AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Skal jeg bruke penger på en dyr bolig gjør jeg det bare dyrere for andre mennesker med mye uflaks i livet. Pengene jeg har tjent er heller ikke like mye verdt som de hadde vært om folk ikke arvet. Arv gjør så priser på varer og tjenester er høyere enn de ellers hadde vært så jeg føler meg ranet Skatt har jeg få problemer med, men jeg kjenner en viss bitterhet. Jeg har sannsynligvis tapt langt over en halv million på avslag til dps da jeg slet som student. Om skattepengene ikke går til folk som har det så jævlig som jeg hadde det da forstår jeg nesten ikke hensikten Anonymkode: f1543...306 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Det er da ingen som tvinger deg til å sløse bort pengene dine på en dyr bolig. Vi er alle vår egen lykkes smed. Lev ditt liv og gjør det som gjør deg lykkelig og slutt å bry deg så mye om andre og hva de gjør. Anonymkode: 81a4a...3df
Helgekarjol Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Luksusproblem. En løsning er å donere halve inntekten til gode formål.
Btw Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 Hva med å tjene mindre da hvis det er det som får deg til å føle bedre?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Jeg skjønner deg godt. Det er ikke bare en positiv ting å ha mye penger. Man bør tenke mer over hva man bruker disse pengene på. Gjør man valg som bidrar til en bedre verden? Jeg kan nevne et eksempel. En venninne fikk jobb med svært god lønn hos et nytt firma. Etter hvert som hun så hva dette firmaets mål var (det var på linje med å helprivatisere helsevesenet), og hvilke holdninger hennes kolleger hadde til arbeiderklassen, byttet hun til en annen jobb. Hun sier det føles bedre å tjene 400 000 kr mindre i året, men føle at man gjør et positivt bidrag. Du høres ut som et godt menneske i alle fall, håper det hjelper for noe. Anonymkode: b8b6d...810 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 Jeg har brukt en million kr på privat helsehjelp. Du kan donere litt til meg om det føles bra😂Hehe nyt livet. Får ikke pengene med i grava💔 Anonymkode: 38374...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå