AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Jeg er veldig sterk og alltid stått på, være sykemeldt få perioder, men ikke langvarig. Har god mann ,og vi er likestilt i hjemmet med tanke på våre to barn. Har en del ubearbeidet psykisk, men har aldri hatt mulighet til å gå i dypdykk med det, fordi jeg har vært redd for å knekke da. Kan hende det påvirker meg mer enn jeg tror. Har KPTSD diagnose, men lever greit. Tar antidepressiva i små doser. Mulig jeg nå som voksen tåler dårligere å ikke komme til bunns? Nå har jeg vært i en virkelig god jobb i 1,5 år. Elsker jobben. Nå har en av kollegaene fått en del plager, som gjør at mer hviler på oss og bemanningen går litt ned, men likevel er innenfor det den skal være. Jeg har siste tiden hatt syke barn over flere uker. Vi har alle i familien hatt rundr med sykdom og antibiotika. Nå er siste barnet igang, og kjenner at flere uker med sykdom tar på. Sure barn som har hanglet over flere uker, dårlig søvn. Kjenner jeg ikke klarer ta meg inn på fridagene og helger fordi enten jeg eller andre i huset er syke. Mannen er i omskolering situasjon og skal ut å søke jobber nå, dette tar på og er spennende. Jeg kjenner nå at jeg blir svært fort sliten, jeg må sette meg ned av å ta ut av oppvasken eller vaske tøy. Jeg er bekymret for å nå veggen. Kjenner meg fortere sint enn før, og sliter med konstant dårlig samvittighet for å ikke ha et overskudd å gi av. Når jeg hører om fravær på jobb, så kjenner jeg tårene presser på. Er det håp om at dette vil snu eller vil jeg bare bli mer og mer sliten? Jeg er den som ble ansatt sist, er en privat bedrift og kjenner på dårlig samvittighet over å vært hjemme med syke barn og meg selv en del siste året. Anonymkode: 71c12...464 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Jaja ingen svar. Anonymkode: 71c12...464
charlotte0 Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Høres ut som meg. Ønsker deg masse lykke til! 💖 Du må ta hensyn til deg selv og til kroppens signaler, selv om jeg forstår det er vanskelig. Er veldig god på å nedprioritere meg selv også…men vil jo ikke at andre skal gjøre det samme som meg. 😅 Det er jo ikke bra! Kanskje du hadde hatt godt av en liten sykemelding og fått koblet helt av? Jeg er akkurat som deg når det gjelder behandling av traumene…men forstår jo at for min egen del så hadde det nok vært lurt å ta imot en slags behandling for det. Det gjelder nok for deg og! Ikke gjør samme feil som meg. 😅
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 Gå heller ned i stillingsprosent da. Anonymkode: 9faee...8b6 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Du trenger ikke sykemelding fra jobben når problemene ligger i hjemmet. Anonymkode: b87d8...d35 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jaja ingen svar. Anonymkode: 71c12...464 Jeg tror det kan være fordi det er mange tråder som handler om folk som er slitne og som ber om at forumet skal gi dem støtte til sykemelding. Anonymkode: 6ed9e...809 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #7 Skrevet 25. februar 2023 Du må få nok hvile. Enten kan oppgaver kuttes ut, eller mannen eller andre kan ta over. Anonymkode: ab39d...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #8 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gå heller ned i stillingsprosent da. Anonymkode: 9faee...8b6 Ja jeg gjør det på mandag. Ned til 20 prosent en periode, også får jeg heller søke andre jobber når jeg har kommet meg.... Eller ikke, kjære vene. Så alle slitne må si opp jobben pga syke barn? Anonymkode: 71c12...464
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #9 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må få nok hvile. Enten kan oppgaver kuttes ut, eller mannen eller andre kan ta over. Anonymkode: ab39d...4fb Gi barna til andre? Ååh, jeg glemte man kan sykemelde seg fra barna. Så greit , da kan jeg jobbe 150 prosent. Anonymkode: 71c12...464 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Skrevet 25. februar 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Gi barna til andre? Ååh, jeg glemte man kan sykemelde seg fra barna. Så greit , da kan jeg jobbe 150 prosent. Anonymkode: 71c12...464 For et stygt svar til folk som prøver å støtte opp om at du trenger å hente deg inn. Du får sitte der da, uten svar. Anonymkode: 3c6ed...157 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #11 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gi barna til andre? Ååh, jeg glemte man kan sykemelde seg fra barna. Så greit , da kan jeg jobbe 150 prosent. Anonymkode: 71c12...464 Barna valgte du faktisk selv Anonymkode: cfe0b...494 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #12 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Barna valgte du faktisk selv Anonymkode: cfe0b...494 Man kan bli sliten likevel. Anonymkode: 71c12...464 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Man kan bli sliten likevel. Anonymkode: 71c12...464 Selvsagt,men når har en tøff ballast med seg og samtidig velger å få barn så kan man ikke i ettertid komme drassende med diagnosene som en unnskyldning. Jeg har selv ptsd kompleks type og har av den grunn valgt å ikke få barn Anonymkode: cfe0b...494 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #14 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gi barna til andre? Ååh, jeg glemte man kan sykemelde seg fra barna. Så greit , da kan jeg jobbe 150 prosent. Anonymkode: 71c12...464 Hvis du bruker mindre tid på dårlig oppførsel, får du bedre tid til barna. Anonymkode: ab39d...4fb 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selvsagt,men når har en tøff ballast med seg og samtidig velger å få barn så kan man ikke i ettertid komme drassende med diagnosene som en unnskyldning. Jeg har selv ptsd kompleks type og har av den grunn valgt å ikke få barn Anonymkode: cfe0b...494 🫣 jeg fikk den diagnosen etter barn altså. Noen klarer seg veldig bra, jeg gjør det, men nå kjenner jeg en tung periode. Takk for meg. Anonymkode: 71c12...464 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 🫣 jeg fikk den diagnosen etter barn altså. Noen klarer seg veldig bra, jeg gjør det, men nå kjenner jeg en tung periode. Takk for meg. Anonymkode: 71c12...464 Herreguuud, så passiv-agressiv du er. Du får ikke «legitim støtte» til at sykemelding er ok av meg, ei heller noe annet vettig svar, det er du altfor nedlatende til at jeg gidder å bruke min fritid på. Anonymkode: 1b776...91c 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 Til TS: ikke spør her på KG. Her får man bare sure bitre svar for gud hjelpe meg om man har barn og jobb og ikke takler det. Men jobbe det mååå en. Om en ikke har valgt bort barn og dyrker ptsd’en sin og blitt trygda med god grunn. Alle andre må bare se å skjerpe seg. snakk med legen din du<3 Anonymkode: 6b387...7ec 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #18 Skrevet 26. februar 2023 Livet svinger og det er helt normalt at det topper seg av og til, spesielt når man har med seg bagasje. Jeg syns du høres ut som en sterk person som får til utrolig mye. Men det ER slitsomt med sykdom i hus over tid og det ER slitsomt når man får ekstrabelastninger på jobb i tillegg til alt hjemme. Det høres ut som du kunne trengt en sykemelding for en periode, ev litt kortere dager slik at du kan gå hjem og hvile litt etter jobb, eller gå ned litt i stilling. Viktig at du lytter til kroppen din og tar egen helse på alvor. Hverken jobb eller hjem er tjent med at du presser det for langt for så å møte veggen. Anonymkode: 4349f...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Til TS: ikke spør her på KG. Her får man bare sure bitre svar for gud hjelpe meg om man har barn og jobb og ikke takler det. Men jobbe det mååå en. Om en ikke har valgt bort barn og dyrker ptsd’en sin og blitt trygda med god grunn. Alle andre må bare se å skjerpe seg. snakk med legen din du<3 Anonymkode: 6b387...7ec Den som er sur og bitter her er TS (og deg da). Her får hun støtte men katter ut passiv-aggressive svar til de som støtter. Helt urimelig og det er da de sure kommentarene kommer. Det er få som får sympati med noen som er ekle mot en. Foruten om deg da. Dyrk Kg-hatet for alt det er verdt. Hvorfor er du her egentlig? Anonymkode: 3c6ed...157 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #20 Skrevet 26. februar 2023 Høres ut som du ikke tåler så høy arbeidsbelastning både på jobb og hjemme, så da er det beste om du snakker med sjefen og ber om å gå ned til 80% stilling en periode. Er ganske vanlig å ha litt redusert stilling når man har småbarn. Anonymkode: 1e897...c63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå