sånne små ting som å gå på butikken eller på tur blir ofte problem da jeg ikke tør å se på folk så må se ned og da er det vanskelig å gjøre annet en å gå inn i seg selv å overtenke. Føler alle tenker at jeg trenger dem og uten dem er jeg aleine. 

Anonymkode: fedea...906

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til psykolog.

Anonymkode: fb670...787

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har veldig dårlig selvtillit. Føler meg så ekkel at jeg synes synd på folk jeg møter som treffer meg , de som prater med meg eller jeg gjør det får de synes synd på meg. Samme når folk vill finne på noe føler jeg det er sånn at de bare tar meg med får de synes synd på meg. Har slitt med det alltid men ikke vært noe stort hinder før de siste årene. Prøver å finne på ting får å få mestringsfølelse men det klarer jeg ikke føle på. Tror ikke jeg noen gang har følt meg god på noe. Sier ofte til venner at jeg er glad i dem får å se om de er glad i meg men selv om de sier det så føles det som de sier det bare får at de ikke tørr å si noe annet. Hva kan jeg gjøre? Sånne små ting som å gå på butikken eller på tur blir ofte problem da jeg ikke tør å se på folk så må se ned og da er det vanskelig å gjøre annet en å gå inn i seg selv å overtenke. Føler alle tenker at jeg trenger dem og uten dem er jeg aleine. 

Slutt å test vennskap med sånt tull. Det må være regel nr. 1 for gode varige vennskap. 

Hvor gammel er du, og hva styrer du med til daglig? 

• Nyttig 1
Skrevet
Rotehodet skrev (1 time siden):

Slutt å test vennskap med sånt tull. Det må være regel nr. 1 for gode varige vennskap. 

Hvorfor føler du deg så treffet av det? Tenker siden det jeg lurer på ikke er noe svar på men du virker hårsår mot en ting jeg sier av så mye 

Skrevet
Rotehodet skrev (1 time siden):

Dessuten vist en venn likte meg får meg hadde de godtatt at jeg er redd får sånne ting. Det er jo endel av det å være venner å være der når det trengs

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor føler du deg så treffet av det? Tenker siden det jeg lurer på ikke er noe svar på men du virker hårsår mot en ting jeg sier av så mye 

Truffet av det? Det er manipulativt. Ingen ønsker manipulative venner. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dessuten vist en venn likte meg får meg hadde de godtatt at jeg er redd får sånne ting. Det er jo endel av det å være venner å være der når det trengs

Hvor har du det fra, at venner til enhver tid skal godta alt fra sine venner og venninner? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange blander selvtillit og selvfølelse. Les her og se om du kjenner deg igjen. Veien til bedre selvfølelse er litt annerledes enn veien til bedre selvtillit.

https://terapivakten.no/2017/08/18/en-bedre-selvfolelse/

Anonymkode: cdb9a...17b

Ja er selvfølelse 

Skrevet
Rotehodet skrev (2 timer siden):

Truffet av det? Det er manipulativt. Ingen ønsker manipulative venner. 

Hvor har du det fra, at venner til enhver tid skal godta alt fra sine venner og venninner? 

Vill ikke kalle det manipulering akuratt er ikke sånn at jeg lurer noen Eller er slem eller noe. Man skal ikke godta alt selvfølgelig men vist man ikke kan godta noe så enkelt som at noen vill vite om du er glad i dem er det jo ikke vennskap heller 🤪 å vist noen synes det er fælt at jeg vill vite det vill jeg ikke være venn med dem heller får det er det jeg trenger av en venn 😊 

Skrevet

Det er slitsomt for andre at du er så selvopptatt, prøv å få fokuset boet fra deg selv og heller se ut i verden hva du vil ha. Gå inn i butikken og tenk på hvilken sjokolade du vil ha og hvilken sko personene går med inne på butikken. Legg fokusert bort fra deg. 

Anonymkode: e11c3...6ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er slitsomt for andre at du er så selvopptatt, prøv å få fokuset boet fra deg selv og heller se ut i verden hva du vil ha. Gå inn i butikken og tenk på hvilken sjokolade du vil ha og hvilken sko personene går med inne på butikken. Legg fokusert bort fra deg. 

Anonymkode: e11c3...6ee

Hjelper mye å spør om dårlig selvbilde når man også blir kaldt får selvomtatt og at det er slitsomt får andre 😅 du gjør virkelig det motsatte av å hjelpe men jeg tar det til meg værtfall😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...