Gå til innhold

Hvorfor er hele samfunnet sånt at man føler man MÅ ha familie og venner for å være normal?? 🤷‍♀️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hva det er snakk om. Er det noen konkurranse på radio, hører man bare «vinn et eller annet og inviter hele familien» eller «vinn det for deg og hele gjengen»! I boligannonser er det kun bilder av «perfekte steder for sosiale sammenkomster» og «hyggelige stunder med familien». På mange restauranter blir man plassert ved dassen hvis man kommer alene eller får spørsmålet «er det BARE deg?». Noen restauranter lar deg ikke engang booke bord hvis du «bare» er én person! 
Hvorfor er det sånn? Kanskje jeg ønsker å bo i denne leiligheten alene og ha hele plassen for meg selv, vinne denne greia for meg selv? Nei, det er da ikke lov…..

Anonymkode: f068d...267

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livet blir nok mye bedre for deg om du slutter å være krenka for ordlyd i annonser, og uskyldige spørsmål på restaurant :)

Anonymkode: a4551...f14

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har vel noe med helt grunnleggende ting som forplantning, at alle skal føre genene videre.

Anonymkode: bedbd...db5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har vel noe med helt grunnleggende ting som forplantning, at alle skal føre genene videre.

Anonymkode: bedbd...db5

Venner da? 

• Nyttig 1
Skrevet

Alle er jo født inn i en familie, og det er lett å glemme at en del av oss mister familien vår tidlig.
Jeg er enig i at sosiale fellesskap idylliseres, og at man burde hatt flere gode tilbud til enslige - som også har det dyrere.
Selv har jeg aldri opplevd noe ukomfortabelt ved å gå ut og spise alene, hverken med å få bord eller med servicen ellers. Jeg har en reisende jobb, der jeg spiser ute alene flere ganger hver uke.

Innlegget ditt oser av komplekser. Det tyder på at du ser på boliger med mer enn ett soverom, for å si det slik, når du leser annonser med de tekstene du beskriver.
Vi som er alene og har få venner, vi kan vel også ønske å ta med oss noen eller dele premier? Og det er ingen forbud mot å nyte premien alene. Årsaken til at de spør hvem du vil ta med deg er for å spre innlegget til flere... Markedsføring, ikke fordømmelse.

Senk skuldrene. Lev. Ikke les mer i ting enn det som er intensjonen.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Mennesker er flokkdyr, er så enkelt som det. 

Anonymkode: 3de2d...2a5

• Liker 1
Skrevet

Mennesker er flokkdyr, er så enkelt som det. 

Ikke alle. Noen trives alene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle. Noen trives alene 

Såklart, det finnes alltid unntak. 

• Liker 1
Skrevet
Andro skrev (3 minutter siden):

Alle er jo født inn i en familie, og det er lett å glemme at en del av oss mister familien vår tidlig.
Jeg er enig i at sosiale fellesskap idylliseres, og at man burde hatt flere gode tilbud til enslige - som også har det dyrere.
Selv har jeg aldri opplevd noe ukomfortabelt ved å gå ut og spise alene, hverken med å få bord eller med servicen ellers. Jeg har en reisende jobb, der jeg spiser ute alene flere ganger hver uke.

Innlegget ditt oser av komplekser. Det tyder på at du ser på boliger med mer enn ett soverom, for å si det slik, når du leser annonser med de tekstene du beskriver.
Vi som er alene og har få venner, vi kan vel også ønske å ta med oss noen eller dele premier? Og det er ingen forbud mot å nyte premien alene. Årsaken til at de spør hvem du vil ta med deg er for å spre innlegget til flere... Markedsføring, ikke fordømmelse.

Har du noengang hørt reklame «vinn dette og nyt det alene»? 

• Liker 3
Skrevet

Såklart, det finnes alltid unntak. 

I Norge er det vel mer enn «unntak», spesielt i store byer

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Uansett hva det er snakk om. Er det noen konkurranse på radio, hører man bare «vinn et eller annet og inviter hele familien» eller «vinn det for deg og hele gjengen»! I boligannonser er det kun bilder av «perfekte steder for sosiale sammenkomster» og «hyggelige stunder med familien». På mange restauranter blir man plassert ved dassen hvis man kommer alene eller får spørsmålet «er det BARE deg?». Noen restauranter lar deg ikke engang booke bord hvis du «bare» er én person! 
Hvorfor er det sånn? Kanskje jeg ønsker å bo i denne leiligheten alene og ha hele plassen for meg selv, vinne denne greia for meg selv? Nei, det er da ikke lov…..

Som art er mennesker et flokkdyr/stammedyr. Vi kan i tillegg kommunisere, og planlegge fremtiden på en måte som ingen annen kjent art. Man har tidligere vært helt avhengig av flokken for å overleve.

Men jeg er litt enig. Det er svært få mennesker som faktisk driver verden framover. Gjennombruddene innen vitenskap og teknologi har vært skapt av enkeltpersoner. Dette har vært gjort av mennesker som har tenkt alene.

De fleste vil ha et nettverk med familie og venner, men jeg er helt enig i at det ikke burde være noe man forventer at alle ønsker å ha.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I Norge er det vel mer enn «unntak», spesielt i store byer

Du mener de fleste mennesker i store byer i Norge trives best med å leve uten familie og venner? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du mener de fleste mennesker i store byer i Norge trives best med å leve uten familie og venner? 

Jeg mener at det er mange mennesker som er single, alene, ensomme osv. De skal ikke føle seg som weirdos fordi de er alene. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Andro skrev (10 minutter siden):

Jeg sjekker leiligheter med ETT soverom. Men fortsatt snakk om «sosiale sammenkomster». 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Uansett hva det er snakk om. Er det noen konkurranse på radio, hører man bare «vinn et eller annet og inviter hele familien» eller «vinn det for deg og hele gjengen»! I boligannonser er det kun bilder av «perfekte steder for sosiale sammenkomster» og «hyggelige stunder med familien». På mange restauranter blir man plassert ved dassen hvis man kommer alene eller får spørsmålet «er det BARE deg?». Noen restauranter lar deg ikke engang booke bord hvis du «bare» er én person

Penger, rett og slett. Du okkuperer ett bord, som kunne blitt brukt av potensielt 3-4 stk. Restauranten kunne ikke gitt mer blanke om ditt personlige liv, det handler om best mulig utbytte.

Hilsen restauranteier 

Anonymkode: d0646...b7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at det er mange mennesker som er single, alene, ensomme osv. De skal ikke føle seg som weirdos fordi de er alene. 

Såklart, men nå var opprinnelig påstand at noen folk trives med å være alene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sjekker leiligheter med ETT soverom. Men fortsatt snakk om «sosiale sammenkomster». 

Sosiale sammenkomster ja. Har du ikke venner på besøk heller? Det er jo meget trist...

Skrevet

Det er du som føler det sånn, og velger å bry deg om hva andre sier eller tenker. Jrg har gått og gjort mye alene. Ingen har brydd seg, og hvis det er noen som slenger noe - så tar ikke jeg det til meg.

Anonymkode: 7e7a9...413

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du noengang hørt reklame «vinn dette og nyt det alene»? 

Nei, men det handler som sagt om å få deg til å tagge folk i kommentarfeltet så annonsen spres til flere personer.
Det ligger ikke noe normativt i det. Kun cash og annonsespredning.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sosiale sammenkomster ja. Har du ikke venner på besøk heller? Det er jo meget trist...

Det er jo nettopp det trådstarter ikke synes er trist.

TS vil ikke ha venner på besøk, og ville trolig blitt trist om det kom noen. Det må være lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...