Gå til innhold

Betatt av en annen men vil ikke være det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man komme ut av å være betatt av noen?

Er i et langvarig forhold, vært sammen nesten halve livet. Vi var veldig unge da vi ble sammen og har bygget opp et liv sammen med barn og hus og felles venner. Vi har dessverre gått i den typiske fellen hvor vi er mer kollegaer i familien AS enn kjærester. 

Nå har jeg truffet en annen som jeg har falt for. Jeg vet ikke om det er gjensidig og jeg vil ikke prøve å finne ut av det. Jeg vil bare finne ut av hvordan jeg kan komme tilbake til å være kjærester med han jeg er sammen med.

Jeg har ingen å snakke med om problemene. Jeg vil ikke fortelle om det til samboeren for jeg vil ikke at han skal bli såret. Alle de nærmeste venninnene mine er par-venner av oss og det føles feil å snakke med de om det. 

Dette er veldig vanskelig. Kjemien med ham andre er helt insane :( Kutte kontakten er ikke mulig. Kan begrense kontakten noe, men bør jeg da forklare hvorfor? Jeg vil ikke såre noen men ser ikke hvordan jeg skal komme ut av det uten at noen blir lei seg. 

Anonymkode: f7e53...308

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare begrense muligheten for kontakt med han. Er dette en fra jobben, siden du ikke kan kutte han ut helt? Jeg har opplevd flere kolleger som møter hverandre på jobb. Alt er så rosenrødt, de flytter sammen og hele pakka. Etter en stund skal de gå fra hverandre og det er ikke gøy å være kollega til noen som plutselig ikke kan hverken snakke eller jobbe med hverandre mer.

Bruk tiden det tar å prøv å skyve tankene over på noe annet når han er i nærheten eller når tankene dine om han dukker opp.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Vært sammen med mannen min i snart 20 år. Vi drifter familien fint og samarbeider godt om barna. Det er veldig praktisk å være to om logistikken og økonomien. Vi er venner, men kjærligheten som kjærester mellom oss er borte. 

Nå har jeg gått i den klassiske fella. Jeg er på veg til å bli forelsket i en annen. Vi har kjent hverandre i mange år, men først nå har vi fått sterke følelser for hverandre. Vi har ikke gjort noe upassende fysisk, men jeg ser hva det kan føre til. 
Det er deilig å bli sett, kjenne på spenning og sommerfugler i magen igjen. Men det er selvfølgelig helt forbudt! Vi har prøvd å bryte kontakten, men vi klarer ikke… 
Det er fryktelig vanskelig å ignorere følelsene. Å være emosjonelt utro er kanskje værre enn å havne til sengs med en random fyr på byen. Jeg er ikke særlig stolt over å havne i denne situasjonen, og vet jeg må ta et valg snart…

Anonymkode: 833a7...cbd

• Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, Eva-Lena said:

Bruk tiden det tar å prøv å skyve tankene over på noe annet når han er i nærheten eller når tankene dine om han dukker opp.

Har prøvd, men skal forsøke mer intenst fremover. Takk! 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er i samme situasjon. Vært sammen med mannen min i snart 20 år. Vi drifter familien fint og samarbeider godt om barna. Det er veldig praktisk å være to om logistikken og økonomien. Vi er venner, men kjærligheten som kjærester mellom oss er borte. 

Nå har jeg gått i den klassiske fella. Jeg er på veg til å bli forelsket i en annen. Vi har kjent hverandre i mange år, men først nå har vi fått sterke følelser for hverandre. Vi har ikke gjort noe upassende fysisk, men jeg ser hva det kan føre til. 
Det er deilig å bli sett, kjenne på spenning og sommerfugler i magen igjen. Men det er selvfølgelig helt forbudt! Vi har prøvd å bryte kontakten, men vi klarer ikke… 
Det er fryktelig vanskelig å ignorere følelsene. Å være emosjonelt utro er kanskje værre enn å havne til sengs med en random fyr på byen. Jeg er ikke særlig stolt over å havne i denne situasjonen, og vet jeg må ta et valg snart…

Anonymkode: 833a7...cbd

Takk for at du forteller om din historie. Det hjelper å vite at jeg ikke er alene. Jeg håper du finner ut av det!

Skrevet

Beklager, du må kjøre nullkontakt. Så må du fokusere på de negative sidene hos han andre. Avlede alle dagdrømmer og fantasier til noe annet og helst noe negativt.

Er helt håpløst å forsøke å kjøre dobbelt, det vil si å bli skikkelig kjæreste med mannen din innen du har blitt ferdig med han andre. Din man er sjanseløs mot en forelskelse/besatthet.

Lykke til.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Her og. 🙋‍♀️ Dypt forelsket i en annen mann i nærmere to år. 
Fanget i familien as, logistikk og hverdag. Problemet mitt er at jeg ikke klarer sex med samboeren mer. Jeg vemmes av tanken. Bare han tar på meg grøsser jeg. Vi har slitt seksuelt lenge før jeg møtte han andre, og jeg er i prosessen med å bryte. Det er grusomt vondt og fantastisk befriende samtidig. 
Det jeg frykter mest er at jeg tar feil. 
K41

Anonymkode: a51b5...f87

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har jeg truffet en annen som jeg har falt for. Jeg vet ikke om det er gjensidig og jeg vil ikke prøve å finne ut av det. Jeg vil bare finne ut av hvordan jeg kan komme tilbake til å være kjærester med han jeg er sammen med.

Du må ente finne ut av det, eller bygge opp forholdet til mannen din igjen. Hvis du vil være kjærester med mannen din igjen så kan du kanskje prøve å tilbringe kjærestetid med han igjen. Få noen til å passe ungene. Legge vekk PC, mobil og andre forstyrrelse og tilbring tid sammen som i starten av forholdet. Bruk tid og snakk sammen. Du kan jo f.eks si at du er litt lost i følelsene og synes at dere er blitt mere Familien AS i stede for kjærester og at du har lyst til å finne tilbake til det dere var. Det kan nok hende han blir redd og panikker, men elsker han deg så er han nok med på notene.

eg har ingen å snakke med om problemene. Jeg vil ikke fortelle om det til samboeren for jeg vil ikke at han skal bli såret. Alle de nærmeste venninnene mine er par-venner av oss og det føles feil å snakke med de om det. 

Du kan kontakte Fvk og prate med noen der, de jobber jo for familien og du får sikkert lov å komme på samtaler der å få pratet ut. 

Dette er veldig vanskelig. Kjemien med ham andre er helt insane :( Kutte kontakten er ikke mulig. Kan begrense kontakten noe, men bør jeg da forklare hvorfor? Jeg vil ikke såre noen men ser ikke hvordan jeg skal komme ut av det uten at noen blir lei seg. 

Ja, du bør forklare hvorfor og er han et redelig menneske så vil han forstå. Du kan jo eventuelt kutte i en periode og bygge nye relasjoner til mannen din og da eventuelt gradvis bringe tilbake den personen. Du vet jo ikke hva han føler for deg og om det er gjensidig. Er det ikke gjensidig så risikerer du jo å miste både familien og mannen som det virker som du heller ikke ønsker. 

Du har i allefall ikke noe å tape hvis du prøver igjen med mannen, for hvis den andre har gjensidige følelser så vil jo personen fortsatt være der. Regner med at den personen vet at du har både barn og mann.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan kan man komme ut av å være betatt av noen?

Er i et langvarig forhold, vært sammen nesten halve livet. Vi var veldig unge da vi ble sammen og har bygget opp et liv sammen med barn og hus og felles venner. Vi har dessverre gått i den typiske fellen hvor vi er mer kollegaer i familien AS enn kjærester. 

Jeg har ingen å snakke med om problemene. Jeg vil ikke fortelle om det til samboeren for jeg vil ikke at han skal bli såret. Alle de nærmeste venninnene mine er par-venner av oss og det føles feil å snakke med de om det. 

Du er ikke alene❤️ Jeg er i samme sits og det er fryktelig vanskelig.

jeg og min kone har hatt et par hendelser som har vært ganske skadelig for vårt forhold og nå har vi vært i en oppbyggingsperiode av forholdet en god stund og overfladisk begynner det å bli veldig bra men vi går på tå hev begge to og det fungerer vel egentlig ikke så bra som vi ønsker enda og vi er vel egentlig ikke veldig kompatible. 

Har også truffet en dame jeg bare klikker helt utrolig med, på det personlige planet er hun alt jeg har savnet med kona i alle år. 

Men hus, barn, felles venner over mange herrans år osv gjør alt veldig vanskelig..

Anonymkode: a45d6...86f

Skrevet
3 hours ago, Fremmed fugl said:

Beklager, du må kjøre nullkontakt. Så må du fokusere på de negative sidene hos han andre. Avlede alle dagdrømmer og fantasier til noe annet og helst noe negativt.

Er helt håpløst å forsøke å kjøre dobbelt, det vil si å bli skikkelig kjæreste med mannen din innen du har blitt ferdig med han andre. Din man er sjanseløs mot en forelskelse/besatthet.

Lykke til.

Nullkontakt går ikke. Men avlede kan jeg gjøre en større innsats på. 

Vil heller ikke si at min mann er sjanseløs. Han er en mann med veldig mange gode kvaliteter. Det er en grunn til at vi har vært sammen så lenge. 

• Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her og. 🙋‍♀️ Dypt forelsket i en annen mann i nærmere to år. 
Fanget i familien as, logistikk og hverdag. Problemet mitt er at jeg ikke klarer sex med samboeren mer. Jeg vemmes av tanken. Bare han tar på meg grøsser jeg. Vi har slitt seksuelt lenge før jeg møtte han andre, og jeg er i prosessen med å bryte. Det er grusomt vondt og fantastisk befriende samtidig. 
Det jeg frykter mest er at jeg tar feil. 
K41

Lykke til! Helt uavhengig av han andre høres det ut som det har vært "slutt" mellom deg og samboeren lenge. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nullkontakt går ikke. Men avlede kan jeg gjøre en større innsats på. 

Vil heller ikke si at min mann er sjanseløs. Han er en mann med veldig mange gode kvaliteter. Det er en grunn til at vi har vært sammen så lenge. 

Hvorfor går ikke nullkontakt? Er dere nære kolleger?

Sjanseløs så lenge du er betatt av han andre.

Skrevet
1 hour ago, Useless said:

Du må ente finne ut av det, eller bygge opp forholdet til mannen din igjen. Hvis du vil være kjærester med mannen din igjen så kan du kanskje prøve å tilbringe kjærestetid med han igjen. Få noen til å passe ungene. Legge vekk PC, mobil og andre forstyrrelse og tilbring tid sammen som i starten av forholdet. Bruk tid og snakk sammen. Du kan jo f.eks si at du er litt lost i følelsene og synes at dere er blitt mere Familien AS i stede for kjærester og at du har lyst til å finne tilbake til det dere var. Det kan nok hende han blir redd og panikker, men elsker han deg så er han nok med på notene.

Du kan kontakte Fvk og prate med noen der, de jobber jo for familien og du får sikkert lov å komme på samtaler der å få pratet ut. 

Ja, du bør forklare hvorfor og er han et redelig menneske så vil han forstå. Du kan jo eventuelt kutte i en periode og bygge nye relasjoner til mannen din og da eventuelt gradvis bringe tilbake den personen. Du vet jo ikke hva han føler for deg og om det er gjensidig. Er det ikke gjensidig så risikerer du jo å miste både familien og mannen som det virker som du heller ikke ønsker. 

Du har i allefall ikke noe å tape hvis du prøver igjen med mannen, for hvis den andre har gjensidige følelser så vil jo personen fortsatt være der. Regner med at den personen vet at du har både barn og mann.

Tusen takk for gode råd!

Jeg har snakket med mannen om at vi er mere familien AS enn kjærester. Han er enig og vil fikse det. Har ikke fortalt om at jeg er betatt av en annen for det vil bare gjøre han mer usikker. 

Han andre virker som et redelig menneske men jeg er litt redd for konsekvenser hvis jeg forklarer at vi må ha mindre kontakt. Dvs hvis det er gjensidige følelser så kan det gjøre det enda vanskeligere for han. Å få bekreftet gjensidige følelser ville gjort det vanskeligere for meg også. :(

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke alene❤️ Jeg er i samme sits og det er fryktelig vanskelig.

jeg og min kone har hatt et par hendelser som har vært ganske skadelig for vårt forhold og nå har vi vært i en oppbyggingsperiode av forholdet en god stund og overfladisk begynner det å bli veldig bra men vi går på tå hev begge to og det fungerer vel egentlig ikke så bra som vi ønsker enda og vi er vel egentlig ikke veldig kompatible. 

Har også truffet en dame jeg bare klikker helt utrolig med, på det personlige planet er hun alt jeg har savnet med kona i alle år. 

Men hus, barn, felles venner over mange herrans år osv gjør alt veldig vanskelig..

Anonymkode: a45d6...86f

❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Lykke til! Helt uavhengig av han andre høres det ut som det har vært "slutt" mellom deg og samboeren lenge. 

Takk. Ja, jeg tror og det, men jeg har ikke visst om det før denne andre mannen kom inn i livet mitt. Det rare er at samboeren min er tilsynelatende perfekt. Pen, kjekk, snill, hjelpsom. Hvis jeg sammenligner de to, er han jeg har objektivt «bedre» enn han nye. Likevel er det noe mer, og det er vel det som er kjemi da. Vi har en helt sinnsyk connection, noe jeg aldri har opplevd med noen tidligere. Jeg tør rett og slett å la han gå. ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Ja, jeg tror og det, men jeg har ikke visst om det før denne andre mannen kom inn i livet mitt. Det rare er at samboeren min er tilsynelatende perfekt. Pen, kjekk, snill, hjelpsom. Hvis jeg sammenligner de to, er han jeg har objektivt «bedre» enn han nye. Likevel er det noe mer, og det er vel det som er kjemi da. Vi har en helt sinnsyk connection, noe jeg aldri har opplevd med noen tidligere. Jeg tør rett og slett å la han gå. ❤️

*ikke å la han gå, skulle det stå.

Skrevet

Been there. Følelser styrer man ikke med, men man velger hvordan du handler. Klokt av deg å ikke si noe, men bearbeide det i deg selv. Det sklir over. Unngå kontakt med besettelsen, og lev rikest mulig ellers.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Likevel er det noe mer, og det er vel det som er kjemi da. Vi har en helt sinnsyk connection, noe jeg aldri har opplevd med noen tidligere. Jeg tør rett og slett å la han gå. ❤️

Hvis dere har så god kjemi og connection så tror jeg ikke han forsvinner selv om du prøver å stable på plass forholdet ditt med mannen en siste gang. Men du må bestemme deg om det er det du egentlig vil, om du gjør det halvhjertet vil det i alle fall ikke fungere. Dere må gjøre jobben sammen. 

Etter hva du sier om den andre mannen så tror jeg han er villig til å vente, og kanskje han også skjønner at du må bli helt ferdig med mannen din før du hopper inn i noe nytt med han. Ellers så vil eksen din spøke i kullissene for dere begge fremover. Han må gå med tanken om at du kanskje dropper han for mannen din i fremtiden, og du må gå med tanken om hva du mistet hvis det oppstår tunge stunder med han nye, for som du sier han du har nå er så perfekt på alt, men dere mangler den connection som du nå føler at du har med han "nye".

Endret av Useless
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har en helt sinnsyk connection, noe jeg aldri har opplevd med noen tidligere. Jeg tør rett og slett å la han gå. ❤️

Opplagt at det mangler et "ikke" der. Var det tilfeldig? Satt det så langt inne kanskje?

Så ikke la han gå. Dette er en sjanse for livet. Du har bare ett liv. Dersom dette er ektefølt vil du alltid gå med en klump i magen. Noen er bare mer riktig for deg. De kommer ikke alltid først. De er ikke alltid riktig først heller. Livet er utvikling. Ikke å låse seg fast. Det er mange ulike måter å se dette på. Tilfeldig crush er noe helt annet. Er det noe som pågår over tid, og du ikke klarer å bli kvitt, så er det noe som rører ved deg, noe du trenger. Fordi du er ikke der du trodde du var. Gi etter, er mitt råd. Du vil aldri angre. 

Anonymkode: 5cc02...595

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har det likt. Har ikke fortalt min mann om denne betatt heten(den er kun for egen fantasi ingen av mennene vet om det), men bruker der mer for å piffe opp i eget forhold. Fantaserer om han andre mens jeg har sex med mannen som gjør at vi det siste året har hatt bedre sexliv enn vi har hatt siden vi fikk første barn for 5 år siden. 

Ang å være mer familien as enn kjæreste så kjenner jeg meg godt i det. Som familien as planlegger vi kjæreste tid. En dag i uka hver har hver og en av oss egen tid. To kvelder i uka etter barna er lagt er kjæreste tid. Vi gjør noe sammen lager noe god mat spiller spill ett eller annet for å dyrke forholdet. Ellers er 100 prosent ærlighet om hvordan vi føler det viktig (unntatt min lille betatthet av en annen men det tenker jeg er greit, jeg kjenner ikke mannen han er mer en fantasi og noe jeg glorefisrer i eget hode men som sliten småbarnsmor er det deilig med litt flukt fra virkeligheten noen ganger)

Anonymkode: 19d62...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...