AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Mulig dette ligger i feil forum men… Er det noen som lever i et åpent forhold her? Der den ene har et mindre sexbehov så det er greit at partneren har sex med andre…? Lever i et ganske godt forhold. Vi er bestevenner og har flere nydelige barn sammen. Sammarbeider godt i hverdagen. Jeg elsker han, men dessverre har han liten sexlyst. Det har også vert et problem at han ikke tilfredsstiller meg i sengen. Liten lyst å legge inn ekstra innsats for å prøve heller. Vurderer å spørre om å ha et «åpent forhold». Noen med erfaring? Anonymkode: c7b1d...b0f 2 2
Fuckman1983 Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Jeg har ligget med en del kvinner som er i åpne forhold (cuckold-forhold). Om man er trygge på hverandre som et par og setter premissene sammen, er min erfaring at dette fungerer overraskende bra. Flere av disse har jeg møtt over lengre tid, og gjengangeren er at forholdet deres faktisk har blitt styrket av dette. Men det er ikke for alle, så man må bare prøve seg forsiktig frem 😉 3
Friluftsmann70 Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Kjenner meg veldig godt igjen i forholdet du beskriver. Men jeg har kommet noe lengre enn deg. Det vil si at vi har pratet mye om det å være to med veldig ulik lyst. Hun føler det er vanskelig, å se at jeg har lyst og at hun sliter med å tilfredsstille meg. Jeg ønsker ikke å ha pliktsex, sex må være ekte. Har endt med at hun har foreslått at jeg finner ei jeg kan ha sex med. Har møtt et par damer, med noen års mellomrom. Men ønsker å ha noe fast, en felles forståelse at vi har hverandre for krydder i hverdagen. Vet også at min kone er noe ambivalent i forhold til at jeg treffer ei annen. Føler det er vanskelig, men vel verdt å jobbe med. Vi har et godt liv sammen, bortsett fra sexen. Start med prate sammen. Han har nok forståelse for hva du føler, men spørsmålet er om han klarer tanken på deg med en annen. 1 1
Resignert Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 Denne typen utfordringer er nok vesentlig enklere å løse for damer, om mannen aksepterer at hun har sex med andre for å dekke sitt behov. Det vil aldri være noen større mangel på menn i alle aldre, som gjerne vil hjelpe til, om damen er så noenlunde attraktiv. Mens å finne kvinner som er villige til å ha en ren seksuell relasjon over tid, til en mann som er økonomisk, formelt og emosjonelt knyttet til en annen kvinne er nokså nær umulig. 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Ulik lyst er vel ikke egentlig det som bør være førende her, men heller hva som forårsaker ulik lyst eller manglende lyst. Det er jo kun fordeler med å skille mellom forhold og seksualitet. Skal man påtvinge seksuell eksklusivitet inn i en familiær logistikkrelasjon så er det bare spørsmål om tid før det begynner å skape problemer. Det behøver ikke være likhetstegn mellom en relasjon som samboere og seksuell eksklusivitet, men dessverre er samfunnet lagt opp til det per idag. Dog hverken funker det eller er spesielt morro. For mange dessverre så knytter de sin selvverdi opp i at partner kun skal tenne på de seksuelt. At slike personlige usikkerheter skal diktere seksualiteten er også et problem. Anonymkode: 3a73b...870 1 2
Andro Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 Har hatt. Det gikk greit en stund, men etterhvert - ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #7 Skrevet 25. februar 2023 Andro skrev (31 minutter siden): Har hatt. Det gikk greit en stund, men etterhvert - ikke. Hvorfor gikk det skeis? Anonymkode: ab6c4...6e8
Andro Skrevet 25. februar 2023 #8 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor gikk det skeis? Religiøse motsetninger. Han trodde han var Gud, men det trodde ikke jeg. Han røpet fortrolige ting om forholdet vårt til andre, og løy om hvor han var etc, Jeg har alltid vært åpen og ærlig om alt, mens han ble snikete og kom med bortforklaringer når han heller ville treffe en ny erobring enn meg. Åpne forhold krever 100% åpenhet, ærlighet og avtaler om hva vi gjensidig aksepterer av hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #9 Skrevet 25. februar 2023 Vi har sex med andre noen ganger i året....lever på den boosten. Partnerbytte, pleier å finne dette via nettet. Anonymkode: 3a3a9...bc5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Skrevet 25. februar 2023 Jeg er mann og har lov til å ligge med andre. Ingen utfordringer med tanke på forholdet, og ikke så vanskelig å finne seg et ligg nå og da. Derimot vanskelig å finne noe fast og bra ved siden av sånn som jeg helst kunne tenkt meg 😌 Anonymkode: 8cbeb...921 1
Majer Skrevet 25. februar 2023 #11 Skrevet 25. februar 2023 Har alltid fått ligge med andre. Det skyldes nok at jentene/kvinnene har visst at jeg ikke ligger med "hvem som helst". Dersom du liker kvinner og ikke bare menn anbefaler jeg at du spør om du kan være med kvinner først. Det øker sannsynligheten for at partneren din går med på det. 1
Merlin Skrevet 25. februar 2023 #12 Skrevet 25. februar 2023 Andro skrev (2 timer siden): Religiøse motsetninger. Han trodde han var Gud, men det trodde ikke jeg. Han røpet fortrolige ting om forholdet vårt til andre, og løy om hvor han var etc, Jeg har alltid vært åpen og ærlig om alt, mens han ble snikete og kom med bortforklaringer når han heller ville treffe en ny erobring enn meg. Åpne forhold krever 100% åpenhet, ærlighet og avtaler om hva vi gjensidig aksepterer av hverandre. Hva skjer den dagen du treffer en som er 100 % klaff på alle områder ? Skjønner godt når noen vil ha sex med andre, mange gode minner fra det. Er du klar for å starte helt på nytt med en ny partner ?
Andro Skrevet 25. februar 2023 #13 Skrevet 25. februar 2023 Merlin skrev (2 timer siden): Hva skjer den dagen du treffer en som er 100 % klaff på alle områder ? Skjønner godt når noen vil ha sex med andre, mange gode minner fra det. Er du klar for å starte helt på nytt med en ny partner ? Jeg har en annen partner som har en partner til, og jeg har ikke noe ønske om endringer p.t. Jeg er faktisk lykkelig.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #14 Skrevet 25. februar 2023 Vet om følgende typer åpent forhold: - Den ene er aseksuell, og er grei med at den andre blir tilfredsstilt av andre - Cuckold, en part tenner på å blir ydmyket. - Hot-wife, der typen liker å dele på dama, men også er med i sexen. - Begge parter liker å ha sex, og er enige om at de kan ligge rundt (spør gjerne om lov før de gjør noe). - Den ene parten kan ikke ha sex, og lar den andre parten søke opp andre personer for slikt (pga. sykdom, avstand, o.l.) osv. Det finnes mange grunner til at folk ønsker åpent forhold. Anonymkode: 1f70b...549
Snok1 Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 Jeg treffer regelmessig kvinnen i et par når hun er på forretningsreise nær hjembyen min. Vi møttes på nett, og hun/de er veldig på at de har en ny seksuell vår (de er i slutten av 50-årene). Flotte, deilige og kåte mennesker begge to. Av og til treffer jeg begge, andre ganger bare henne.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ulik lyst er vel ikke egentlig det som bør være førende her, men heller hva som forårsaker ulik lyst eller manglende lyst. Anonymkode: 3a73b...870 Hva som forårsaker ulik lyst? Alle har ulik lyst, og lyst som forandrer seg. Seksualitet er ikke statisk igjennom livet. Å være i et langvarig forhold og tro at man skal ha «like mye lyst» er en utopi. Det er unormalt og nærmest umulig. I det virkelige liv for normale mennesker, så er ikke ulik lyst noe problem. De aller fleste mennesker i forhold lever med det helt naturlig uten at det er et problem eller utfordring. Denne ekstreme problematiseringen av «ulik lyst» er et KG-fenomen. Anonymkode: 74ca9...988 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 18.26): Jeg er mann og har lov til å ligge med andre. Ingen utfordringer med tanke på forholdet, og ikke så vanskelig å finne seg et ligg nå og da. Derimot vanskelig å finne noe fast og bra ved siden av sånn som jeg helst kunne tenkt meg 😌 Anonymkode: 8cbeb...921 Kan jeg spørre hvordan du fikk ordnet det slik? Gjør partneren din det samme? Har en kjæreste med lav lyst/interesse for sex, så ser for meg at noe lignende må til her også. Men vanskelig å selge det inn og kanskje også noe min partner vil slite med å akseptere. Anonymkode: d2c0f...e06
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #18 Skrevet 2. mars 2023 On 2/25/2023 at 3:29 PM, Friluftsmann70 said: Kjenner meg veldig godt igjen i forholdet du beskriver. Men jeg har kommet noe lengre enn deg. Det vil si at vi har pratet mye om det å være to med veldig ulik lyst. Hun føler det er vanskelig, å se at jeg har lyst og at hun sliter med å tilfredsstille meg. Jeg ønsker ikke å ha pliktsex, sex må være ekte. Har endt med at hun har foreslått at jeg finner ei jeg kan ha sex med. Har møtt et par damer, med noen års mellomrom. Men ønsker å ha noe fast, en felles forståelse at vi har hverandre for krydder i hverdagen. Vet også at min kone er noe ambivalent i forhold til at jeg treffer ei annen. Føler det er vanskelig, men vel verdt å jobbe med. Vi har et godt liv sammen, bortsett fra sexen. Start med prate sammen. Han har nok forståelse for hva du føler, men spørsmålet er om han klarer tanken på deg med en annen. Det er vel også ein relativt stor kjangs for att sex venn ender opp med følelser å blir eit par..? Anonymkode: 3ec23...7c1
MuffinStud Skrevet 2. mars 2023 #19 Skrevet 2. mars 2023 Jeg tenker at forskjellig sexbehov er vanlig. Men jeg forstår ikke dette med å ikke ville legge inn en innsats. Å være sammen er for meg helt synonymt med å glede seg til å være nakne sammen. Har vært gift i 20 år og blir aldri lei av å utforske kroppen hennes. Og halvparten av sexleketøyene hennes er det jeg som har kjøpt. Jeg har ikke allverdens erfaring med par som prøver åpne forhold. I de parene jeg kjenner til hvor en part har foreslått noe slikt er det iallfall sterk overvekt av at det forholdet røk innen 1-3 år. Min kone har sagt at hun er altfor sjalu til å engang være villig til å dele meg med en annen selv om det skulle være en science fiction type klone av henne (vi er nerder). Så jeg tenker at du skal være forberedt på at å foreslå noe slikt, vil være veldig sårende for din partner på en måte du kanskje ikke helt ser for deg. Og du må være forberedt på at det er begynnelsen på slutten. Og hvis dere da av andre årsaker (barn, felles bo, økonomi etc) allikevel ikke flytter fra hverandre, så kan det bli et tomt forhold. Hvis du føler at dette må til for å redde forholdet, så tenker jeg at du må først få han til å synes at det er et problem; En "oppgave" han enten synes det enten er opphissende eller praktisk at noen andre tar seg av. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #20 Skrevet 2. mars 2023 11 minutter siden, MuffinStud said: Jeg tenker at forskjellig sexbehov er vanlig. Men jeg forstår ikke dette med å ikke ville legge inn en innsats. Å være sammen er for meg helt synonymt med å glede seg til å være nakne sammen. Har vært gift i 20 år og blir aldri lei av å utforske kroppen hennes. Og halvparten av sexleketøyene hennes er det jeg som har kjøpt. Jeg har ikke allverdens erfaring med par som prøver åpne forhold. I de parene jeg kjenner til hvor en part har foreslått noe slikt er det iallfall sterk overvekt av at det forholdet røk innen 1-3 år. Min kone har sagt at hun er altfor sjalu til å engang være villig til å dele meg med en annen selv om det skulle være en science fiction type klone av henne (vi er nerder). Så jeg tenker at du skal være forberedt på at å foreslå noe slikt, vil være veldig sårende for din partner på en måte du kanskje ikke helt ser for deg. Og du må være forberedt på at det er begynnelsen på slutten. Og hvis dere da av andre årsaker (barn, felles bo, økonomi etc) allikevel ikke flytter fra hverandre, så kan det bli et tomt forhold. Hvis du føler at dette må til for å redde forholdet, så tenker jeg at du må først få han til å synes at det er et problem; En "oppgave" han enten synes det enten er opphissende eller praktisk at noen andre tar seg av. En sterk overvekt av forhold ryker uansett. Når så mange som 48% av kvinner ikke har seksuell tiltrekning til gubben etter 10år (tallet er 16% for menn) så er det jo naturlig at man ikke er laget for å være seksuelt eksklusiv. For veldig mange er det å være sammen synonymt med bra mange andre ting enn å være naken sammen. Å være naken med tenker jeg har i utgangspunktet ingenting med å være sammen å gjøre, og trenger ikke ha noe med det å gjøre i det hele tatt. Det eneste det bidrar med er å komplisere forholdet. Anonymkode: 3a73b...870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå