Gå til innhold

Hvor mange ganger kan økonomiekspert ta feil før de mister all kredibilitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såkalte økonomieksperter som uttaler seg om fremtdige rentehevinger og økonomisk utvikling tar feil gang på gang. Likevel har de klippekort på å uttale seg i media. Hvor mange ganger må de ta feil før mediene slutter å bruke dem som "eksperter"?

Økonomiekspert er ingen beskyttet tittel. Kanskje jeg skulle uttalt meg om økonomien. Tar jeg feil i 99,9% av alt jeg uttaler meg er ikke det noe problem. Økonomi er som kjent ingen eksakt vitenskap.

Anonymkode: b8b90...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Såkalte økonomieksperter som uttaler seg om fremtdige rentehevinger og økonomisk utvikling tar feil gang på gang. Likevel har de klippekort på å uttale seg i media. Hvor mange ganger må de ta feil før mediene slutter å bruke dem som "eksperter"?

Økonomiekspert er ingen beskyttet tittel. Kanskje jeg skulle uttalt meg om økonomien. Tar jeg feil i 99,9% av alt jeg uttaler meg er ikke det noe problem. Økonomi er som kjent ingen eksakt vitenskap.

Anonymkode: b8b90...d96

Det er som psykiatrien, bare synsing.

Anonymkode: 14728...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært så enkelt å forutse økonomien hadde jeg allerede vært rik på børsen.

Vi kan kun se de store linjene basert på den informasjonen vi har. 

Media har også et ganske løst forhold til en ekspert. Hva er en ekspert? Jo, en som har utdanning innenfor økonomi og/eller jobber i en høy posisjon i et selskap hvor de jobber med temaet.

Anonymkode: 4d081...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...