AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Jeg var på besøk hos svigermor i går og der var også min svigersøster og min niese. Hun hadde fått med seg at jeg hadde lagt ut en del klær på Finn. I dag fortalte min svigermor at svigersøster hadde blitt veldig skuffet over at vi solgte barneklær i stedet for å gi det videre. Vi fikk barn veldig tidlig og hadde naturligvis ingen å arve av og alt av klær har vi da måtte kjøpe selv eller fått i gave. Svigersøster fikk barn senere og har da arvet mye klær i øst og vest. De tjener også mye bedre enn oss og har mer enn nok penger til å kjøpe egne klær, mens vi bruker de pengene vi får av å selge klærne til å gjøre noe ekstra med barna (dra på kino, teknisk museum etc.) Det er i tillegg fire år mellom min yngste og deres barn. Er det feil av meg å ikke bare la de få klærne for å slippe den konflikten? Anonymkode: 9d7d5...2bc 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Bare si at du trenger pengene. Anonymkode: df7ad...eb5 23 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 Litt forskjell på "sur" og "skuffet" da. Jeg tror du legger mer i det enn det var ment (uten å ha mer enn innlegget ditt å støtte påstanden min på, men slik du skriver at svigermoren din sa, så var det skuffet og ikke sur svigerinnen din ble) Det er jo bare å fortsette å selge klærne deres, og si at dere selger fordi dere trenger pengene. Anonymkode: 8ff4b...89a 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Det var da veldig feil av svigermor å sladre og baksnakke om noe slikt. Skikkelig koselig intrigemaker hun der. Er svigerinnen din svigermors datter, må hun få lov å snakke om løst og fast (ok, litt dårlig av henne å baksnakke dere også, men noen personlige meninger kan man jo ha om sin bror), men å gå videre med det til svigerdatter?! Ikke sin egen sønn en gang, men deg? Jeg hadde virkelig blitt sur på svigermor. Anonymkode: 51d19...8af 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 Bare si dere trenger pengene, problem solved Anonymkode: 32071...41e 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #7 Skrevet 25. februar 2023 og, dette er da virkelig ingen konflikt hvis ikke du lager det til en? Hvorfor tolke alt og andre så negativt? Datter til sin mor: Det er så fint at vi arver så mye. Litt synd at vi aldri har fått noe av brodern, jeg ser de selger klærne. Vi hadde gladelig tatt i mot, det er så praktisk. Vet du, vi fikk masse fint utetøy av Gunnar og Silje her om dagen -* snakker videre om andre ting. Svigermor til deg til opplysning: datter kunne tenkt seg å arve fra dere hvis dere har noe dere ikke selger. Hun setter så pris på det. Du: Nå må vi slutte å selge klærne og gi alt til en kravstor og urimelig svigerinne som har mye bedre økonomi og som arver masse fra før, hvis ikke blir det konflikt! Jeg føler jeg bare må la dem få alle klærne! Svigerinne er kjempesur og veldig skuffa! Bare si at dere trenger pengene. Anonymkode: 51d19...8af 16 2
Andro Skrevet 25. februar 2023 #8 Skrevet 25. februar 2023 Du trenger å få tilbake noe av de pengene du har brukt på klær. Ungene dine skal vel ha nye klær videre også. Gi blanke i henne. Jeg syns hun er frekk. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #9 Skrevet 25. februar 2023 Hvorfor ikke spørre dem å de ønsker å kjøpe klærne før dere legger ut på Finn? Anonymkode: b6821...db1 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Skrevet 25. februar 2023 Da bør svigermor skjønne at sønnen hennes er blakk, og at den andre datteren hennes er helt utidig... Men det er kanskje for mye å forlange av henne, hun ser jo heller ikke at hun skaper drama. Anonymkode: 0e91d...dc7 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #11 Skrevet 25. februar 2023 Så lenge du ikke har lovet bort noe så får hun kjøpe dem av deg da. Hadde noen jeg kjenner lagt ut noe på finn som jeg kunne ønsket meg, så betaler jeg selvsagt prisen de har satt på annonsen. Min svigerinne har lovet oss masse klær og babyutstyr, har sagt jeg kan betale for det. Når jeg har prøvd å avtale å møtes for å hente det (har snart termin) så oppstår det div, jeg orker ikke mase på ting hun har lovt bort så nå står vi her. Aner ikke om vi skal handle inn det hun har lovt oss eller plutselig stå der uten de tingene. Uansett, jeg hadde aldri forventet å få noe med mindre hun hadde sagt noe. Hadde hun lagt ut en finnannonse med utstyret vi trenger så hadde jeg selvsagt kjøpt det og ikke forventet å få det. Anonymkode: 43bde...e95 2
NiceOrNothing Skrevet 25. februar 2023 #12 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var på besøk hos svigermor i går og der var også min svigersøster og min niese. Hun hadde fått med seg at jeg hadde lagt ut en del klær på Finn. I dag fortalte min svigermor at svigersøster hadde blitt veldig skuffet over at vi solgte barneklær i stedet for å gi det videre. Vi fikk barn veldig tidlig og hadde naturligvis ingen å arve av og alt av klær har vi da måtte kjøpe selv eller fått i gave. Svigersøster fikk barn senere og har da arvet mye klær i øst og vest. De tjener også mye bedre enn oss og har mer enn nok penger til å kjøpe egne klær, mens vi bruker de pengene vi får av å selge klærne til å gjøre noe ekstra med barna (dra på kino, teknisk museum etc.) Det er i tillegg fire år mellom min yngste og deres barn. Er det feil av meg å ikke bare la de få klærne for å slippe den konflikten? Anonymkode: 9d7d5...2bc Det trenger jo ikke bli en konflikt av det. Bare si dere bruker pengene på ting med barna ,dere ikke hadde tatt dere råd til ellers. Å hvis hun vil ha dem , kjøper hun dem på Finn . Hold hodet høyt å lat som du ikke skjønner problemstillingen ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #13 Skrevet 25. februar 2023 Ville samlet sammen en pose med noe, kanskje noe som ikke er så mye å tjene på å selge. Dere har vel noen (godt brukte) gensere og bukser og avse? Gi bort en pose med litt diverse og selg det som er av verdi (uteklær, sko, noen ull-pakker f.eks). Anonymkode: 3b6a0...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #14 Skrevet 25. februar 2023 Jeg synes kanskje det er litt sært å ikke gi det videre jeg da. Man får ikke mye penger ut av å selge barneklær på Finn akkurat. Dersom dere har dårlig råd kan dere vel bare si det, at dere trenger pengene men dersom det er noe spesielt de vil ha kan de kjøpe det (personlig skulle det ha vært veldig knepent økonomisk for at jeg ikke skulle gitt klærne videre men). En annen løsning er å selge det som er av verdi (gjerne yttertøy og ull) og gi bort bomullsklærne. og ja, det er stor forskjell på sur og skuffet Anonymkode: bd6f4...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #15 Skrevet 25. februar 2023 Er det virkelig bare kvinner i denne familien? Selv lar jeg min mann ta diskusjoner med sin far/mor, og bror. Anonymkode: 71d2e...003
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #16 Skrevet 25. februar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var på besøk hos svigermor i går og der var også min svigersøster og min niese. Hun hadde fått med seg at jeg hadde lagt ut en del klær på Finn. I dag fortalte min svigermor at svigersøster hadde blitt veldig skuffet over at vi solgte barneklær i stedet for å gi det videre. Vi fikk barn veldig tidlig og hadde naturligvis ingen å arve av og alt av klær har vi da måtte kjøpe selv eller fått i gave. Svigersøster fikk barn senere og har da arvet mye klær i øst og vest. De tjener også mye bedre enn oss og har mer enn nok penger til å kjøpe egne klær, mens vi bruker de pengene vi får av å selge klærne til å gjøre noe ekstra med barna (dra på kino, teknisk museum etc.) Det er i tillegg fire år mellom min yngste og deres barn. Er det feil av meg å ikke bare la de få klærne for å slippe den konflikten? Anonymkode: 9d7d5...2bc Jeg syns det er rart hvis dere aldri tilbyr din brors søster å overta ting til barna. Spesielt klær som man gjerne får veldig lite for iforhold til nyprisen. Bruksverdien for din svigerinne familie er sannsynligvis mye høyere enn salgsverdi for dere. Anonymkode: 3319e...c55 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #17 Skrevet 25. februar 2023 Med «krav» om å få synes jeg det er helt greit å selge. Man får mer penger for utstyr enn klær, men er salg av klær det som tipper økonomien i riktig retning så ikke bry deg. Hadde familiemedlem som ikke takket for klær og det var nok til at jeg ga klær til venner i stedet. Gi bort strikkede klær laget av familiemedlemmer om dere ikke vil beholde de. Anonymkode: fc6ae...381 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #18 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var på besøk hos svigermor i går og der var også min svigersøster og min niese. Hun hadde fått med seg at jeg hadde lagt ut en del klær på Finn. I dag fortalte min svigermor at svigersøster hadde blitt veldig skuffet over at vi solgte barneklær i stedet for å gi det videre. Vi fikk barn veldig tidlig og hadde naturligvis ingen å arve Det er i tillegg fire år mellom min yngste og deres barn. Anonymkode: 9d7d5...2bc Dette synes jeg er det mest essensielle i innlegget. Hvis du tilbyr arveklær må barnet deres vente i 3-4 år før de kan brukes. Jeg hadde ikke hatt mulighet til å oppbevare klær for 3-4 av gangen. Anonymkode: b8a5d...440 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #19 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var på besøk hos svigermor i går og der var også min svigersøster og min niese. Hun hadde fått med seg at jeg hadde lagt ut en del klær på Finn. I dag fortalte min svigermor at svigersøster hadde blitt veldig skuffet over at vi solgte barneklær i stedet for å gi det videre. Vi fikk barn veldig tidlig og hadde naturligvis ingen å arve av og alt av klær har vi da måtte kjøpe selv eller fått i gave. Svigersøster fikk barn senere og har da arvet mye klær i øst og vest. De tjener også mye bedre enn oss og har mer enn nok penger til å kjøpe egne klær, mens vi bruker de pengene vi får av å selge klærne til å gjøre noe ekstra med barna (dra på kino, teknisk museum etc.) Det er i tillegg fire år mellom min yngste og deres barn. Er det feil av meg å ikke bare la de få klærne for å slippe den konflikten? Anonymkode: 9d7d5...2bc Kan tenkes at svigersøster sliter med penger om de ønsker tingene deres da? Kan jo være de har gjeld, feks. Hadde gått utifra at de sliter økonomisk om hun ble emosjonell. Hadde svart svigermor med " åååå, det var kjedelig altså. Det er jo ikke så lett heller nå som mat og strøm er så dyrt. Pengene vi får for tingene som vi har kjøpt kommer godt med, egentlig, bruker det til å kjøpe nye ting jeg! Men vet du om de har alt de trenger da? " Anonymkode: ae1ce...0d1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #20 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes kanskje det er litt sært å ikke gi det videre jeg da. Man får ikke mye penger ut av å selge barneklær på Finn akkurat. Dersom dere har dårlig råd kan dere vel bare si det, at dere trenger pengene men dersom det er noe spesielt de vil ha kan de kjøpe det (personlig skulle det ha vært veldig knepent økonomisk for at jeg ikke skulle gitt klærne videre men). En annen løsning er å selge det som er av verdi (gjerne yttertøy og ull) og gi bort bomullsklærne. og ja, det er stor forskjell på sur og skuffet Anonymkode: bd6f4...dd6 Om man kjøper merkeklær for man igjen en del jo Anonymkode: c9f8b...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå