Gå til innhold

Second opinion etter operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en operasjon, bukplastikk, på Aleris (Okt 22) og har hatt noen komplikasjoner med seromer (væskedannelse i vevet) Jeg har vært på Aleris et utall ganger for å drenere og det har fungert fint. Jeg har enda en stor ansamling av væske som presser på, jeg kjenner at det beveger seg innvendig fra dag til dag (kan være på størrelse i underkant av en 1 liters pose) Det er ubehagelig, stramt og noen ganger smertefullt. Jeg var der sist for å få dette fjernet for ca 4 uker siden og da sa kirurgen at jeg måtte slanke meg og at dette kom til å gå over. Nå vet jeg ikke om jeg orker å stå i dette lengre og ønsker at en annen lege kan se på det. Men kan jeg egentlig det når Aleris ikke har avtale med off sykehus? Kan jeg gå til fastlegen å få hen til å henvise meg for å få det utredet? Det er jo i såfall ikke riktig at de skal ta regningen for Aleris. Men jeg får jo ikke hjelp der. Er det noen som kan si noe om denne problemstillingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg ble henvist til offentlig sykehus da fastlegen synes den private klinikken ikke fulgte opp et sår som ikke grodde, men den ble avvist fordi jeg skulle følges opp av det private. Men skal ikke si for sikkert at det samme skjer med deg. 

Er det noen andre private klinikker der du bor? Kanskje en annen privat kirurg kan se på det? 

Anonymkode: 811b0...07a

Skrevet

Sånn pasienter som deg er grunnen til at private sykehus skulle fått betalt hele regningen når det offentlige må ta over ting de ikke rydder opp, eller at dere som velger å operere dere privat med unødvendige operasjoner skulle fått betalt en saftig egenandel når det offentlige må dekke komplikasjoner på operasjoner dere ikke fikk der i utgangspunktet. For ja du kan gå til fastlege og be om hjelp der og henvisning videre, hvor lang tid det vil ta avhenger selvfølgelig av alvorlighetsgraden i komplikasjonen. Som regel forsvinner seromer av seg selv, men 1l etter drenasje hørtes veldig mye ut. Har du brukt kompresjonsplagg?

Anonymkode: c0028...34c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn pasienter som deg er grunnen til at private sykehus skulle fått betalt hele regningen når det offentlige må ta over ting de ikke rydder opp, eller at dere som velger å operere dere privat med unødvendige operasjoner skulle fått betalt en saftig egenandel når det offentlige må dekke komplikasjoner på operasjoner dere ikke fikk der i utgangspunktet. For ja du kan gå til fastlege og be om hjelp der og henvisning videre, hvor lang tid det vil ta avhenger selvfølgelig av alvorlighetsgraden i komplikasjonen. Som regel forsvinner seromer av seg selv, men 1l etter drenasje hørtes veldig mye ut. Har du brukt kompresjonsplagg?

Anonymkode: c0028...34c

Ja jeg bruker enda kompresjoner, 4 mnd etter operasjon. Og har du egentlig en idé om hvor strenge krav off har til bukplastikk? Så jeg valgte å betale selv og skriver jo i innlegget mitt om problemstillingen ang økonomi ved at statlig skal ordne opp etter privat så det er ingen grunn til å svare på den måten du gjør. Men takk for innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...