AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Jeg sliter med mye og har store mentale utfordringer. I det siste har jeg hatt mye vondt bak øya pga nakke og hodepine. Jeg krisemaksimerer med en gang, og alt blir verre. Smertene blir større. Kan man tenke seg syk? Jeg våkner om morran uten noen særlige symptomer, men det første jeg tenker på er at smertene i øya kommer snart, og da kommer de med en gang. Er det psykisk?!? Anonymkode: 3721b...fb6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Ja, du kan gjøre deg selv verre ved å gruble slik. Antagelig så fører angsten til at du ubevisst spenner musklene i skulder og nakke, noe som kan føre til smerter (hodepine, stiv nakke osv). Anonymkode: d43e1...3ce
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, du kan gjøre deg selv verre ved å gruble slik. Antagelig så fører angsten til at du ubevisst spenner musklene i skulder og nakke, noe som kan føre til smerter (hodepine, stiv nakke osv). Anonymkode: d43e1...3ce Men det å stoppe tankekjør er jo håpløst😔 Anonymkode: 3721b...fb6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men det å stoppe tankekjør er jo håpløst😔 Anonymkode: 3721b...fb6 Det er ikke håpløst men det krever bla. øvelse. Har du noen du snakker med regelmessig som kan hjelpe deg litt på vei? Ta en kikk på denne, den fikk jeg utlevert når jeg var pasient på DPS: https://www.kognitiv.no/selvhjelp/kontroll-over-kvernetanker-og-vedvarende-grubling/ Anonymkode: 0cf3b...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå