Gå til innhold

Ostekake og ha i frysen før man heller gele lokket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

fikk litt dårlig tid siden måtte lage en ny ostekake da ostekaken i går ble katastrofe😅 han ble god selvfølgelig men tror ikke bunnen fikk stivne seg god nok som gjorde at den begynte å flyte 5 min etterpå  i gele lokket..

så i dag lagte jeg en ny da vi får besøk snart😅 og har tatt den i frysen og tenkt å ha den der 1 time så den kan stivne fortere vis det funker? Har dere prøvd det å funker det? Hvor lenge i såfall?

tenker da gele lokket må jo også stivne etterpå😅

Anonymkode: 74b1d...785

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 16.13):

Hei!

fikk litt dårlig tid siden måtte lage en ny ostekake da ostekaken i går ble katastrofe😅 han ble god selvfølgelig men tror ikke bunnen fikk stivne seg god nok som gjorde at den begynte å flyte 5 min etterpå  i gele lokket..

så i dag lagte jeg en ny da vi får besøk snart😅 og har tatt den i frysen og tenkt å ha den der 1 time så den kan stivne fortere vis det funker? Har dere prøvd det å funker det? Hvor lenge i såfall?

tenker da gele lokket må jo også stivne etterpå😅

Anonymkode: 74b1d...785

Hvordan gikk dette?

Jeg vil tro at konsistensen på ostekaka kanskje blir litt annerledes om den blir fryst før den har stivnet helt. Det hjelper å kjøle den ned, men bare til før den når frysepunktet. Så man kan fint sette den 30 min i frys, og så i kjøleskap/ute f.eks. 

AnonymBruker
Skrevet

Geleen kan du lage med halvparten vartmtvann og halvparten knust is (etter at pulveret er løst opp). Da stivner den mye fortere og mindre sjans for å smelte ostelaget.

Anonymkode: 827bc...8b1

AnonymBruker
Skrevet

På jobben min lages det mye ostekaker (vi har eget konditori), og ostekaker fryses ALLTID før vi legger på gele. 

Anonymkode: f7fac...4d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...