AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 I dag er alt rett og firkantet. Før i tiden laget de alt med buede linjer og massevis av forskjellige former. https://rarehistoricalphotos.com/twa-flight-center-photographs/ Lurer på hva folk tenkte når de gikk inn i dette bygget? "Vi lever i fremtiden"? Merkelig å tenke at de kan ha tenkt det, i og med at dette er historie nå... Alt er så firkantet og kjedelig i dag, til jevnførelse. Anonymkode: 78ac7...bf3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 For et fantastisk bygg! ❤️ Anonymkode: b7ac0...492 2
MyMichelle Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 (endret) Synes nå ikke at «før i tiden» er 60-tallet, det er moderne artiktektur fra tiden USA «erobret» verdensrommet. Vet ikke hva de som gikk inn tenkte, men de gikk inn i et supermoderne bygg. For meg minner det om Star Trek. Jeg synes de fineste byggene er mange hundre år gamle. Jeg synes moderne bolighus er fæle. Det kommer nok en motreksjon mot disse. De kommer ikke til å være moderne i mange tiår. Endret 25. februar 2023 av MyMichelle 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 MyMichelle skrev (15 minutter siden): Synes nå ikke at «før i tiden» er 60-tallet, det er moderne artiktektur fra tiden USA «erobret» verdensrommet. Vet ikke hva de som gikk inn tenkte, men de gikk inn i et supermoderne bygg. For meg minner det om Star Trek. Jeg synes de fineste byggene er mange hundre år gamle. Jeg synes moderne bolighus er fæle. Det kommer nok en motreksjon mot disse. De kommer ikke til å være moderne i mange tiår. 50-tallet da? The Saarinen team started devising designs for the terminal’s form in February 1956. Det ble brukt til "world fair" på 60-tallet, men ble bygget allerede på 50-tallet. Anonymkode: 78ac7...bf3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 50-tallet da? The Saarinen team started devising designs for the terminal’s form in February 1956. Det ble brukt til "world fair" på 60-tallet, men ble bygget allerede på 50-tallet. Anonymkode: 78ac7...bf3 Planlegging, design etc. ble påbegynt i 1956, men selve byggingen startet ikke før sommeren 1959. Siden bygget sto ferdig i 1962 må det vel sies å være bygget hovedsakelig på 60-tallet. Anonymkode: b7ac0...492
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 Jeg syntes den type arkitektur de har i f.eks Roma (Romansk) er slående vakker. Gisper på hvert gatehjørne der. Anonymkode: 1e6ba...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå