Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å lufte litt på et anonymt forum. Jeg har vært sammen med en fyr i seks måneder. Han er veldig snill og har mange gode kvaliteter. Men da vi møttes bodde han fremdeles hos foreldrene sine pga samlivsbrudd og han hadde ikke lappen. I er halvt år har jeg derfor kjørt han rundt på ting og stått for mye av utgifter fordi vi alltid er hos meg. Han virker ikke til å forstå at basisvarer, strøm, drivstoff og bompenger koster. Han har en jobb med en ok inntekt. Nå har han heldigvis fått lappen, men kan bli litt smågretten hvis han ikke får låne bilen min hvis han skal rundt omkring. Jeg har sagt til han at jeg er avhengig av bil for å komme meg rundt. Jeg føler meg litt som moren hans noen ganger ved at jeg må si nei og «kreve» at han må bidra med utgifter når vi alltid er her. Noen end erfaringer?

Anonymkode: 81da6...677

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Man trenger å «lufte» noe på et anonymt forum i stedet for å si fra til han tullingen, skaffe seg litt selvrespekt og dumpe han 

Anonymkode: da694...7bd

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Her må du sette foten ned. Be om at han spleiser på utgifter, og si nei til utlån av bil når du ikke vil.

• Liker 1
Skrevet

TS,

Hadde lyst å skrive at du bare skal dumpe han... Men hvorfor er du sammen med han... er det mannen i ditt liv som du trenger råd hvordan du skal få der bedre sammen med... eller er det bare en tilfeldig kjæreste som du har akkurat nå?

• Hjerte 1
Skrevet

Ts her. Jeg har virkelig lyst til å få ting til og fungere med han, for han er super ellers. Men jeg må bare få tatt opp disse tingene sånn at det går inn 🤪

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

drivstoff og bompenger koster

Du kan starte med å fortelle han at dette faktisk ikke er den dyreste kostnaden med å ha bil. Ja de tingene koster, men så har du forikringen som stiger etter antall kilometer, slitasje, verdifall osv. Drivstoff er faktisk den laveste kostnaden og han bør i allefall dekke den og bom, de kilometrene han faktisk kjører.

Men sett ned foten og gi beskjed om at skal dere bo sammen så deler dere på utgiftene. Det skulle bare mangle.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. Jeg har virkelig lyst til å få ting til og fungere med han, for han er super ellers. Men jeg må bare få tatt opp disse tingene sånn at det går inn 🤪

Da sier du:

Jeg har handlet til oss, vipser du meg 358 som et halvparten?

Du vennen, kan du ta med bilen og fylle drivstoff? 

Jeg har fått strømregningen, siden vi er mer her enn der og har vært det i flere måneder, kunne du tenke deg å bidra med en 30-40% av totalen? 

Se, det jeg mener er at du skal ikke forklare og oppdra ham med selvfølgeligheter, vær klar på forventinger og krav til en voksen mann og bare sett standarden. De eksemplene jeg ga er ikke urimelige og trenger hverken forklaring eller grunn, og blir han gretten og sur pga sånt så har du rett, du er moren hans.

Anonymkode: 9d6b4...ff4

• Liker 4
Skrevet

Tror du virkelig at du vil ha en god framtid med et menneske som ikke forstår de mest grunnleggende ting her i livet? Eller enda verre, er gnien og utnytter snille folk.

Anonymkode: 21b60...254

• Nyttig 3
Skrevet

Her har du to valg, kutt han ut. Eller tydelig oppdra han til å forstå hans eget ansvar.

Anonymkode: 5e4e6...72e

Skrevet (endret)
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Super? Han blir smågretten for å ikke få lov å snylte på bilen din.

Ha litt selvrespekt og ta bussen hvis man ikke ha råd til bil slik at man ikke blir belært som et barn. 

Dette er noe grunnleggende ting alle skjønner, men noen få later som de ikke gjør for det gagner dem.  Ikke kast bort tiden din på voksenopplæring til noen som later som de er dumme og tror at du er en idiot som ikke skjønner det.

Å være glad i noen og ha takknemlighet er å gi, ikke tar og tar, og blir sur for man ikke får mer. 

TS, du høres snill ut, få deg en mann med selvrespekt. 

Endret av Btw
  • Nyttig 4
Skrevet

Seks måneder? Og det gidder du? 

Anonymkode: caa02...4ea

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror du virkelig at du vil ha en god framtid med et menneske som ikke forstår de mest grunnleggende ting her i livet? Eller enda verre, er gnien og utnytter snille folk.

Anonymkode: 21b60...254

Hjelpe meg, her må du roe reka. Så lenge fyren klarer å få inn i skalpen at han må bidra økonomisk, så er det ikke grunn til at TS skal dumpe han. 

Anonymkode: 3f34b...b67

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I er halvt år har jeg derfor kjørt han rundt på ting og stått for mye av utgifter fordi vi alltid er hos meg. Han virker ikke til å forstå at basisvarer, strøm, drivstoff og bompenger koster. Han har en jobb med en ok inntekt. Nå har han heldigvis fått lappen, men kan bli litt smågretten hvis han ikke får låne bilen min

Du må be han betale husleie, halvparten av maten og halvparten av bompenger/drivstoff. Gjør han ikke det, be han flytte tilbake til mora si.

Han utnytter deg fordi du lar ham gjøre det! 

Anonymkode: 2f5a9...f0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelpe meg, her må du roe reka. Så lenge fyren klarer å få inn i skalpen at han må bidra økonomisk, så er det ikke grunn til at TS skal dumpe han. 

Når en voksen person ikke forstår dette, men evner enkelt å snylte på en kjæreste som bare er snill, da er det noe fundamentalt galt som garantert blir vanskelig å rette opp. 

Anonymkode: 2f5a9...f0a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Andre kvinner her inne bare venter på at denne godbiten skal bli singel og ledig skjønner du vel...

Anonymkode: 064f7...577

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Andre kvinner her inne bare venter på at denne godbiten skal bli singel og ledig skjønner du vel...

Det er vel kun deg her 😆

Skrevet

Skal du virkelig bruke tid på å forklare han om hvordan livet henger sammen? Om inntekt, utgifter og hvordan det innebærer? 

Anonymkode: 60d78...87b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahaha 

Anonymkode: 9d6b4...ff4

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke kvinner som ser en fremtid med en gjerrig fyr, det forundrer meg hele tiden at folk er sammen med slike. Slike folk vil aldri heller lære seg at de må bidra, det er en iboende gjerrighet der. Når man har et forhold som blir slik at man skal vippes 358,- etter en handel da blir det usexy også. Finn deg heller en litt rausere og rundere fyr. 

Anonymkode: c22be...85b

• Liker 1
Skrevet

Du må virkelig prate med han og være litt streng for at han skal forstå, fordi i mine øyne virker det som at du er for god for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...