AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #41 Del Skrevet 25. februar 2023 Jeg har vært i et "syden land" i 3-4mnd nå og har ikke brukt mer enn rundt 30.000 og det er mer enn jeg hadde regnet vi, vi dro nemlig å besøkte et annet land over nyttår. Anonymkode: 3bfa5...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #42 Del Skrevet 25. februar 2023 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk vil ha all inclusive eller bo dyrt jeg da, bruk heller pengene på spennende opplevelser, ikke soving og luksus. Anonymkode: 3bfa5...223 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #43 Del Skrevet 25. februar 2023 50 000,- for 1 uke. Vi er 5, 2 voksne og 3 tenåringer. Må ha 2 leiligheter😏 Anonymkode: 75a15...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #44 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk vil ha all inclusive eller bo dyrt jeg da, bruk heller pengene på spennende opplevelser, ikke soving og luksus. Anonymkode: 3bfa5...223 Av den enkle grunn at folk er forskjellige og har ulike behov. Ikke så vanskelig å skjønne egentlig🙂 Anonymkode: 6ab6f...ed4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #45 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var jo utrolig billig, 18 500 kroner for både leilighet og flybilletter? Hvilken destinasjon? Vi skal 10 dager til Alcudia i juli, har leid feriehus med basseng. For 7 pers kommer det på 78 000 kroner. Kommer ikke til å dra på slik ferie hver sommer for å si det mildt 💸💸 På den annen side så er det jo ingen menneskerett å fly "jorda rundt" hver sommer.. Hadde nok ikke følt like stort press på sydenturer om det ikke hadde vært for sosiale medier. Anonymkode: 4d58b...372 Tøft å innrømme dette, selv om jeg synes det er merkelig at voksne folk lar seg påvirke så lett. Kikker selv på tur til 28 000,- totalt. Fly til 10 000, og hotell inkl frokost 18 000. En uke i et varmt land for fire personer. Anonymkode: bcbca...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 25. februar 2023 #46 Del Skrevet 25. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk vil ha all inclusive eller bo dyrt jeg da, bruk heller pengene på spennende opplevelser, ikke soving og luksus. Anonymkode: 3bfa5...223 Spennende opplevelser er jo ikke nødvendigvis så billig det heller da. 😅 For oss er en tur til Hellas langt billigere enn det vi egentlig kan tenke oss (tur til et land i Asia jeg er veldig glad i ❤️). I år velger vi et trygt og enkelt alternativ fordi vi etter 5 år med Norgesferie er helt utsultet på sol og varme, og så bruker vi de to neste årene på å spare enda mer til en asiatur. Vi hadde en spennende men likevel "enkel" Norgesferie for to år siden, kostet oss til sammen 40 000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #47 Del Skrevet 25. februar 2023 Rart at alle skal ha så mye meninger om andres reisevaner... vi er ganske så reisevant, har vært flere reiser både i Asia, Amerika og Europa. Har reist på mange ulike turer - backpacking i sørøstasia, luksusreise til maldivene, opplevelsesreiser til ulike reisemål rundt om i verden. Men har også reist på flere typiske charterturer/pakketurer. Vi har til og med reist på all inkl. Og syntes at dette var helt supert på de turene vi har gjort det. Kommer jo helt Ann på hva man ønsker med turen. I noen tilfeller er det mye billigere å reise all inkl, når man i tillegg ønsker kun total avslapping og ikke har planer om å utforske så mye utenfor hotellet. Om det kun er strand, sol og varme man er ute etter er jo dette helt supert, og en veldig grei måte å reise med små barn på... spesielt de litt kresne. Både taxiturer, leiebilutgifter, lunsj og middag ute til alle måltid og alle såkalte opplevelser koster ganske mye, selv i de "billige" landene, spesielt om man er en familie på 3 eller 4. Totalprisen blir jo da en litt annen? Anonymkode: 8ec01...340 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #48 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Off.. Deprimerende. Blir lenge til vi kan dra til varmere strøk da. Blir Danmark på oss. Familie på 4. Har ikke 50-100 000 å bruke på ferie Anonymkode: c75ca...018 Danmark er dyrt 😉 Prisene der er lavere enn i Norge, i tillegg er kursen ufattelig dårlig. Vi har fint brukt like mye på campingferie i Danmark som sydentur. Da regner jeg selvfølgelig totaltkostnaden fra vi drar ut døra her hjemme til vi er tilbake, akkurat som jeg gjør med sydentur. Og for den som nevnte før/etter covid over her: jo, det er STOR forskjell på priser! Vi reiser på ferie hvert eneste år, 3 uker hver sommer, til blant annet Sverige, Danmark og Hellas. London også en gang pr år. Billigst er det i Sverige. Og til dere som priser dere lykkelige over «billig» fly og overnatting; mest sannsynlig kommer dere til å bruke minst like mye på mat, drikke og diverse lommepenger. Ikke glem det da 😉 Anonymkode: 444ac...d4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #49 Del Skrevet 25. februar 2023 Albbas skrev (59 minutter siden): Spennende opplevelser er jo ikke nødvendigvis så billig det heller da. 😅 For oss er en tur til Hellas langt billigere enn det vi egentlig kan tenke oss (tur til et land i Asia jeg er veldig glad i ❤️). I år velger vi et trygt og enkelt alternativ fordi vi etter 5 år med Norgesferie er helt utsultet på sol og varme, og så bruker vi de to neste årene på å spare enda mer til en asiatur. Vi hadde en spennende men likevel "enkel" Norgesferie for to år siden, kostet oss til sammen 40 000. Vi brukte godt over 100’ på tre uker i Hellas i fjor. Sett i etterkant kunne vi like gjerne reist til Bali eller Thailand. Anonymkode: 444ac...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #50 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Danmark er dyrt 😉 Prisene der er lavere enn i Norge, i tillegg er kursen ufattelig dårlig. Vi har fint brukt like mye på campingferie i Danmark som sydentur. Da regner jeg selvfølgelig totaltkostnaden fra vi drar ut døra her hjemme til vi er tilbake, akkurat som jeg gjør med sydentur. Og for den som nevnte før/etter covid over her: jo, det er STOR forskjell på priser! Vi reiser på ferie hvert eneste år, 3 uker hver sommer, til blant annet Sverige, Danmark og Hellas. London også en gang pr år. Billigst er det i Sverige. Og til dere som priser dere lykkelige over «billig» fly og overnatting; mest sannsynlig kommer dere til å bruke minst like mye på mat, drikke og diverse lommepenger. Ikke glem det da 😉 Anonymkode: 444ac...d4b *IKKE lavere, skal det stå. Anonymkode: 444ac...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #51 Del Skrevet 25. februar 2023 50 000 for to voksne og to barn med Nazar til Tyrkia i 2 uker i juni/juli. All inclusive på hotell, transport til og fra flyplass, mat på flyet. Hotellet har skikkelig badeland ute og ligger rett ved stranda. Anonymkode: 2e688...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #52 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi brukte godt over 100’ på tre uker i Hellas i fjor. Sett i etterkant kunne vi like gjerne reist til Bali eller Thailand. Anonymkode: 444ac...d4b Hadde nok brukt mindre I Thailand eller på bali om dere er fleksible med flybillettene. Dette er det dyreste der. Får overraskende billig overnatting og er mye billig og god mat . Trikset er å reise i lavsesong og unngå turistfellene. Anonymkode: 8ec01...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #53 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 50 000 for to voksne og to barn med Nazar til Tyrkia i 2 uker i juni/juli. All inclusive på hotell, transport til og fra flyplass, mat på flyet. Hotellet har skikkelig badeland ute og ligger rett ved stranda. Anonymkode: 2e688...018 Vi har reist med Nazar til Tyrkia flere ganger og har vært veldig fornøyde 👍🏻 Anonymkode: 444ac...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #54 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde nok brukt mindre I Thailand eller på bali om dere er fleksible med flybillettene. Dette er det dyreste der. Får overraskende billig overnatting og er mye billig og god mat . Trikset er å reise i lavsesong og unngå turistfellene. Anonymkode: 8ec01...340 Jepp, eg veit. Det dyreste med Hellas var ikke fly, ferjer, leiebil, overnatting; det var nemlig levekostnader 😉 Anonymkode: 444ac...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 25. februar 2023 #55 Del Skrevet 25. februar 2023 Er en stund siden vi var på charter, men har jo hatt noen lignende turer bestilt på egenhånd. Bestilte nettopp flybilletter som kom på 28400 for fire personer. Til sammenligning betalte vi 16-17000 i 2019 til en tilsvarende destinasjon i sør- Europa og 30 000 til LA i 2018. Så det har definitivt steget. Betaler 30 000 for 2 uker på Airbnb. Det er en flott leilighet med 3 soverom da. Men vi må ha leiebil og det har også blitt svindyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #56 Del Skrevet 25. februar 2023 Vi trodde vi skulle på tur men da vi så prisene sa vi takk, men nei takk. Så mye gidder jeg rett og slett ikke å betale, bruker heller pengene på andre ting. Anonymkode: c8f1f...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #57 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har sett på både Ving og TUI, de vi har brukt siste 12 årene. Har ikke vært utenlands etter covid enda med barna, yngste er 3 år. Men ser det er vannvittige priser. Det vi før betalte 25000kr for i 2019 to uker på strande, all inclusive, koster nå 68000kr! Er jo helt vilt! Hva betalte dere og hva får dere får pengene? Anonymkode: 16722...c4f Inflasjon og lav kronekurs. Blir nok nærmere 100’ på oss for 2 uker. Anonymkode: c4fb1...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #58 Del Skrevet 25. februar 2023 To uker på italienske riviera og 5 dager i Roma. 165 000 😵💫 Anonymkode: 28364...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #59 Del Skrevet 25. februar 2023 1 uke i hellas for 2 voksne og 2 barn midt i fellesferien i juli ble kr 32 000. Ingen måltider inkludert. Litt dyrt syns jeg da det var, men ikke helt hinsides liksom. Har feriert i Norge og Danmark med feriehus og hytter siden 2019 og SÅ mye dyrere ble ikke dette. Anonymkode: 2fecf...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 25. februar 2023 #60 Del Skrevet 25. februar 2023 Skal til Hellas tre uker i juli/august. Flybilletter 3500/person og leiligheter 11 000. Levekostnadene i Hellas har økt, som alle andre steder, men om man går på normale supermarkeder, og ikke turistifiserte minimarkeder, så er det billig. Å spise ute er heller ikke spesielt dyrt. Så kommer det til å gå litt til fergebilletter, men de bestiler jeg straks de blir lagt ut, så da er det omtrent halv pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå