Gå til innhold

De hadde så merkelig arkitektur før

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er alt rett og firkantet. Før i tiden laget de alt med buede linjer og massevis av forskjellige former.

https://rarehistoricalphotos.com/twa-flight-center-photographs/

Lurer på hva folk tenkte når de gikk inn i dette bygget? "Vi lever i fremtiden"? Merkelig å tenke at de kan ha tenkt det, i og med at dette er historie nå...

Alt er så firkantet og kjedelig i dag, til jevnførelse.

Anonymkode: 78ac7...bf3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et fantastisk bygg! ❤️ 

Anonymkode: b7ac0...492

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes nå ikke at «før i tiden» er 60-tallet, det er moderne artiktektur fra tiden USA «erobret» verdensrommet.  Vet ikke hva de som gikk inn tenkte, men de gikk inn i et supermoderne bygg. For meg minner det om Star Trek.

Jeg synes de fineste byggene er mange hundre år gamle.

Jeg synes moderne bolighus er fæle. Det kommer nok en motreksjon mot disse. De kommer ikke til å være moderne i mange tiår.

Endret av MyMichelle
  • Liker 4
Skrevet
MyMichelle skrev (15 minutter siden):

Synes nå ikke at «før i tiden» er 60-tallet, det er moderne artiktektur fra tiden USA «erobret» verdensrommet.  Vet ikke hva de som gikk inn tenkte, men de gikk inn i et supermoderne bygg. For meg minner det om Star Trek.

Jeg synes de fineste byggene er mange hundre år gamle.

Jeg synes moderne bolighus er fæle. Det kommer nok en motreksjon mot disse. De kommer ikke til å være moderne i mange tiår.

50-tallet da?

The Saarinen team started devising designs for the terminal’s form in February 1956.

Det ble brukt til "world fair" på 60-tallet, men ble bygget allerede på 50-tallet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

50-tallet da?

The Saarinen team started devising designs for the terminal’s form in February 1956.

Det ble brukt til "world fair" på 60-tallet, men ble bygget allerede på 50-tallet.

Planlegging, design etc. ble påbegynt i 1956, men selve byggingen startet ikke før sommeren 1959. Siden bygget sto ferdig i 1962 må det vel sies å være bygget hovedsakelig på 60-tallet. 

Anonymkode: b7ac0...492

Skrevet

Jeg syntes den type arkitektur de har i f.eks  Roma (Romansk) er slående vakker. Gisper på hvert gatehjørne der. 

Anonymkode: 1e6ba...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...