Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter barn nr 3, og har to barn under skolealder (5, og 2).

Lurer på hvordan dere opplever å ha så små tette? Mye arbeid? Gleder meg men vil være innstilt på hva jeg har å forvente meg.... 

Anonymkode: 8c802...527

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tre barn under to år (ingen tvillinger).

det gikk fint, men sistemann velger lasset litt. Sistemann hadde kolikk, så de seks første månedene var det et rent helvete. Etter kolikken ga seg ble livet en drøm. Helt fantastisk superherlig å ha tre barn i samme alder. De har stor glede av hverandre, spesielt i ferier. I hverdagen passer vi på at de lever hvert sitt liv selvom to av de er samme årskull. 

tre barn under seks år hadde ikke stresset meg bittelitt engang. Det er et stort aldersgruppe mellom yngste og eldste, det er ikke sikkert de får mye glede av hverandre i oppveksten, men så stort aldersforskjell vil det være naturlig at de har veldig ulike interesser og behov. Et pluss er at du kanskje har permisjon med yngste når eldste starter på skolen slik at eldste kan få mindre slitsomme dager

Anonymkode: 7262e...25e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Venter barn nr 3, og har to barn under skolealder (5, og 2).

Lurer på hvordan dere opplever å ha så små tette? Mye arbeid? Gleder meg men vil være innstilt på hva jeg har å forvente meg.... 

Anonymkode: 8c802...527

Jeg hadde 4 barn med 5 års aldersforskjell fra yngste til eldste. Jeg syns ikke det var så slitsom. 

Anonymkode: c3c9c...adb

Skrevet

Jeg hadde 4 barn under 5 år. Alle barna mine er helt herlige, kjempeenkle å ha med å gjøre, svært lite trassing, ingen diagnoser, ikke kolikk osv. Var allikevel fryktelig slitsomt med 4 barn under 5 år og full jobb på begge foreldrene + vi hadde hund. Besteforeldre stilte opp som bare det. Min mor hadde ofte alle fire ungene på overnatting. De leverte og hentet, passet, lagde middag til vi kom hjem, tok vare på hunden, hjalp til med lekser når barna begynte på skole, badet osv. Hadde vi ikke hatt foreldrene våre hadde vi stoppet på 2. 

Nå er alle barna over 10 år, så nå er det ganske fint. 

Anonymkode: 56693...e62

Skrevet

Jeg fikk 3 barn på 5 1/2 år, og syns det er for lang avstand mellom eldste og yngste. Eldstemann blir mer "barnevakt" liksom, og det er veldig vanskelig å finne på filmer og aktiviteter som favner begge to. Men i likhet med en over her, så veltet tredjemann lasset ganske voldsomt pga langvarig kolikk, og det ble også tydelig i denne perioden at det var ekstra psykiske utfordringer med mellomstemann (hen har nå fått flere diagnoser som 9-åring). Så livet med 2 barn var ufattelig mye enklere enn livet med 3 barn hvorav ett med diagnoser. Men skulle likevel gjerne hatt de enda tettere, nå har jeg f eks hatt barnehageunge i ti år 😅

Anonymkode: d8584...c88

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er alle barna over 10 år, så nå er det ganske fint. 

Her er faktisk eldstemann på 11 den som krever mest av tiden vår pga konkurranseidrett. Fire kvelder i uka og annenhver helg ryker med for en av oss voksne 😅 Men vi har ingen besteforeldre til å avlaste da, åh det høres bare helt fantastisk ut å nærmest være 4 foreldre på ungeflokken 🥰

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre barn med 5.5 år mellom eldste igjen yngste. Ble også alene (100%) med dem da yngste var 1 år 10 mnd. Helt vanlige, velfungerende barn på alle måter, uten allergie, mye sykdom eller andre utfordringer. Det har gått helt fint. Har vært god nytte i rutiner på viktige ting som søvn og mat, og vi har vært mye ute. De har også hatt, og har, stor glede av hverandre. De er samme kjønn, forresten. Det som har vært mest slitsomt, har vært logistikken rundt fritidsaktiviteter etter hvert som de har blitt eldre. Vi bor landlig, og er avhengig av bil til og fra. Positivt med det er at det er relativt billig å bo her, vi har hage og natur rundt oss osv. Samlet sett er har det vært mest positivt med aldersforskjellen hvertfall!

Anonymkode: 4b8b1...81a

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Her er faktisk eldstemann på 11 den som krever mest av tiden vår pga konkurranseidrett. Fire kvelder i uka og annenhver helg ryker med for en av oss voksne 😅 Men vi har ingen besteforeldre til å avlaste da, åh det høres bare helt fantastisk ut å nærmest være 4 foreldre på ungeflokken 🥰

Det er helt fantastisk! Uten de hadde vi ikke fått de to siste(de var uplanlagte da, skal sies). Ungene våre går og sykler til treninger selv. Så kjører vi foreldre til kamper. To av ungene går på samme idrett, så det er ganske praktisk. 

Skrevet

Vi fikk tre barn på fire år og jeg synes det går og har gått veldig greit. Man har jo allerede rutiner på plass med to barn så det tredje føyde seg bare inn i det allerede etablerte familielivet. Det beste med å ha tette barn er at det er på noenlunde samme stadium samtidig og det er lett å finne aktiviteter som hele familien kan være med på og at det er lettere for at de blir gode venner og har ting til felles allerede som barn. Nå er våre ganske store (10, 12 og 14) og det meste er bare fint og enkelt. De har et så godt forhold og har det veldig fint sammen. Jeg ville ikke tenkt så mye på hva som kan bli slitsomt, det er jo ikke sikkert det blir det for deg. Alle har sine opplevelser. Bare ta det som det kommer og som trebarnsmor er du uansett en dreven forelder så det kommer til å gå helt fint. :) 

• Liker 1
Skrevet

Mine er også blitt 10, 12 og 14. Det har gått kjempefint! 😁

Anonymkode: 52d3c...21c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...