Gå til innhold

Forelsket i en jeg ikke kan få - hverdagen til mange

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd, så trenger jeg å få dette ut. Kg er den perfekte plassen 😅 Er avstandsforelsket i en 9 år eldre mann enn meg som bor veldig langt unna meg. Det er så latterlig. Det er 10 år siden jeg hadde en liknende opplevelse. Nå har det altså skjedd igjen. Dette er en jeg ikke kjenner så godt, men ut i fra det jeg ser har han utrolig gode verdier og det virker som han har et så godt hjerte. Dette er ut i fra det jeg kan se. Jeg kjenner han jo ikke personlig.

Han har veldig høy utdannelse, så derfor føler jeg meg så underlegen. I tillegg er han jo gift og ville aldri tenkt på engang å gjøre noe med det. Men jeg hadde aldri hatt sjansen heller føler jeg. Jeg har utdannelse, men ikke i nærheten som han. Men han er bare så fantastisk og det gjør så utrolig vondt i kroppen og magen. Hater den følelsen, men samtidig liker det litt også. At man kan føle så sterkt for et annet menneske mab faktisk ikke kjenner 😅 Vet på en måte det er litt på jordet, samtidig er det det jeg føler. Vil for evig være en romantiker tror jeg 😅

Andre som har lyst til å fortelle om liknende opplevelser? 

Anonymkode: 53c31...846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeilene som kom med 🙂

Ts

Skrevet

Ja, det er en kjip følelse, og det som er enda kjipere er å oppdagere flere år senere at vedkommende også var forelsket i deg. Jeg faller ofte for gutter som folk kanskje ikke tror er min type. Er feminin og liker å ta vare på meg selv, men guttene jeg faller for er "average joe", og jeg får aldri deres oppmerksomhet, de jeg har likt har vært sjenerte. Er selv også litt sjenert og kommer aldri til å ta det første initiativet, forventer at menn gjør det - men det er dessverre ikke de sjenerte mennene som tar kontakt. Mitt tips til menn er å ta det første steget og blir man avvist? So what, da har man prøvd, så lenge man aksepterer en avisning er det ingen problem å sjekke opp en dame. 

Er selv litt fascinert av en kollega, men har er så sjenert at han ser ned når han møter meg, så da ender jeg opp med å ta avstand. 

Anonymkode: 40669...8bb

Skrevet

Kan tilføye at jeg tror han er under mye stress for tiden. Og jeg vil så gjerne bare gi han en klem, holde rundt han. Stryke han på kinnet og si at han har ingenting å bekymre seg over, han er et vidunderlig menneske. Og jeg er så takknemlig for at han er til. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan tilføye at jeg tror han er under mye stress for tiden. Og jeg vil så gjerne bare gi han en klem, holde rundt han. Stryke han på kinnet og si at han har ingenting å bekymre seg over, han er et vidunderlig menneske. Og jeg er så takknemlig for at han er til. 

Ts

Er han gift så holder du deg unna. Ikke gå etter folk som er i forhold, og langt i fra en som er gift. Finn en som er ledig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er han gift så holder du deg unna. Ikke gå etter folk som er i forhold, og langt i fra en som er gift. Finn en som er ledig.

Det er akkurat det jeg skriver i hi. Hadde aldri gått etter en som er gift. Og som jeg også skriver, så er han i tillegg uoppnåelig for meg. Jeg tror du misforstod budskapet mitt. 

Ts

Skrevet

Det er akkurat det jeg skriver i hi. Hadde aldri gått etter en som er gift. Og som jeg også skriver, så er han i tillegg uoppnåelig for meg. Jeg tror du misforstod budskapet mitt. 

Ts

Sorry om jeg misforsto. Om han er gift, ville jeg gjort mitt beste å ikke ofre han en tanke en gang. Å dagdrømme om noen som er gift er ikke det lureste man kan gjøre. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er en kjip følelse, og det som er enda kjipere er å oppdagere flere år senere at vedkommende også var forelsket i deg. Jeg faller ofte for gutter som folk kanskje ikke tror er min type. Er feminin og liker å ta vare på meg selv, men guttene jeg faller for er "average joe", og jeg får aldri deres oppmerksomhet, de jeg har likt har vært sjenerte. Er selv også litt sjenert og kommer aldri til å ta det første initiativet, forventer at menn gjør det - men det er dessverre ikke de sjenerte mennene som tar kontakt. Mitt tips til menn er å ta det første steget og blir man avvist? So what, da har man prøvd, så lenge man aksepterer en avisning er det ingen problem å sjekke opp en dame. 

Er selv litt fascinert av en kollega, men har er så sjenert at han ser ned når han møter meg, så da ender jeg opp med å ta avstand. 

Ja, det høres ut som en vanskelig situasjon. Men er du sikker på at du ikke hadde turt å ta initiativ en gang? Det høres hvert fall ut som det er gode muligheter her 🙂

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sorry om jeg misforsto. Om han er gift, ville jeg gjort mitt beste å ikke ofre han en tanke en gang. Å dagdrømme om noen som er gift er ikke det lureste man kan gjøre. 

Det har du rett i. Og vanligvis en regel jeg følger bastant. Men en sjelden gang, så dukker det opp et menneske som bare trenger gjennom alt av fornuft og følelser. Som gir deg følelser du ikke engang vil ha. Vet jo at jeg må jobbe med å eliminere de følelsene, men det er en lang og vond prosess. Det er ikke gjort på et øyeblikk. Men motsatt så kan følelsene kan oppstå på et øyeblikk. Fasinerende egentlig. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Det har du rett i. Og vanligvis en regel jeg følger bastant. Men en sjelden gang, så dukker det opp et menneske som bare trenger gjennom alt av fornuft og følelser. Som gir deg følelser du ikke engang vil ha. Vet jo at jeg må jobbe med å eliminere de følelsene, men det er en lang og vond prosess. Det er ikke gjort på et øyeblikk. Men motsatt så kan følelsene kan oppstå på et øyeblikk. Fasinerende egentlig. 

Ts

Hvordan kan du være så betatt av en du ikke kjenner en gang ? Bare lurer , sånn oppriktig 

Skrevet

Jeg er også det. Det gjør så satans vondt. Kort fortalt så var det jeg som måtte avslutte det fordi han ga meg bare minimum, men sa han at han var interessert. Ga han flere sjangser til å lage avtaler om å møtes, vise mer interesse men han tok dem ikke. Så jeg avsluttet det. Hører fra han enda da på tross av at vi ikke har møttes på tre måneder. Får noen snapchater som er rettet mot meg, men ingen konkrete forslag om å møtes etc. 

Anonymkode: 4c359...500

Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan du være så betatt av en du ikke kjenner en gang ? Bare lurer , sånn oppriktig 

Et veldig godt spørsmål. Det har jeg egentlig ikke et godt svar på. Men selv om man ikke kjenner folk, så kan man likevel av og til se på væremåte og oppførsel hva som "bor" i et menneske. Og hvis det bor noe spesielt der og i tillegg til at mannen er kjekk, så smelter hjertet mitt. 

Ts 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er også det. Det gjør så satans vondt. Kort fortalt så var det jeg som måtte avslutte det fordi han ga meg bare minimum, men sa han at han var interessert. Ga han flere sjangser til å lage avtaler om å møtes, vise mer interesse men han tok dem ikke. Så jeg avsluttet det. Hører fra han enda da på tross av at vi ikke har møttes på tre måneder. Får noen snapchater som er rettet mot meg, men ingen konkrete forslag om å møtes etc. 

Anonymkode: 4c359...500

Jeg skjønner. Men her føler jeg han gir deg smuler. Og du fortjener en som gir deg all oppmerksomheten. Lettere å gi råd til andre enn seg selv 😅

Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også opplevd å få en slik voldsom tiltrekning til noen jeg bare traff noen få ganger, i ikke romantisk anledning. Tok nesten to år før det gikk over. Merkelig greie. Skjedd meg to ganger. Gjorde ikke noe med det jeg heller. Lot det bare gå over. Har heldigvis ellers falt for tilgjengelige, men ikke på en slik rar måte som med disse to. Glad det gikk over gradvis til det til slutt var helt over. Livet er rart he he :)

Anonymkode: 2a3f9...bfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også opplevd å få en slik voldsom tiltrekning til noen jeg bare traff noen få ganger, i ikke romantisk anledning. Tok nesten to år før det gikk over. Merkelig greie. Skjedd meg to ganger. Gjorde ikke noe med det jeg heller. Lot det bare gå over. Har heldigvis ellers falt for tilgjengelige, men ikke på en slik rar måte som med disse to. Glad det gikk over gradvis til det til slutt var helt over. Livet er rart he he :)

Huff, føler virkelig med deg. Det er faktisk skikkelig vondt. Og det verste er all den tiden det tar før det går over! Trist at du også har opplevd det, men også fint at noen kjenner det igjen og vet hvordan det føles. 

Ja, det tok tre år på meg sist, og jeg håpet det ikke ville skje igjen. Men han kjente jeg litt da og var i samme miljø. Så litt annerledes. Men her så sitter jeg plutselig da igjen. Og tenker: å neeei. Håper ikke det blir tre år til med kjærlighetssorg 😂 Det blir heftig i såfall 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, føler virkelig med deg. Det er faktisk skikkelig vondt. Og det verste er all den tiden det tar før det går over! Trist at du også har opplevd det, men også fint at noen kjenner det igjen og vet hvordan det føles. 

Ja, det tok tre år på meg sist, og jeg håpet det ikke ville skje igjen. Men han kjente jeg litt da og var i samme miljø. Så litt annerledes. Men her så sitter jeg plutselig da igjen. Og tenker: å neeei. Håper ikke det blir tre år til med kjærlighetssorg 😂 Det blir heftig i såfall 

Ts

Det som hjalp meg under tiden, var å fokusere mest mulig på annet slik at det ikke ble tid til så mye fantasering. Gikk også ut med noen jeg likte sånn passe og det hjalp også. Men jo rev i hjerterota, en slags lengsel som var både god og vond, men merkelig nok gråt jeg aldri over det. Det var bare en utrolig sterk dragning som stjal tankene og følelsene mine og etterhvert slapp de. Bedre når det skjer med noen man vet man ser igjen så, det ordner seg jo ❤️ Håper du slipper 3 år igjen da. Forsøk å unngå å se på bilder o.l. av han, distraher deg selv, tar nok tid uansett, men håper du slipper så lang tid som sist.

Skrevet

Ja er nok hverdagen nå, men det er godt å ha noen å drømme om også 🙂 problemet er vel at "han" er i veien for at jeg kikke og vurdere andre, er liksom litt blenda av han.

Skrevet

Hjelper å bli ordentlig forbanna på dritten. 

Anonymkode: 0ee52...125

Skrevet
makkapakka skrev (7 timer siden):

Ja er nok hverdagen nå, men det er godt å ha noen å drømme om også 🙂 problemet er vel at "han" er i veien for at jeg kikke og vurdere andre, er liksom litt blenda av han.

Ja, der sier du noe 😭

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelper å bli ordentlig forbanna på dritten. 

Anonymkode: 0ee52...125

Men han har jo ikke gjort noe. Så kan jo ikke bli forbanna uten grunn 😅🤭

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...