AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Del Skrevet 25. februar 2023 Såkalte økonomieksperter som uttaler seg om fremtdige rentehevinger og økonomisk utvikling tar feil gang på gang. Likevel har de klippekort på å uttale seg i media. Hvor mange ganger må de ta feil før mediene slutter å bruke dem som "eksperter"? Økonomiekspert er ingen beskyttet tittel. Kanskje jeg skulle uttalt meg om økonomien. Tar jeg feil i 99,9% av alt jeg uttaler meg er ikke det noe problem. Økonomi er som kjent ingen eksakt vitenskap. Anonymkode: b8b90...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Del Skrevet 25. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Såkalte økonomieksperter som uttaler seg om fremtdige rentehevinger og økonomisk utvikling tar feil gang på gang. Likevel har de klippekort på å uttale seg i media. Hvor mange ganger må de ta feil før mediene slutter å bruke dem som "eksperter"? Økonomiekspert er ingen beskyttet tittel. Kanskje jeg skulle uttalt meg om økonomien. Tar jeg feil i 99,9% av alt jeg uttaler meg er ikke det noe problem. Økonomi er som kjent ingen eksakt vitenskap. Anonymkode: b8b90...d96 Det er som psykiatrien, bare synsing. Anonymkode: 14728...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #3 Del Skrevet 25. februar 2023 Hadde det vært så enkelt å forutse økonomien hadde jeg allerede vært rik på børsen. Vi kan kun se de store linjene basert på den informasjonen vi har. Media har også et ganske løst forhold til en ekspert. Hva er en ekspert? Jo, en som har utdanning innenfor økonomi og/eller jobber i en høy posisjon i et selskap hvor de jobber med temaet. Anonymkode: 4d081...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå