AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Del Skrevet 25. februar 2023 Jeg har aldri vært noe særlig til å trene, alltid blitt lei og valset fra aktivitet til aktivitet i perioder. I fjor startet jeg med jogging og har holdt meg til 3 ganger i uka i snart ett år. Nå de siste ukene har jeg ikke klart å holde motivasjonen oppe. Har måtte velge mellom uberøytede snøveier og dårlig vær ute, og den gørr kjedelige mølla inne. Senterne her har ikke bluetoothmøller så tror ikke jeg får koblet til apper heller (for bruk på mølle). Hvordan kan jeg få tilbake løpegleden? Spesielt på mølla de dagene det er dårlig vær? Pleier å løpe til musikk men alt over 20 min blir uutholdelig kjedelig selv med det. Har også prøvd serie og enkelte podcaster, holder ikke på interessen min. (Og ja, jeg kan ha et snev av ADHD 😂) Anonymkode: 37a4d...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #2 Del Skrevet 25. februar 2023 Du må ikke vente på at motivasjonen skal komme, men bare starte. Anonymkode: c9284...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #3 Del Skrevet 25. februar 2023 Sånn er det med meg også i sjeldne perioder, spesielt nå som det er snø og dårlig vær ute. Jeg trener ca 5 ganger i uken og har sjelden problem med motivasjonen, det er heller omvendt, jeg blir stressa når jeg ikke får trent. I motsetning til deg som kun løper ( om jeg forsto innlegget ditt riktig?), så er jeg avhengig av mer variasjon i form av styrkeøkter i tillegg. Kan du gjøre en annen form for trening innimellom? jeg varierer med intervaller i alle former, langturer og styrkeøkter i ulike former. Da er det ofte lettere å pushe seg enn når man skal ut å gjøre det samme hver gang. Anonymkode: ad8fb...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Del Skrevet 25. februar 2023 Litt humor kan kanskje få opp motivasjonen? https://theoatmeal.com/comics/running Plasser en tv foran mølla? Anonymkode: b4a45...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Del Skrevet 25. februar 2023 Ikke press deg så mye at hele løpegleden forsvinner. Da risikerer du å falle helt av. Fortsett rutinen med aktivitet tre ganger i uka. Men vurder alternativer. Eller gå en tur i stedet om motivasjonen er på bunn. Anonymkode: 57685...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Del Skrevet 25. februar 2023 Jeg har løpt fast 4-5 ganger i uken i 3 år, og jeg skal love deg at motivasjonen ikke alltid er tilstede. Jeg elsker å løpe, men med sludd og våt snø ute frister det lite. Jeg venter ikke på at motivasjonen skal komme, jeg bare gjør. Tar på meg treningsklærne, og går ut døra. Blir det en jævlig tur, så snur jeg. Kan telle på en hånd gangene jeg har snudd. Just do it. Anonymkode: 17971...968 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå