AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #81 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 13.36): Off.. Deprimerende. Blir lenge til vi kan dra til varmere strøk da. Blir Danmark på oss. Familie på 4. Har ikke 50-100 000 å bruke på ferie Anonymkode: c75ca...018 Det finnes flust av andre varme steder enn syden. Men det sagt har man det virkelig enkelt her i livet om man mener det er nok å bli deprimert over noe så simpelt som å ikke få reist til syden Anonymkode: 0cadf...ba0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #82 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 11.35): Evt la være å bestille pakkereiser og all inclusive? Det er ikke akkurat vanskelig å bestille fly og hotell eller leilighet separat. Anonymkode: 2e80c...a3f All inclusive bestiller jeg aldri på ferietur.Men hvorfor så sur bare fordi jeg synes det er alt for dyrt å reise til Syden ? Dit jeg ville reist kan jeg uansett ikke reise for den byen finnes ikke mer. Anonymkode: bb6ee...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #83 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 98 000 kr for 2 uker på all inclusive beach i Tyrkia. Anonymkode: f8d45...10f All inclusive i Tyrkia som har et av verdens beste kjøkken ? Jeg håper dere reiser litt rundt der dere bor, så dere får sett litt av det fantastiske landet. Anonymkode: bb6ee...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 26. februar 2023 #84 Del Skrevet 26. februar 2023 Kroatia! Ca 5000 pr prs i flybilletter og leilighet via hotels.com til 2000 kr pr natt m 3 soverom. Veldig billig å spise ute, samt rimelig på dagligvare. Hadde nettopp en weekendtur til København, og Danmark har blitt DYRT! Vi har også best erfaring med å kjøpe fly og overnatting hver for seg, og minst 4 - 6 mnd på forhånd. Følger med på lavpriskalenderne til flyselskapene. Har også en liten "bank" over hyggelige overnattingssteder vi har vært tidligere, og avtale med eiere at vi kan leie direkte og slippe all kommisjonen til bookingselskapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #85 Del Skrevet 26. februar 2023 Vi har ingen planer eller mulighet til å reise i sommer. Men jeg kikker litt på turer til Kroatia, og vurderer det til en senere sommer. Hvis ikke vi tilfeldigvis vinner i lotto da. Anonymkode: bb6ee...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #86 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 16.01): Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk vil ha all inclusive eller bo dyrt jeg da, bruk heller pengene på spennende opplevelser, ikke soving og luksus. Anonymkode: 3bfa5...223 Ok. Anonymkode: e7a74...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #87 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor kjøper dere pakkereiser? Vi booker fly og leier hus i Spania. Mye billigere. Vi betalte 33000kr for fly, hus og leiebil ifjor for en uke. Vi kunne fått det billigere, men vi ønsket å ha eget basseng også måtte den ha meget høy standard. Mat kjøpte vi inn og lagde hjemme. Gikk også ut og spiste lunsj for da var det roligere og lite fyll. Anonymkode: 3eed5...c17 Spørs litt hvilken ferie man ønsker da. På typiske pakkereiser reiser vi for total avslapping. Rommet vaskes hver dag, noen rer opp sengen din. Du lager ingen mat på 1-2 uker og slepper å rydde/oppvask. I tillegg bor vi stort sett rett på stranden med basseng tilhørende hotellet. Slepper da reisevei/tid til stranden, kort vei å dra med seg det man trenger på stranden og kan nytte toalettfasiliteter på hotellrommet om det er behov for dobesøk iløpet av dagen. Er en helt annen reise en å leie airbnb etc. Har gjerne solsenger inkludert - så slepper man den ekstrautgiften. Anonymkode: 8ec01...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #88 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 11.35): Evt la være å bestille pakkereiser og all inclusive? Det er ikke akkurat vanskelig å bestille fly og hotell eller leilighet separat. Anonymkode: 2e80c...a3f Det kan være billigere, men ikke så mye billigere som det var før covid… Vi dro dit vi fikk billigste billetter (direkte). To voksne og tre barn. 25 000kr for flybilletter, 20 000 for en leilighet med tre soverom (rett ved stranda), 6000kr for leiebil en uke. Kroatia i juli. Det må legges til at vi ikke reiser fra Gardermoen (det gjør ting dyrere og gjøre utvalget mindre). Jeg fant charterturer på 55-60 000kr i samme tidsperiode, men da med to hotellrom, ikke leilighet. Anonymkode: e5747...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #89 Del Skrevet 26. februar 2023 28000 for 2 voksne og en på 15 år. Toroms leil. Og flybilletter. En uke i august. Anonymkode: d13db...fd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #90 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spørs litt hvilken ferie man ønsker da. På typiske pakkereiser reiser vi for total avslapping. Rommet vaskes hver dag, noen rer opp sengen din. Du lager ingen mat på 1-2 uker og slepper å rydde/oppvask. I tillegg bor vi stort sett rett på stranden med basseng tilhørende hotellet. Slepper da reisevei/tid til stranden, kort vei å dra med seg det man trenger på stranden og kan nytte toalettfasiliteter på hotellrommet om det er behov for dobesøk iløpet av dagen. Er en helt annen reise en å leie airbnb etc. Har gjerne solsenger inkludert - så slepper man den ekstrautgiften. Anonymkode: 8ec01...340 Godt vi er ulike. Vi blir stresset av å bo på hotell i høysesong. Bo tett på bråkete mennesker, røykere, fyll ved bassenget eller større barn som ikke tar hensyn pg foreldre som ignorerer barna sine. Renhold er det heller ikke noe å skryte av. Snakker av erfaring. Vi leide et hus for oss selv med basseng. Solsenger, håndklær, elsparkesykkel osv var inkludert om vi ville dra på stranden som kun var 15min unna. For oss er det ingen stress å lage mat hjemme. Det er bare å sette igang grillen. Re opp sengen klarer vi å gjøre selv. Renhold kan vi bestille separat om vi ville, men vi griser lite. Anonymkode: 3eed5...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #91 Del Skrevet 26. februar 2023 Queen94 skrev (39 minutter siden): Hvor finner dere hus? Airbnb eller Finn. Jeg velger alltid å leie av norske på Finn og sjekker litt rundt på forhånd for å unngå å bli lurt. På Airbnb sjekker jeg omtalen. Anonymkode: 3eed5...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #92 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt vi er ulike. Vi blir stresset av å bo på hotell i høysesong. Bo tett på bråkete mennesker, røykere, fyll ved bassenget eller større barn som ikke tar hensyn pg foreldre som ignorerer barna sine. Renhold er det heller ikke noe å skryte av. Snakker av erfaring. Vi leide et hus for oss selv med basseng. Solsenger, håndklær, elsparkesykkel osv var inkludert om vi ville dra på stranden som kun var 15min unna. For oss er det ingen stress å lage mat hjemme. Det er bare å sette igang grillen. Re opp sengen klarer vi å gjøre selv. Renhold kan vi bestille separat om vi ville, men vi griser lite. Anonymkode: 3eed5...c17 Og andre har andre erfaringer. Det er helt greit å ha ulike ønsker for ferie og ulike syn på hva som er stress eller ikke. Anonymkode: 6ab6f...ed4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #93 Del Skrevet 26. februar 2023 Vi har bestilt tur til Helles på apollo til sommeren. Prisen er på litt over 30.000,- for en uke med all inclusive for 2 perosne. Men det er med alle tilleggene som havutsikt, flymat, bagasje og forsikring. Valget falt på et 5 stjernes hotell på stranden. Synes egentlig ikke det er så dyrt, men gjenstår jo å se om det er like bra som det virker på nettet 😂 Anonymkode: 62655...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 26. februar 2023 #94 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Airbnb eller Finn. Jeg velger alltid å leie av norske på Finn og sjekker litt rundt på forhånd for å unngå å bli lurt. På Airbnb sjekker jeg omtalen. Anonymkode: 3eed5...c17 Har aldri vært på ferie før. Vil så gjerne men forstår ikke sånt ang Finn og Airbnb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #95 Del Skrevet 26. februar 2023 Jeg bruker mye tid på å lete etter beste og billigste reise. I år har vi lyst til å dra til Santorini så jeg fant leilighet med utsikt, jacuzzi og solseng til en ikke så dyr penge. Men fly er dyrt nå, men det blir via Europa med ett flybytte. Det kommer på rundt 20000kr for 2 personer uten mat da. Reiser bare charter om det matcher ønske om destinasjon og overnatting, ellers finner jeg overnatting og fly hver for seg. Anonymkode: b562b...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #96 Del Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): All inclusive i Tyrkia som har et av verdens beste kjøkken ? Jeg håper dere reiser litt rundt der dere bor, så dere får sett litt av det fantastiske landet. Anonymkode: bb6ee...786 Nei, i år skal vi bare ta det piano på hotellet. Anonymkode: f8d45...10f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 26. februar 2023 #97 Del Skrevet 26. februar 2023 Queen94 skrev (1 time siden): Har aldri vært på ferie før. Vil så gjerne men forstår ikke sånt ang Finn og Airbnb Airbnb er enkelt. Du bare skiver inn hvor du vil og når, og så får du opp forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 27. februar 2023 #98 Del Skrevet 27. februar 2023 Tvist skrev (9 timer siden): Airbnb er enkelt. Du bare skiver inn hvor du vil og når, og så får du opp forslag. Er det trygt da? I forhold til området, hygiene, mugg og sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #99 Del Skrevet 27. februar 2023 Vurderer 2 uker i Sør Frankrike. Leiligheten koster ca 15 000 kroner, og vi kjører egen bil nedover. Det blir vel cirka 15 000 kroner for ferje, 2 overnattinger hver vei, og bensin / bompenger. Så 30 000 totalt da for reise / opphold. Anonymkode: eaf0c...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #100 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, i år skal vi bare ta det piano på hotellet. Anonymkode: f8d45...10f Det er bra vi er forskjellige, for en tur kun på hotellet og bassenget hadde gjort at jeg hadde kjedet meg veldig. Anonymkode: bb6ee...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå