Gå til innhold

Gaveliste, ta med egen drikke og bidrag til maten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg blir så oppgitt. 
Nytt eksempel på folk som bruker bursdagen sin (2x40 år) til å skaffe seg ting de trenger. Greit nok at de kanskje ikke har den beste økonomien, men mor velger å jobbe deltid. 

De har altså lagt ut gaveliste og ber oss ta med egen drikke og et bidrag til buffet. Mulig de står for serviettene. 

De vil gjøre det ‘uformelt og koselig’, men overlater utgiftene til gjestene. Mannen min vil takke nei og heller dra ‘(gratis) på hytta. Er det ekstremt høflig uansett? 

Anonymkode: b40a2...295

• Liker 9
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flaut! 🙈🙈

• Liker 7
Skrevet

Er det mulig….

Anonymkode: 12507...afd

• Liker 1
Skrevet

Lagt ut gaveliste på 40-årsdag?! Haha, kan du gi noen eksempler på hva man skal gi til disse i tillegg til mat og drikke?

Anonymkode: d18f0...b8c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kommer fra et land og en kultur hvor vi oppfører oss som kongen kommer hver gang noen er bedt på mat hos oss. Kjenner jeg holder på å dø sakte av å lese denne invitasjonen, jeg tror faktisk min mor hadde fått infarkt om jeg hadde foreslått noe sånt. 😂

Anonymkode: 829c2...108

• Liker 11
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er en litt sånn ‘bohemaktig gjeng’ som likevel er glad i materielle goder. 

ts. 

• Liker 2
Skrevet

har aldri sendt ut gaveliste på invitasjon verken i bryllup eller konfirmasjon en gang... Svarer hvis folk spør da.
Tenker om de har dårlig råd så kunne man feks heller skrevet ; "istedenfor gaver så tenker vi at alle kan ta med et bidrag til mat" feks. Men noen skal vel ha i både pose og sekk....

Anonymkode: ef160...932

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lagt ut gaveliste på 40-årsdag?! Haha, kan du gi noen eksempler på hva man skal gi til disse i tillegg til mat og drikke?

Vinglass, karaffel, noen spesielle håndklær, grillutstyr 

ts. 

• Liker 2
Skrevet

Så sant det ikke er deres beste venner så hadde jeg dratt på hytta om det fristet mer. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts. 

Hæææææ? Er ikke gavelista det at man skal ta med bidrag til maten?? Skal man ta med gave, drikke, og mat? 😱😱😱😱😱😱

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts. 

Det der er jo ikke dyrt. 

Anonymkode: ac938...e79

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det der er jo ikke dyrt. 

Anonymkode: ac938...e79

Mulig det, men frekt som juling er det. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kommer fra et land og en kultur hvor vi oppfører oss som kongen kommer hver gang noen er bedt på mat hos oss. Kjenner jeg holder på å dø sakte av å lese denne invitasjonen, jeg tror faktisk min mor hadde fått infarkt om jeg hadde foreslått noe sånt. 😂

Asså... Jeg, så hvit som det lar seg gjøres, fikk bortimot hjerteinfarkt av hovedinnlegg. 😄

• Liker 9
Skrevet
MarianneE skrev (Akkurat nå):

Asså... Jeg, så hvit som det lar seg gjøres, fikk bortimot hjerteinfarkt av hovedinnlegg. 😄

Jeg også så hvit at mest gjennomsiktig, bare noen land lenger bort, men godt vi er flere 😅

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde takket for invitasjon og dratt på hytta.

Anonymkode: 10472...e91

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Dra på hytta! Greit å be om bidrag til buffet, men da er det bidraget også gaven.

Anonymkode: cef83...580

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke helt uvanlig å både be gjestene stå for kostnadene til selskapet ved å kjøpe egen mat og drikke, og i tillegg forvente gaver. Har opplevd det flere ganger. Den første gangen stusset jeg veldig, men nå tenker jeg at folk er forskjellige og flere av selskapene har jeg jo ønsket å delta i. Man velger selv.

Personlig kommer jeg nok alltid til å synes at det er temmelig frekt, og jeg syns ikke man er «forpliktet» til å takke ja til slike invitasjoner. Ønsker dere å dra på hytta, syns jeg dere kan gjøre det med god samvittighet. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en litt sånn ‘bohemaktig gjeng’ som likevel er glad i materielle goder. 
ts. 

Bohemer ja.

De har levd som det har passet dem i 40 år mens velferdsstaten har tatt vare på dem.

Det er vel derfor de mener at gjestene skal betale for mat og drikke, og å gi dem varer som de trenger.

Jeg ville valgt hytta med god samvittighet. På tide å bli voksen når man er 40. 

• Liker 5
Skrevet

Den hadde jeg sakt nei takk til, noe resten burde også.

Anonymkode: 50f06...e04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Noe sånt har jeg aldri opplevd & jeg hadde blitt rimelig satt ut av en slik invitasjon! De må bestemme seg for om det er er spleiselag eller om de inviterer til feiring 😉 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...