AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Hei! Jeg har nylig sluttet på hormonprevensjon etter å ha brukt dette kontinuerlig i 12 år. Prøver samtidig å gå ned noen få pyntekilo (er normalvektig, men i øvre sjikt) samtidig som jeg har intensivert treningen de siste par månedene for å optimalisere kroppen mest mulig før at jeg (forhåpentligvis) blir gravid. Da jeg gikk på hormonprevensjon var vekten svært stabil, imens nå er det store variasjoner. Jeg forventer eggløsning de nærmeste dagene, og i dag veide jeg meg og jeg veier 2 kilo mer enn forrige lørdag som da er akkurat en uke siden. Fikk helt sjokk, fordi jeg har ikke gjort noe annerledes med kosten den uken her kontra de tidligere ukene. Er det andre som har lignende erfaringer? Anonymkode: 1c7c8...91b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Ja det er hormoner som holder på vann, salt sukker og raske karbohydrater holder også på vann, så jeg ligger unna junk food rundt eggløsning for å minimenere vannoppsamling, men noe kommer likevel og det er ganske naturlig Anonymkode: d9049...99d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Jeg går på vanndrivende pga mye vann i kroppen pga sterk PMS. Det hjelper meg mye. Anonymkode: 51ca6...3b8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg går på vanndrivende pga mye vann i kroppen pga sterk PMS. Det hjelper meg mye. Anonymkode: 51ca6...3b8 Men PMS er vel før menstruasjon og ikke eggløsning. Jeg er klar over at det er vanlig å oppleve vektøkning før menstruasjon, men ikke før eggløsning. Anonymkode: 1c7c8...91b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Jeg går som regel opp rundt 2 kg i forbindelse med eggløsning. Derfor googlet jeg det og ser at det er ikke uvanlig. Men veldig frustrerende ja, spesielt hvis man er i en periode der man ønsker å gå litt ned i vekt. Anonymkode: 27a0c...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå