Gå til innhold

Arvet bunad med mugg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet en bunad som dessverre har blitt oppbevart i en fuktig bod før jeg overtok den. Når jeg "brettet ut" bunaden hadde den fått små hvite "hår"/mugg flekkvis på ullstoffet i stakken. Ser ellers fin ut. Vil veldig gjerne bruke denne bunaden eller i det minste bevare den siden den er et familieklenodium. Er det noe håp for denne bunaden?? Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt fukten annet enn å trøke det av med fuktig klut og henge bunaden tørt??

Anonymkode: d8172...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta den med til ett renseri og hør med de. De kan det meste.

Skrevet

Du kan stikke innom Husfliden/Norsk Flid og spørre om råd. De kan sikkert henvise deg videre til noen de vet kan hjelpe deg å bevare bunaden.

Anonymkode: 4a32b...d8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Renseri ? 

Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Renseri ? 

Ja, hun kan gå direkte til et renseri, men jeg ville ha forhørt meg hos Husfliden først, for det er mulig at de vet hvilke som har best kompetanse.

Jeg leverte en dyr jakke til renseri en gang, og fikk den tilbake ødelagt, så greit å høre etter referanser.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, hun kan gå direkte til et renseri, men jeg ville ha forhørt meg hos Husfliden først, for det er mulig at de vet hvilke som har best kompetanse.

Jeg leverte en dyr jakke til renseri en gang, og fikk den tilbake ødelagt, så greit å høre etter referanser.

Hei du har selvfølgelig rett i det med kompetanse lot det utebli fordi vedkommende kanskje visste det 🙂 finnes mye ymse renseri der ute så kan være lurt og forhøre seg 🙂 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...